2~

1K 34 0
                                    

POV Jasmin

Ik hoor de wekker gaan. Ik druk hem onbewust uit en draai me om. Opeens voel ik dat er een kussen naar mijn hoofd wordt gegooid. Ik draai mij om en zie mijn broer in de deuropening staan. 'Wakker zusje?' vraagt hij met zijn neppe lieve stem. HAHA wat ben je weer grappig broertje zeg ik sarcastisch. Ik werp nog even een snelle blik op mijn wekker en zie dat ik nog weinig tijd heb. Ik jaag mijn broer uit mijn kamer en stap in de badkamer die ook bij mijn kamer hoort. Jaja ik heb een eigen badkamer. Ik stap onder de douche en laat de warme stralen over mij heen stromen.

Als ik klaar ben met douchen kleed ik mij aan. Ik föhn mijn haar en borstel het, ik doe snel mijn make-up, ga naar beneden, prop een boterham in mijn mond, drink mijn drinken op en ren weer naar boven om mijn tas te pakken en nog even snel mijn tanden te poetsen. Ik pak mijn fiets uit de garage en fiets naar school.

POV Mike

'Mike,Mike,MIKEEE.' Hoor ik mijn moeder beneden aan de trap roepen. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het al veel te laat is om optijd op school te komen. Ik stap uit bed en loop naar de douche.

Als ik klaar ben met douchen doe ik snel mijn kleren aan doe mijn haar goed en stap op de fiets naar school. Ik eet nog wel op school zeg ik tegen mezelf.

Op school aangekomen zie ik dat ik zoals ik al dacht te laat ben. Ik loop naar de conciërge om een te laat briefje te halen. Ik hoef al niet eens meer mij naam te zeggen, want de conciërge weet toch al wie ik ben en wat ik hier doe. De conciërge vraagt of ik alweer te laat ben en ik knik. Ik pak het briefje aan en loop naar de les. Ik kijk nog even wat ik heb en loop dan het lokaal in. Ik zie dat er nog maar één plek vrij is naast een meisje dat ik nog nooit eerder heb gezien. Ze is vast de nieuwe denk ik in mezelf.

De leraar zegt dat ik daar moet gaan zitten en hij wijst naar de lege plek naast het onbekende meisje. Ik ga zitten en pak mijn boeken.

POV Jasmin

Ik ben nog maar net optijd gekomen en loop het lokaal naar binnen waar ik les heb en ga ergens achterin zitten. Ik zit het eerste gedeelte van de les alleen, maar later komt er een jongen binnen. Je ziet duidelijk dat hij bij het football team zit door zijn baseballjack. Op de een of andere manier komt hij mij bekend voor.

Ik word verstoord uit mijn gedachte als de leraar zegt dat hij naast mij moet gaan zitten. Als hij naast me komt zitten weet ik weer waar ik hem van ken. Ik heb hem gezien op de foto die op de site stond van de school. Van dat het football team had gewonnen en hij stond voorop en dus is hij die knappe quaterback. Ook wel logisch met al die spieren.

Dan word ik alweer verstoord uit mijn gedachte door de leraar die antwoord vraagt op een som. Ik word rood en zeg dan dat ik geen idee heb wat het antwoord kan zijn. De leraar vraagt aan de jongen naast mij of hij wel het antwoord weet, maat hij lette dus ook niet op en wist het antwoord ook niet.

Als de leraar vraagt of iemand anders wel het antwoord weet vraagt de jongen hoe ik heet en zeg dat ik Jasmin heet en vraag dan hoe hij heet, oké hij heet dus Mike. Dan vraagt hij of ik nieuw ben en ik knik. Ook vraagt hij of ik mij al heb ingeschreven voor een sport of een club. Ik schud van nee en zeg dan dat ik wel graag bij de cheerleaders wilde zitten en wel lid wou worden van de zangclub, maar niet weet hoe ik mij moet inschrijven.

POV Mike

Ik heb in de les met het onbekende meisje dat Jasmin heet over allerlei dingen gepraat en ze lijkt mij wel aardig. Nu lopen we samen door school om haar te laten zien waar je je kan inschrijven voor sporten en clubs.

Als we er zijn schrijft ze zich in voor cheerleaden en voor de zangclub. Ik denk even na en schrijf mij dan ook in voor de zangclub. Ik doe dit alleen om meer tijd met Jasmin door te kunnen brengen. Jasmin kijkt mij even aan en glimlacht dan. Ik laat haar zien waar haar kluisje is en ga dan naar mijn eigen kluisje.

Ik kom mijn beste vriend Ryan tegen met zijn vriendin Claire. Ze zijn zo'n lief stelletje. Ugh.. Nu klink ik net als een meisje. Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers moet ik eerlijk toegeven.

Ik praat even met Ryan en hoor dan alweer de bel voor de volgende les. Deze keer zitten Noah en ik wel naast elkaar dus dat word lekker klieren.

Aan het einde van de schooldag kom ik Jasmin weer tegen en spreek haar even aan. Ik ben namelijk vergeten haar telefoonnummer te vragen dus vraag ik het nu gewoon. Ze geeft haar telefoonnummer en loopt dan weer weg.

Als ik thuis ben sms ik Jasmin.

Ik: Hi! Wil je misschien samen auditie doen voor de zangclub? -Mike

Jasmin: Ja lijkt mij leuk! -Jasmin

Ik: Oké, wanneer zullen we afspreken om te oefenen? -Mike

Jasmin: Morgen? -Jasmin

Ik: Ja is goed! Zullen we dan bij mij? -Mike

Jasmin: Ja lijkt mij super! -Jasmin

Na een tijdje val ik in slaap op de bank.

-------------------------------------------
Vote

Comment

Fallow

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu