14 jaar later
POV Jasmin
Vandaag is heg tweede kerstdag en net zoals elk jaar komen we met alle vrienden bij iemand thuis. We zien elkaar gelukkig nog vaak genoeg, wat ook wel door onze kinderen komt, die bijna allemaal wel met elkaar bevriend zijn.
Samen met Mike hebben we nog twee jongens gekregen, Max die net 14 is geworden en Sam die in de zomer 12 is geworden. Ondertussen is Lucas alweer 23 jaar en een van de beste footballers van het land geworden. Mila is 16 en zit in haar examenjaar.
Ryan en Claire hebben een tweeling gekregen, namelijk Finn en Sara die dus allebei ook net 17 zijn geworden. Finn is net geslaagd en Sara net blijven zitten. Ook is Finn het vriendje van Mila en zijn sinds een paar dagen al twee jaar samen. Ryan en Claire hebben het niet bij twee kinderen gelaten, ze hebben ook nog een meisje gekregen, Alyssa, die in de zomer 14 is geworden en is sinds kort het vriendinnetje van Max.
Loïc en Adam hebben ook een tweeling gekregen, Jayden en Liam, die allebei 18 zijn en erg veel met sport bezig zijn, waardoor ze erg gespierd zijn en alle meisjes bij ze weg smelten.
Eline en Alex hebben ook twee kinderen gekregen, Elisa van 18 en bovendien ook het gelukkige vriendinnetje van Liam sinds een paar maanden en Micheal van 16. Sara en hij zijn de laatste tijd veel bij elkaar en als je het mij vraagt krijgen ze binnen een paar maanden wel een relatie ook al ontkennen ze dat hard als je het ze vraagt.
Jace en Mason hebben twee kinderen geadopteerd, namelijk Ethan die 18 is en Daniel die net 17 is geworden.
Maar nu weer terug naar vandaag. Dit jaar hadden we besloten om het in huize Andrews te houden. Samen met Mila heb ik allerlei lekkernijen gemaakt en we moeten zeggen dat we daar best wel trots op waren.
Het loopt al tegen drieën aan en ze kunnen nu elk moment komen.
'Mam, was dat niet de deurbel?' vraagt Max vanuit de woonkamer.
'Ja, ik denk het.' zeg ik ondertussen dat ik naar de woonkamer loop en zie dat Lucas, Mila, Max, Sam en Mike met z'n vijven vrolijk op de bank zitten en een film hebben aangezet.
'Ik ga wel!' zegt Max en loopt snel naar de deur. We schieten met z'n allen in de lach door deze actie van Max, omdat iedereen weet dat hij dat alleen maar wil doen voor Alyssa.
Een paar seconden later druipt de familie McCarter één voor één binnen en begroet ook de rest van het gezin. Natuurlijk begroetten Finn en Mila elkaar met een kus en gaan dan naast elkaar op de bank zitten.
Het duurde niet lang voordat alle andere gasten er ook waren en we zitten dus nu lekker met alle volwassenen op de bank, terwijl de kinderen allerlei verschillende dingen met elkaar aan het doen zijn.
Zo zijn Lucas, Max, Sam, Finn, Jayden, Liam, Micheal, Ethan en Daniel football aan het spelen in de tuin, terwijl het best wel koud is, maar de jongens zich hier niets van aantrekken. Het is trouwens wel erg leuk dat ze allemaal football spelen en zich zo ook bij veel verjaardagen en andere feestdagen met elkaar kunnen vermaken.
Mila, Sara, Alyssa en Elisa zitten gezellig samen met elkaar aan de keukentafel een spelletje te doen met warme chocolademelk. Natuurlijk komt er van het spelletje niet zoveel, maat wordt er meer bijgepraat over alle gebeurtenissen op school en daarbuiten.
Na een paar uur komen de jongens ook eindelijk weer binnen en is het tijd om de cadeautjes die nu al een tijdje onder de kerstboom liggen open te maken.
Als eerst mag Sam zijn cadeautjes openmaken en tot zijn grote blijdschap zitten heeft hij allerlei nieuwe sportartikelen gekregen, een pet waar hij al maandenlang om had gezeurd en nog wat dingen die hij nog steeds na de vele dingen die hij van ons heeft gekregen of zelf heeft gekocht wou.
Nadat alle kinderen hun cadeautjes hadden opengemaakt, waren de volwassenen aan de beurt en ook wij hebben allemaal leuke cadeautjes gekregen.
Zelf heb ik een doos vol met bonbons gekregen en een nieuw jurkje, die ik in de winkel te duur vond, maar Mike deze dus blijkbaar wel voor mij heeft gekocht, wat echt super lief van hem is. Ook heb ik genoeg cadeaubonnen gekregen, net zoals de rest van de volwassenen.
Na nog een tijdje gezellig met elkaar in de woonkamer te hebben gezeten, was het tijd om te gaan eten, waar we met z'n allen erg naar uit hadden gekeken.
Een paar mensen schuiven de tafels aan elkaar en zetten er genoeg stoelen bij voor iedereen en de rest helpt om de tafel te dekken. Natuurlijk is het heel erg druk in de keuken en botsen er soms wat mensen tegen elkaar op, wat ook wel voor grappige momenten heeft gezorgd.
Als iedereen dan eindelijk zit, kunnen we dan beginnen met eten en zo te zien smult iedereen er van wat me erg vrolijk maakt.
Na mijn laatste hap van de cheesecake zit ik propvol en heb het gevoel dat ik op springen sta en ik denk dat ik niet de enige ben als ik zo naar de rest kijk.
'Kom, laten we even afruimen en dan alles in de vaatwasser zetten en wat afwassen, dan hoeven jullie dat zo niet alleen te doen.' stelt Eline voor en voordat ik het weet zet iedereen wat op het aanrecht en beginnen de vrouwen alles netjes in de vaatwasser te zetten en aftewassen. Wat zijn dit toch een geweldige vrienden.
Na er nog een late avond van gemaakt te hebben, gaat iedereen geleidelijk weg en zo blijven Mike, Lucas, Mila, Max, Sam en ik nog over en besluiten ook maar op bed te gaan, aangezien het een best wel vermoeiende maar vooral ook leuke dag was.
Ik kan niet blijer zijn dan ooit met dit prachtige gezin en zulke goeie vrienden om me heen!
--------
Zo dit was dan echt het laatste stukje van Dreaming Life, ik hoop dat jullie het een goed einde vonden en misschien nog tot een volgende keer bij een ander boek van mij ;).
xx❤️
JE LEEST
Dreaming life
RomanceJasmin is 16 jaar en is in de zomer naar Miami verhuisd. Ze word erg populair en haar ouders zijn erg rijk en beroemd, waardoor ze ook vaak weg zijn. Mike is 16 jaar, de quaterback, natuurlijk erg populair en zijn ouders zijn ook nog eens erg rijk...