22~

251 8 0
                                    

2 weken later

POV Jasmin

Vandaag is het dan zover, onze laatste schooldag wat ik ook wel weer een beetje jammer vind. De meeste vrienden gaan dan wel naar Yale maar ook een deel niet en natuurlijk omdat ik Lucas bij Mike's ouders en mijn ouders moet achterlaten. Gelukkig kunnen we hem in de vakanties en in weekenden zien, maar het liefst heb ik me kindje toch altijd bij me.

'Ben je er klaar voor? Iedereen is er al!' roept mijn moeder onder aan de trap.

'Ik kom eraan, nog even  Luuc van bed afhalen!' roep ik terug naar haar.

Ik loop naar het kamertje van Luuc en zie dat hij al wakker is. Ik pak een luier en een paar schone kleren en leg dat op de commode en pak daarna Luuc uit zijn bedje.

'We gaan je even klaar maken om zo met opa en oma mee te gaan om naar papa en mama te kijken.' zeg ik tegen hem en ik heb het gevoel dat hij naar mij glimlacht zodra hij deze woorden hoort.

Na een paar minuten voel ik twee gespierde armen die om mijn middel worden geslagen en ik herken deze armen uit duizenden. Ik voel de twee zachtste lippen op me wang waardoor ik een warm gevoel van binnen krijg.

'Is mama je aan het aankleden?' hoor ik dan mijn favoriete stem achter mij tegen Lucas praten en ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht.

'Jaja, en je werkt goed mee en dat vindt mama heel erg fijn.' zeg ik en draai me dan om naar Mike en geef hem een kus wat al snel uitloopt op een tongzoen, maar die wordt al snel onderbroken daar de babygeluidjes die Lucas maakt en we trekken dan allebij terug.

'Ik denk dat we maar eens moeten gaan.' zeg ik dan en ik voel dat ik weer eens moet blozen.

'Weet je dat je echt heel schattig bent als je bloost?' vraagt Mike met een scheve glimlach wat er echt heel erg sexy uitziet en hij weer dat hij mij zo alleen maar nog meer aan het blozen krijgt net zoals nu dus.

Ik pak Lucas van de commode en loop dan samen met Mike en Lucas van de trap. Ik zie iedereen al staan. Mike en ik gaan met al onze vrienden naar school en onze ouders rijden ook allemaal met elkaar mee en we hadden afgesproken bij ons thuis. Als we beneden zijn geef ik Lucas aan mijn moeder en trek dan mijn jas aan net zoals Mike en zeggen iedereen gedag en lopen dan naar de auto's.

'Ik heb er zo veel zin in he!' schreeuwt Claire zowat in me oor waardoor ik moet lachen.

'Ik ook!!' roep ik terug in haar oor waardoor we allebij in de lach schieten.

Na een paar minuten komen we aan op school en zien iedereen al klaar staan om zo op het podium te gaan en ik moet toegeven dat ik nu wel een beetje zenuwachtig word. Mike merkt het en slaat zijn arm om mijn middel en trekt mij wat dichter tegen zich aan.

'Het is leuk! Waar moet je je nu nog zorgen over maken we zijn immers toch al geslaagd?' fluistert hij in mijn oor.

'Maar straks gaat iedereen naar een andere school en moeten we Luuc hier achterlaten.' zeg ik terwijl er een traan over mijn wang rolt die als snel wordt weggekust door Mike en hij mij daarna in een stevige knuffel trekt wat heel erg vertrouwt aanvoelt.

'Ik weet het en snap je ook.
We kunnen niet zomaar even naar ze toe, maar ik beloof je dat we zo vaak mogelijk naar Luuc, onze ouders en andere vrienden gaanmaar en hé we kunnen dit samen!' fluistert hij weer en er ontstaan een kleine glimlach op mijn gezicht.

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu