11~

764 34 6
                                    

POV Jasmin

Piep piep piep piep piep piep.

Ik open langzaam min ogen en doe mijn wekker uit.

Ik kijk om mij heen en zie dat een groot deel van mijn dekbed uit mijn bed hangt en dat ik vannacht heel erg veel heb gezweet, mijn hele voorhoofd is nat van het zweet en ik voel me ook gewoon smerig.

Ik stap onder de dekens vandaan en voel al meteen een akelig koude rilling door mijn hele lichaam. Ik pak snel een fleecedeken en ga naar de badkamer.

Als ik de badkamer binnen stap, zie ik dat er overal kleren liggen. Ik schuif ze aan de kant en stap onder de douche.

Als ik me dan eindelijk schoon en fris voel, stap ik onder de douche vandaan. Ik droog me af, doe me ondergoed aan en loop weer terug naar me kamer.

Ik loop naar de grote inloopkast en kijk naar wat ik vandaag aan zal doen. Na even te hebben gekeken heb ik besloten dat ik mijn mintgroene skaters skirt aan doe, daar boven een witte croptop met een statement ketting en dan mijn witte lage All Stars.

Als ik alles aan heb, loop ik naar beneden. Als ik beneden kom, zie ik dat iedereen al weg is. MIjn ouders naar hun werk en mijn broer is met zijn team een week op trainingkamp naar Tenerife, wat zou ik dat ook graag eens willen.

Ik maak voor mezelf een wafel en koffie. Ik pak ook wat fruit en doe wat in een bakje en wat ik een beker met water voor zo naar school.

Als de wafels klaar zijn leg ik ze op mijn bord en doe daar ook wat fruit bij. Ik eet het op en drink mijn koffie op en ondertussen zit ik op mijn mobiel een filmpje te kijken op YouTube. Als het filmpje is afgelopen ga ik ook nog even op Instagram, We heart it, Snapchat en Whatsapp.

Als ik dan eindelijk alles heb bekeken zie ik al dat het erg laat is en dat MIke me zo komt ophalen. Oja chit.. Mike komt me ophalen. Hoe moet ik hem nou onder ogen zien te komen. Ik schaam me zo.

Ik loop weer naar boven, door mijn kamer naar de badkamer en borstel mijn haar, poets mijn tanden en doe wat make-up op.

Dan loop ik weer terug naar mijn kamer. Ik pak mijn tas en doe er mijn sleutels, portomonnee, oortjes, lippenbalsem, wat pennen, zonnebril, zakdoekjes (want je weet maar nooit), kauwgom en de boeken die ik nog thuis had voor vandaag in.

Dan pak ik mijn mobiel en zie dat ik al een berichtje van Mike heb.

Hey, ik ga nu weg ik ben er over 5 min. x

Oke, tot zo!

Antwoord ik nog. Niet dat het heel erg veel zin heeft, want het berichtje is al bijna 5 minuten geleden verstuurd.

Ik pak mijn tas, loop de trap af en pak het bakje met fruit en het water met fruit. Dan loop ik naar de voordeur en zoals ik al dacht staat Mike al met zijn auto voor mijn huis geparkeerd.

Ik sluit de deur achter me, gooi de steutels in mijn tas en loop dan naar de auto toe en stap in.

'Hey, hoe gaat het?' vraagt Mike.

'Goed denk ik.' zeg ik zonder dat ik hem aankijk.

'Echt?'

'Jaha.' zeg ik nu een beetje geïriteerd.

'Oke oke, ik vraag al niks meer.' zegt Mike een beetje terughoudend.

'Sorry, ik bedoelde het niet zo, maar ik heb gewoon slecht geslapen.' zeg ik nog steeds zonder dat ik hem aankijk.

En dan zeggen we de rest van de rit naar school niks meer iets tegen elkaar.

POV Mike

We zijn nu gelukkiig op school. In de auto was het echt awkward. Jasmin heeft de hele rit niks meer tegen me gezegd. Heb ik misschien wat verkeerds gezegd? Nee, wat heb ik dan verkeerd gezegd, ik heb haast niks gezegd.

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu