3~

1K 35 1
                                    

De outfit van Jasmin zie je hierboven/ aan de zijkant van dit hoofdstuk.

---------------------------------
POV Jasmin

Ik open mijn ogen en zie dat het nog een paar minuten duurt voordat de wekker gaat. Ik zet mijn wekker alvast uit en stap uit bed richting de douche.

Als ik beneden kom zie ik pannenkoeken en mijn broer die ze dus blijkbaar heeft gemaakt. 'En lekker geslapen?' vraagt mijn broer. Ik knik en ga eten. Als ik klaar ben met eten pak ik mijn tas, mobiel, doe mijn haar en make-up goed en loop de trap weer af naar beneden. Mij broer is ondertussen ook al weg en mijn ouders zijn 3 dagen naar New York voor zaken met klanten.

Als ik mijn fiets uit de garage heb gepakt en naar school fiets denk ik aan de afspraak van vanavond met Mike. En over welk liedje we kunnen zingen voor de auditie die er al over vier dagen is.

Als ik op school kom is het nog een beetje rustig. Ik was ruim optijd vertrokken zodat ik zeker wist dat ik niet te laat zou komen.

Opeens zie ik iemand in de gang lopen ik denk dat het een jongen is door zijn gespierde lichaam. Als ik wat beter kijk zie ik dat het Mike is. Ik denk dat hij mij ook heeft gezien, want hij loopt mijn kant op.

'Hey.' hoor ik Mike roepen van een afstandje. 'Hey.' zeg ik terug en loop nu ook zijn kant op. 'Waarom ben jij zo vroeg?' vraagt hij. 'Kan ik beter aan jou vragen.' antwoord ik op zijn vraag. 'Nou, ik moest eerder komen om de school te vegen, omdat ik gisteren te laat was, weet je nog?'. 'Oja, dat weet ik nog wel' zeg ik. 'Nou, en waarom ben jij zo vroeg op school?' vraagt Mike nou. 'Uhmm, ik was vandaag wat eerder wakker en wou de school wel eens zien als die rustig was.' zei ik. Mike keek om zich heen om te kijken of er echt zo weinig mensen waren. 'Welk vak heb je?' vraagt hij. 'Uhmm, Engels, jij?'. 'Ik heb ook Engels zo.' 'Doe jij ook auditie voor het cheerleading team vandaag?' vraagt hij dan ineens. 'Ja, en ik ben nu al nerveus!' zeg ik.

Opeens hoor ik de bel en loop ik samen met Mike naar Engels. Onderweg komen we Mike's vrienden tegen.

Ze groeten elkaar en en met z'n allen lopen we naar Engels.

We zitten nu bij Engels, ik zit naast Claire, de vriendin van Ryan en hij is weer de beste vriend van Mike. Claire en ik hebben de hele tijd gepraat over Nederland, of hoe hun het zeggen Holland. Ze vond het gaaf dat ik uit Europa kwam en wou daarom alles over Nederland weten.

Na de les loop ik naar mijn kluisje en zie Claire ook bij een kluisje staan, die blijkbaar van haar is. 'Hey.' zeg ik. 'Hey, heb jij hier ook een kluisje?'. 'Jaaaa, jij ook zie ik!'. 'Jaaa, en Loice en Eline ook!'. 'Uhmm, wie zijn dat?'. 'Hele goede vriendinnen van mij, kom ik stel je wel even voor.'

Na een paar stappen naar rechts te hebben gezet, zie ik nu ook Loice en Eline. Loice heeft lang donkerbruin haar en is redelijk lang. Eline heeft ook lang haar, maar dan blond.

'Kijk dit zijn Loice en Eline. Loice en Eline dit is Jasmin, zij is nieuw hier op school.' 'Hey.' zeg ik. 'Hey.' zeggen Loice en Eline in tegelijk.

Na een tijdje kletsen merk ik dat Claire, Loice en Eline cheerleaders pakjes dragen. 'Zitten jullie bij de cheerleaders?' zeg ik al wijzend naar hun pakjes. 'Jaaa.' zeggen ze allemaal samen. 'Ga je auditie doen?' vraagt Eline dan. 'Ja, maar ben super nerveus!'. 'Waarom? Dat hoeft toch helemaal niet?' zegt Loice nu. 'Ik weet het niet misschien ben ik gewoon niet goed genoeg.' zeg ik nu. 'Onzin, volgensmij pas jij perfect in het cheerleading team.' zegt Claire. 'Ja en wie weet dat nou beter dan de head cheerleader.' zegt Loice. 'Wat!? Ben jij de head cheerleader Claire? Waarom heb je dat niet eerder gezecht?'. 'Niet iedereen hoeft dat toch te weten? Of wel soms?'.

Dan gaat de bel,ik moet naar geschiedenis en de rest naar Frans. Ze wensen mij nog succes voor straks en we lopen dan naar onze lokalen.

