~29~

196 8 1
                                    

3 maanden later

POV Jasmin

Vandaag heb ik eindelijk weer eens een dagje samen met Eline, zonder mannen en kinderen die de hele tijd om je aandacht vragen. Eline heeft samen met Alex een jaar geleden een prachtig kindje op de wereld gezet, een meisje, wat super erg op Eline lijkt en alleen de ogen van Alex heeft wat best wel erg opvalt. Ook zijn zijn ze zes maanden geleden getrouwd op Hawaii, wat echt geweldig mooi en romantisch was. Vandaag hebben we voor het eerst weer een keer in een hele lang tijd weer afgesproken om weer eens lekker met z'n tweeën te gaan shoppen.

Als ik op de plek kom waar we hebben afgesproken, zie ik dat Eline er al staat. Ik neem plaats op een stoel tegenover Eline.

'Heii!' zeggen we allebei tegelijk vrolijk en omhelzen elkaar even kort.

'Zullen we wat bestellen, ik ga echt dood van de honger, haha.' zegt Eline dan na een paar minuten en legt de kaart weer voor haar neer.

'Is goed, ik heb ook wel zin in wat, haha.' zeg ik en leg de kaart ook voor me neer en Eline steekt haar hand alvast op, waarna de ober eraan komt.

'Wat mag het zijn?' vraagt de ober beleefd.

'Een maaltijdsalade en verse sinaasappelsap, alsjeblieft?' zeg ik.

'En voor mij hetzelfde, alsjeblieft?' zegt Eline waarna de ober kort knikt en weer wegloopt.

'Hoe gaat het nu eigenlijk bij jullie thuis?' vraagt Eline dan.

'Super! Lucas doet het erg goed op school en Mike en ik gaat ook super goed, nog steeds zoals in het begin van onze verliefdheid. En bij jullie?' zeg ik en ik voel dat ik bloos als ik over Mike praat.

'Ahh, zo lief!! Bij ons gaat ook alles goed, ben sinds kort ook weer aan het werk, maar mis Sara dan wel heel erg, maar dat heb je denk ik bij elk werk wel, of niet?' ik knik ja, omdat ik niet kan praten aangezien ik net een hap nam van het eten wat de ober net had klaargezet voor ons. Ook Eline neemt gelijk een grote hap van haar eten.

'Jas, ben je zwanger?' vraagt Eline, wanneer ze de laatste hap van haar eten doorslikt.

'Nee, niet dat ik weet, hoezo?' vraag ik verbaast.

'Ik zie een bepaalde glinstering in je ogen. Misschien is het ook wel het moeder instinct wat ik nu heb ofzo, haha.' grinnikt ze. Nu ik even goed nadenk ben ik een tijdje geleden wel de hele tijd in de ochtend erg misselijk. Ook denk ik weer aan dat ene zinnetje wat Mike had gezegd na de onthulling van de collectie. Wat gebeurt, gebeurt. Ik krijg een en brede glimlach als ik weer aan die perfecte nacht denk samen met hem.

'Waarom moet je zo lachen?' grinnikt Eline.

'Misschien heb je toch gelijk.' zeg ik met een brede glimlach op mijn gezicht.

'OMG! We gaan straks meteen naar de drogist en daarna doe je die test!' zegt Eline enthousiast.

'Is goed, maar eerst gaan we nog even shoppen, want daarvoor hadden we afgesproken, weet je nog, haha?

'Jaja, haha.'

'Kom dan gaan we.' zeg ik, want ondertussen hadden we ons eten en drinken al op.

Na een paar uur rond te hebben gelopen in de stad, zijn we nu bij de drogist en wou Eline meteen dat ik twee testen meenam om het zeker te weten.

'Dat wordt dan $12,95, alsjeblieft?' zegt de diegene achter de kassa. Ik betaal terwijl Eline de testen al in een tasje stopt.

'Naar jou of naar mij?' vraagt Eline. Ik denk even na, maar bedenk me dat Mike thuis is en ik het liever nog even geheim voor hem hou, nou tenminste tot vanavond.

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu