"Sekolah?"
"Ye bang, saya nak SPM."
Budak bawah umur rupa-rupanya. Patutlah ketat semacam je. Bahrin menyesal tak tanya umur awal-awal.
"Kenapa tak cakap yang Alif ni bawah umur?"
"Maaflah abang. Saya dah tak tahan tengok abang. Saya tak plan pun. Tiba-tiba je saya dah kasi virginity saya kat abang."
Bahrin diam je dan terus kemas barang untuk balik.
"Abang marah saya ke?"
"Taklah... tapi kita takleh main dah... at least sampai Alif dah boleh mengundi."
"Maafkan saya bang."
Bahrin tak kisah sangat umur tu sebenarnya. Dia cuma takut kalau apa-apa terjadi nanti tak pasal-pasal dia kena tangkap polis sebab main dengan budak bawah umur.
Tapi bila ingat balik... memang sedap... ketat dan hangat je rasa...
Disebabkan Akim ghosting dia, now Alif plak budak bawah umur... Bahrin decide untuk bercuti. Pergi somewhere untuk tenangkan fikiran. Maybe pergi pulau.
Bahrin pun search online untuk buat booking dan esoknya dia terus pergi ke Pulau Pangkor.
****
"Abang, nak join snorkeling tak bang?"
"Maaf dik. Abang tak pandai berenang."
"Takpe bang. Kita kasi life jacket. Mesti terapung."
"Um..."
"Kalau abang risau jugak, saya personally akan bawak abang berenang kat laut nanti."
Budak tu senyum sambil hulur borang. Bahrin perhatikan budak tu. Comel. Pendek. Gelap sikit. Mestilah kan sebab dia kerja kat laut. Tapi nampak macam lean dan berketak-ketak.
Okay lah. Bahrin tergoda. Eh setuju. Lagipun dia memang takde plan apa-apa kat pulau setakat ni.
"Okay saya suggest amek pakej esok pagi bang."
"Hari ni dah full ke?"
"Hari ni saya tak naik bot. Esok je saya naik bot bang. Bukan abang nak saya jaga abang ke masa snorkeling nanti?"
Bahrin setuju je lah. Senang.
"Esok peluk saya kuat-kuat tau bang. Saya suka kene hempap ni."
TO BE CONTINUED...
YOU ARE READING
Restoran
General FictionRestoran mengisahkan Bahrin, seorang lelaki yang agak berisi berusia 40an. Dia sedang melaksanakan janjinya terhadap ex dia yang telah meninggal dunia iaitu membuka restoran dan kisahnya bermula apabila dia bertemu dengan Iskandar, seorang pemuda 20...