'Oke, Geschiedenis is over, nu naar de cheerleaders auditie. Kom op dit lukt je wel, geloof in jezelf!' zeg ik nu al de hele tijd tegen mezelf. Ik ben super nerveus en sta nu al te trillen op m'n benen, ik hoop maar dat het goed gaat komen.

Ik doe mijn korte sportbroekje aan en shirt met korte mouwen.

Als ik ben omgekleed, loop ik naar het sportveld waar al meer meisjes zijn. Ik zie het cheerleaders team waar ook Claire, Loic en Eline. Ook zitten er een paar mensen op de tribune om te kijken. Ik zie het grootste deel van het football team en nog wat andere mensen. Mike en Ryan zie ik ook.

'Hallo allemaal, welkom bij de auditie allemaal. Vandaag gaan jullie auditie doen om in het team te komen. Je laat vandaag zien wat je kunt en dan beslissen wij of je in het team mag komen. Veel succes!' zegt de coach.

Nadat er een paar meisjes en een jongen zijn geweest ben ik.

Ik sta nu bij een zijlijn. Ik neem een aanloop, doe eerst een paar radslagen en handstanden, daarna een flikflak en uiteindelijk kom ik terecht in een split.

Als ik weer opsta hoor ik geklap en gejuich van de mensen op de tribune.

Ik loop rustig naar de andere meisjes en twee jongens en wacht zenuwachtig op de uitslag.

Na lang te hebben gewacht, tenminste zo voelde het, gaat Claire nu oplezen wie er in het cheerleading team zitten.

'Oke, we hebben besloten wie er in het team zitten en niet, dit was een lastige beslissing, maar we zijn er toch uitgekomen met z'n allen. Degene die in het team zitten, zijn .... trommelgeroffel graag .... Lucas, Sara, Yasmin, Lieke en Sam! Welkom in het team en voor de anderen, volgend jaar beter.'

We lopen nu met z'n allen terug naar de kleedkamer. Sommigen zijn teleurgesteld en sommigen zijn heel erg blij. Gelukkig hoor ik bij de mensen die heel erg blij zijn.

Als ik ben omgekleed loop ik naar mijn kluisje en zie Claire, Eline en Loic daar staan.

Als ze mij zien, komen ze op mij afgerend en geven mij een kluffel.

'Wat was je goed!' zegt Eline een beetje te hard, zodat er mensen naar ons kijken. 'Ja, je was echt heel erg goed.' zegt Claire wel met een normale stem.

'Ja, je was echt super.' hoor ik een jongensstem achter mij zeggen. Ik draai mij om en zie daar Mike staan. Ik merk nu pas dat ik aan het blozen ben. 'En je vergeet onze afspraak van vanavond toch niet?' zegt Mike. 'Nee, hoe zou ik dat nou moeten vergeten.' zeg ik.

Even later als Mike weer weg is vraagt Claire wat Mike en ik vanavond gaan doen. 'We gaan oefenen voor onze auditie voor de zangclub.' 'Leuk!! Ik ga ook auditie doen met Eline en Loic.'

Na nog een tijdje te hebben gepraat met Claire, ga ik naar huis. Als ik het schoolplein af fiets, hoor ik Claire achter mij iets roepen, ik kan niet verstaan wat ze zegt dus ik stop.

Als Claire naast mij staat vraagt ze waar ik woon. 'Ik woon aan de Reddingstraat 8 en jij?' 'Ik woon ook in die wijk!'

We fietsen samen tot Claire rechtsaf slaat en ik rechtdoor moet.

Als ik thuis ben pak ik een pak Oreo's en ga op de bank zitten. Ik zap een beetje, totdat ik zie dat Pretty Little Liars op tv is en ga dat verder kijken.

Als de aflevering is afgelopen kijk ik op de klok en zie dat het al half zes is, dus besluit ik om maar een pizza te bestellen. 'Ja hallo, met Yasmin Parker, ik zou graag een pizza bestellen.' 'Ja, zeg maar welke je wil.' hoor ik de vrouw aan de telefoon zeggen. 'Ik zou graag een pizza Bolognese willen.' 'Komt eraan, de pizza wordt over een half uurtje bezorgd.' 'Oke, bedankt en tot ziens.'

Als de pizza wordt bezorgt eet ik hem snel op, want ik moet straks naar Mike. Om half acht hebben we met elkaar afgesproken.

Als ik de pizza eindelijk opheb loop ik naar boven om mij om te kleden. Ik loop de grote inloopkast in en kijk eens goed om mij heen. 'Wat zou ik eens aandoen?' zeg ik tegen mezelf. Ik denk even goed na en heb dan de perfecte outfit gevonden.

----------------------------------------------

Vote

Comment

Fallow

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu