16~

280 9 2
                                    

POV Mike

Vandaag is het dan zover: de dag van het eindejaarsbal. Jasmin heeft tegen mij gezegd welke kleur haar jurk heeft, zodat ik een mooie bijpassende corsage kon kopen. Oké ze heeft dus een witte jurk en ik heb dus ook een witte corsage gekocht om het nog een beetje simpel te houden voor mezelf. (Jurk op de afbeelding.)

Ik kijk even op me mobiel en zie dan dat ik nu moet opschieten of anders ben ik te laat bij Jasmin.

Ik loop naar de badkamer en douche me daar snel. Als ik na een paar minuten klaar ben met douchen trek ik me kleren aan behalve me overhemd en jasje. Ik breng mijn haar in model en trek dan ook de rest van de kleren aan.

Als ik nog maar net klaar ben, roept mijn moeder me onder aan de trap.

'Mike! Je moet nu echt weg anders kom je te laat!'

'Ik kom al!' roep ik terug ondertussen dat ik van de trap af ren.

Als ik beneden kom zie ik me moeder al onderaan de trap staan met de corsage in haar handen. Ik ga voor haar staan en voor dat ik het door heb zit ze nog aan me haar en doet me stropdas nog wat beter en geeft me daarna de corsage aan.

'En nu opschieten!' zegt mijn moeder terwijl ze nu ook de autosleutels aan mij geeft en me daarna zowat de deur uitduwt.

Ik loop naar de auto en ga erin zitten. Ik start de auto en zwaai daarna nog even naar me ouders die nu in de deuropening staan en rij dan richting Jasmin haar huis.

POV Jasmin

'Lieverd, moet ik je even helpen met je jurk?' hoor ik me moeder aan de andere kant van de deur vragen, terwijl ik de deurklink al zie bewegen wat dus een teken is dat me moeder geen 'nee' als een antwoord verwacht.

'Ja graag, ik krijg de rits niet dicht.' geef ik als antwoord terug en me moeder staan al meteen achter me om me te helpen.

Als me moeder na een tijdje dan eindelijk de rits goed dicht heeft gekregen, merk ik dat je al een heel erg klein buikje kunt zien, maar alleen als je erop let, gelukkig.

'Lieverd, ben je misschien wat aangekomen de laatste tijd?' vraagt mijn moeder dan opeens waar ik van schrik.

'Uhmm.. Ik denk het, ik heb de laatste tijd misschien een beetje teveel gegeten.' zeg ik en probeer mijn moeders blik te ontwijken, anders ziet ze dat ik lieg.

'Niet te vaak doen hé.' zegt mijn moeder dan en wil mijn kamer dan uitlopen, maar bij de deur draait ze zich nog even om naar mij.

'Ben je helemaal klaar, want volgensmij moet Mike er ook zo bijna zijn.' vraagt mijn moeder waarop ik knik en loopt daarna de deur uit en sluit hem achter zich dicht.

Ik pak nog even wat spullen en stop dat dan in mijn clutch. Als ik alles in me clutch heb gedaan en hem dicht doe, hoor ik de deurbel gaan.

Ik wil naar beneden lopen om de deur open te doen, maar als ik boven aan de trap sta, zie ik dat mijn vader de deur open heeft gedaan en mijn moeder nu samen met mijn vader en Mike onderaan de trap gaan staan. Me moeder pakt haar fototoestel erbij en begint al foto's te maken. Ik loop een beetje ongemakkelijk naar beneden. Als ik dan eindelijk beneden ben, wil mijn moeder ook nog een paar foto's van Mike en ik samen maken. Zodra mijn moeder eindelijk de perfecte foto had gemaakt, pakte Mike mijn hand en wouden we naaf buiten lopen, maar net voordat we buiten stonden, pakte me vader Mike even vast aan zijn schouders.

'Pas goed op haar en maak het niet te laat.' probeerde me vader zo serieus mogelijk te zeggen wat niet helemaal lukte waardoor ik zacht moest grinniken vooral na het zien van het ietwat geschrokken hoofd van Mike die ook al redelijk snel doorhad dat het niet echt serieus bedoeld was en nu ook even moest grinniken waarop mijn ouders natuurlijk ook begonnen met grinniken.

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu