RESTORAN 10

941 27 1
                                    

Memang betul pun Husin tu nak pancut. Tapi dia nak dia je pancut. Sama jugak macam Iskandar. Bahrin tak disentuh.

Alasannya adalah sebab dia straight. Bahrin bosan lah macam tu. Dua kali je cukup lah Bahrin pancutkan dia.

Bukan tak sedap. Best je melayan. Badan Husin tu sedap berisi. Tak kurus dan tak gemuk. Kote dia pun sedap. Tapi tak fair lah dia je yang rasa kesedapan. Bahrin asyik kena lancapkan diri sendiri je.

Tiap kali Husin datang rumah kakak dia, Husin mesti akan mesej untuk datang tapi Bahrin bagi alasan yang dia busy. Walhal dia kegersangan.

"Abang..."

Bahrin masih mengelamun memikirkan tentang Iskandar dan Husin. Kenapa lah dua orang berturut-turut yang dia dapat tu sangat selfish.

"Abang!"

"Eh Akim. Maaf abang tak perasan."

"Abang berangan pasal apa tu?"

"Takde apa-apa lah Akim. Kenapa ni? Akim lapar ke?"

"Abang ni... malu la Akim... hari-hari abiskan makanan Abang."

Bahrin kasi dia satu plate dan Akim senyum amek pinggan tu dan pergi makan. Habis makan, dia tolong kemaskan meja-meja dan kutip pinggan-pinggan kotor yang lain.

"Eh Akim! Takyah lah. Nanti kalau Boss Akim nampak kang, apa plak yang dia cakap nanti..."

"Takpelah bang. Akim tengah break ni. Tolong sikit-sikit je pun..."

Akim terus je tolong. Siap sapu lantai lagi. Penat dah Bahrin suruh dia berhenti. Dia tak layan pun. Akhirnya, dia selesai bantu bersihkan kedai.

"Um, abang... esok Akim gaji. Kita pergi tengok wayang ye? Akim belanja.

Bahrin ngan Akim bertekak manja kejap pasal sapa yang patut belanja. Akim nak belanja untuk balas budi Bahrin tapi Bahrin nak belanja sebab dia yang lebih tua. Akhirnya Akim mengalah sebab dia nak kena pergi masuk kerja.

"Okay, okay... abang belanja tiket wayang. Saya belanja abang konek saya."

TO BE CONTINUED...

RestoranWhere stories live. Discover now