19~

215 8 0
                                    

Luister het liedje wat ik bij dit hoofdstukje heb geplaatst als je het leest. 😉

POV Ryan

Ik ren snel naar de gang om Mike te zoeken, maar ik kan hem nergens vinden.

'Mike, Mike, Mike!!' roep ik door de gangen en dan komt hij er ook eindelijk aangerend, met een dokter achter zich aan.

'Wat is er?' vraagt hij hijgend.

'Haar vliezen zijn gebroken.' zeg ik nu ook hijgend en zie dat Mike grote ogen krijgt wat ik nog nooit eigenlijk heb gezien en hij blijft verstijft staan. Ik trek hem zo snel mogelijk mee naar de kamer van Claire en de dokter rent ook mee.

Onderweg roept de dokter ook nog een zuster mee die ook snel achter ons aangerend komt.

Eenmaal in de kamer, gaan de zuster en Mike meteen naar Jasmin en de dokter en ik naar Claire.

'Ze kan nu ieder moment wakker worden.' zegt de dokter toch wel een beetje verbaast, omdat hun het al lang geleden hadden opgegeven dat ze zou ontwaken.

'Alleen we weten nog niet of ze helemaal weer de oude wordt.' zegt de dokter dan de mij toch weer een beetje uit mijn blijheid haalt.

'Ze wordt wakker.' fluister ik toch meer tegen mijzelf.

POV Mike

'Ryan, wat is er met Claire?' vraagt Jasmin aan Ryan met een super bleek gezicht.

'Ze wordt wakker.' zegt Ryan met een glinstering in zijn ogen die ik al een hele lange tijd niet meer heb gezien bij hem.

'We moeten nu echt weg, sorry.' zegt de zuster terwijl ze Jasmin overeind probeerd te krijgen. Als ik zie dat dat niet echt lukt, neem ik het over en ondersteun ik Jasmin naar de kamer waar we moeten zijn.

'Mike, wil je iets voor me doen?' vraagt Jasmin ondertussen het lopen, wat niet super gaat.

'Zeg het maar.' zeg ik met een glimlachje en ik merk dat ze er ietsjes vrolijker van wordt.

'Jace, Eline, Loïc, me ouders en jouw ouders bellen, zodat ze hier ook zo kunnen zijn?'

'Ja, tuurlijk, zodra jij in een bed licht.' zeg ik met een glimlach.

Als Jasmin dan eindelijk in een bed licht, pak ik mijn mobiel en loop even naar de gang.

Oke, als eerst de ouders van Jasmin bellen.

'Hey Mike, vertel het eens.' hoor ik de vrolijke stem van haar moeder zeggen.

'De bevalling gaat beginnen.' probeer ik zo rustig mogelijk te zeggen, maar dat lukt niet zo super goed.

'Oke oke, we komen er nu aan.' zegt ze nu ook een beetje gestresst en hangt dan op.

Oke, nu mijn ouders bellen.

'Hey mam. Willen jullie naar het ziekenhuis komen, Jasmin gaat bevallen.' zeg ik nu al iets rustiger.

'Ja tuurlijk, we komen eraan.' zegt mijn moeder gestrester dan mijzelf en hangt dan onmiddelijk op.

Oke, die zijn nu dus ook op de hoogte nu nog Eline, Loïc en Jace. Ik open de whatsappgroep die we hebben met z'n allen en stuur een berichtje.

Mike: Allemaal naar het ziekenhuis komen, de bevalling begint!

Meteen als ik het berichtje heb gestuurd zie ik dat Ryan het al heeft gelezen en nu ook aan het typen is.

Ryan: En Claire wordt wakker!!

Dan duurt het ook niet lang voordat iedereen heeft gereageerd en antwoordt geeft.

Jace: Yesyesyes, eindelijk oom en OMG Claire wordt wakker? Hoe geweldig is dit. Ik kom er onmiddelijk aan!!

Loïc: OMG we komer er meteen aan, Eline is hier al. Jace wil je ons ophalen?

Jace: Tuurlijk kom er nu aan!

Eline: Nog nooit zo blij geweest!!

Oke, die zijn er dus ook zo.

Ik loop weer naar binnen waar ik Jasmin zie die van de pijn vergaat. Ik loop sel naar haar toe en pak haar hand vast waar ze hevig in knijpt.

Na een paarr minuten komt Jasmin's moeder maar ook mijn moeder binnen en ga ik even naar buiten waar ik Jasmin haar vader en mijn vader aantref die allebij een grote glimlach op hun gezicht hebben.

'Je bent bijna vader.' zegt mijn vader die naar me toegelopen komt en me in een knuffel trekt, terwijl ik een schouderklopje krijg van de vader van Jasmin.

'Hoe gaat het met haar?' vraagt de vader van Jasmin.

'Ze vergaat van de pijn, maar de rest wel goed tot zo ver.' zeg ik.

Na nog een klein gesprekje te hebben gehad, komen ook Jace, Eline en Loïc aangerend.

'We zijn er! Hoe gaat het?' roept Jace al door de gang.

'Zoals je je bij een bevalling voelt denk ik.' zeg ik met een toch wel klein glimlachje.

'Mike, kom snel ze moet persen.' zegt mijn moeder vanaf de deuropening en ik ren er zo snel mogelijk naartoe.

Als ze dan echt mag beginnen met persen van de verpleegkundige, wordt mijn hand echt helemaal afgeknepen, maar dat maakt me echt helemaal niks meer uit.

'Nog één keer en dan is de baby er!' schreewt de verpleegkundige door de kamer en daar gaat Jasmin weer.

Ze schreeuwt het uit van de pijn totdat we opeens babygehuil horen. De baby wordt bij Jasmin neergelegt.

'Wil je de navelstreng doorknippen?' vraagt de verpleegkundige aan mij na een tijdje waarop ik knik. Ik krijg een schaar en er word aangewezen waar ik moet knippen en dan knip ik de navelstreng door met een trotse glimlach.

'Mogen we de baby even meenemen?' vraagt de verpleegkundige waarop Jasmin en ik allebij knikken. De baby wordt meegenomen naar de andere knt van de kamer, maar we krijgen hem al snel weer terug in zijn kleertjes en al.

'Wil jij hem even?' vraagt Jasmin aan mij, terwijl ze d baby al aan mij overgeeft.

Ik kijk naar het kleine mensje in mijn armen en dan besef ik me pas dat dit ons kindje is. Deze klein jongen krijgt de beste ouders die er maar zijn beloof ik dan bij mezelf. Dan pakt hij met zjn kleine handje mijn pink waarop ik een grote en trotse glimlach krijg en kijk dan aar Jasmin die ook precies zo kijkt.

'Papa Mike.' zegt ze dan met een brede glimlach.

'En mama Jasmin.' zeg ik terug.

POV Jace

Na hee wat geschreeuw horen wedan eindelijk babygehuil waarna we allemaal juichen en elkaar een knuffel geven.

Niet heel veel later komt ook Mike eraan met een kleine Jasmin en Mike in zijn armen.

'Ohh wauw, echt de mooiste baby die ik ooit heb gezien.' zeg ik vol ongeloof en iedereen stemt met mij in.

'Wat is de naam?' vraagt Loïc.

'Dat zeggen we pas als Claire er ook bij is, dat wil Jasmin graag.' zegt hij met nog steeds een trotse glimlach.

'Je ziet er echt al uit als een papa!' hoor ik dan achter me en zie Ryan aan komen rennen met ook de meest blije glimlach ooit.

'Claire is wakker en alles gaat goed met haar, we mogen er zo heen.' zegt hij dan waarna iedereen weer juicht.

'Woow Mike, dat heb je goed gedaan.' zegt Ryan al wijzend naar de kleine man.

'Thanks bro! Maar ik moet nu echt even naar Jasmin om haar het goede nieus te komen vertellen, we komen er zo snel mogelijk aan!' zegt Mike waarna hij weer de kamer inloopt.

------

Zoo

Alles is goed gegaan en Claire is wakker!!!!!

Vonden jullie dit hoofdstukje leuk?? Laat het achter in de reacties en willen jullie pleasss voten, dat zou ik super leuk vinden.

xxx

Dreaming lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu