Deel 23

66 2 6
                                    

Emma

Ik weet niet eens wat ik moet zeggen hierop. Ik laat het even bezinken. "Wat?" Vraag ik uiteindelijk. "Wil je met me trouwen?" Ik kijk hem aan en ben sprakeloos. "Ja" zeg ik dan. De verbazing in zijn ogen is te lezen. "Wat?" Vraagt hij nu. "Ben je serieus?" Ik knik. Hij staat op en geeft me een knuffel. Ik adem in en ruik plots iets. Vrouwenparfum. En het is niet de mijne.

"Wat zei je daarstraks eigenlijk alweer?" Vraag ik gewoontjes. Hij laat me los en kijkt me vragend aan. "Wanneer?" "Voor je aanzoek" lach ik. "Over dat er gisterenavond en deze nacht dingen waren gebeurd die nooit hadden moeten gebeuren." Hij blijft me vragend aankijken. "Wat is daarmee?" Ondertussen doet hij de ring om mijn vinger.

"Wat bedoelde je daarmee? Met deze nacht? Want deze nacht lag ik in mijn bed...en jij blijkbaar bij iemand anders" zeg ik droog. Zijn gezichtsuitdrukking verandert. Ik heb gelijk. "Serieus?" Vraag ik boos. "Emma, het had niks te betekenen" begint hij maar ik wil het niet horen. Ik duw hem naar achter en de tranen springen in mijn ogen.

"Jij bent zo'n klootzak!" Schreeuw ik. "Je bedriegt mij en dan kom je me ten huwelijk vragen uit schuldgevoel? Hoe laag kun je gaan" zeg ik boos. "Ja en jij dan? Jij zit al weken met Camille bezig. Hoe moet ik weten dat jij mij niet bedrogen hebt?" Ik ben verbaasd dat er geen rook uit mijn oren komt van woede.

"Er is nooit iets gebeurd tussen Camille en mij en je weet dat. Want ik kan mezelf wel beheersen" zeg ik woest. En dan schrik ik van mijn eigen woorden. Mezelf beheersen? Shit. "Emma, alsjeblieft laat het me uitleggen" smeekt hij. Ik ga zitten in de zetel en leg mijn hoofd in mijn handen. De tranen stromen over mijn gezicht. "Emma, lieverd. Laat het me alsjeblieft uitleggen. Please."

Ik schud mijn hoofd en doe de ring van mijn vinger. Ik gooi het naar hem toe en kijk hem aan. "Ik moet het niet meer hebben. Ik slaap niet thuis vannacht dus je kan zien dat je tegen morgenavond weg bent. Ik wil je niet meer zien" zeg ik en dan ga ik naar buiten. Ik moet Camille vinden.

Hihihi sorry aan de scemma fans <3

OnbreekbaarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu