Restoran 5

903 27 1
                                    

Akhirnya setelah sekian lama cuti, Iskandar balik ke KL semula dan mulakan semula rutin dia iaitu datang lepak kedai Bahrin.

Iskandar juga bawak kawan-kawan dia datang selalu. Kadang-kadang lepas dia kerja, kadang-kadang lepas main futsal. Ada satu hari tu... dia datang lepas futsal... memang sengaja kot Bahrin rasa dia tak salin baju siap-siap. Dia datang berpeluh-peluh dan minta untuk pergi belakang dan salin baju.

Slow je dia bukak baju dan seluar. Bahrin tenung badan dia yang berketak dan sedap tu. Seolah-olah dia tahu Bahrin tengah meleleh air liur perhatikan dia. Bila dia buat underwear, cepat-cepat Bahrin toleh ke tempat lain. Tapi sempat lah Bahrin nampak bontot padu dia.

"Abang?"

Bahrin pandang. Dia hanya letak tuala depan kota dia. Badan lain tanpa Seurat benang.

"Saya nak makan."

Bahrin angguk sambil telan air liur. Cepat Bahrin siapkan makanan untuk dia dan Iskandar pun bersiap lah. Bahrin tak pandang dia dah lepas tu. Then Bahrin jadi busy dan Iskandar pun balik sebab parents dia call.

Seminggu lepas tu, Bahrin cuti sehari dan lepak kat rumah. Iskandar mesej, ajak pegi tengok wayang. Alang-alang dah cuti, Bahrin pun setuju.

Sepanjang keluar dengan Iskandar tu, Bahrin asyik blushing je. Sebab Iskandar asyik pegang-pegang dia, peluk-peluk dia. kadang-kadang tu Iskandar usap perut Bahrin.

Bahrin jadi confused. Adakah budak ni sebenarnya minat kat dia?

Sebelum masuk ke hall, Bahrin pergi beli popcorn dan air. Dia tanya Iskandar nak apa-apa tak tapi Iskandar geleng je. Maybe dia kenyang kot.

Dah masuk dalam hall tu, Iskandar terus amek popcorn dan letak kat riba dia. Iskandar makan tanpa segan silu. Eh budak ni... tadi tanya cakap tak nak...

Bahrin senyap je. Tak kisah pun. Pastu tiba-tiba Bahrin rasa popcorn kat bibir dia.

"Abang, popcorn."

Iskandar cuba suapkan popcorn. Bahrin bukak mulut dan makan popcorn tu. Jari Iskandar masuk sikit dalam mulut dia. Bahrin stim.

"Abang..."

Movie dah abes. Time untuk balik.

"Esok abang bukak kedai tak?"

"Bukak. Cuti sehari je. Pekerja penat."

Iskandar angguk dan cakap dia nak datang lepak kedai esok sebab dia cuti. Bahrin angguk je. Memang kehadiran Iskandar dialu-alukan.

"Um, abang... boleh tak saya nak tidur rumah abang malam ni?"

TO BE CONTINUED...

RestoranWhere stories live. Discover now