Pergerakanku terhenti tatkala Ayla menarik-narik lengan bajuku. Fokus terus tertumpu pada si kecil.
"Ayla dah siap pack baju?" Rambutnya dielus perlahan.
"Not yet, kakak." Geleng Ayla perlahan. Dia memandangku seolah-olah ingin meminta tolong dariku.
"Lepas kakak dah siap pack baju, kakak tolong Ayla pulak. Okay?" Aku masukkan pakaian terakhir di dalam beg. Entah bagaimana, tiba-tiba aku terpaksa ikut sekali.
Kalau ikutkan, memang rasa berat hati nak pergi. Malas.
Masa tuan tiada ni la aku boleh bersenang-lenang, berseronok dekat rumah dia. Tengok-tengok, diheretnya aku sekali pergi bercuti dengan keluarganya. Katanya ke Pulau Langkawi.
Haih... Sabar jela!
"Yeay! Kakak tolong!"
Terus hilang rasa runsingku melihat wajah ceria Ayla. Bibir melakar senyuman nipis melihat gelagat Ayla sebelum tangan si kecil digenggam kemas.
Kaki diatur menuju ke bilik Ayla di tingkat atas. Usai sahaja tiba, aku lihat beg pakaiannya sudah tersedia kemas di atas katil.
Eh?
"Ayla... Ayla kata belum pack lagi? Kenapa ni dah siap?"
"I don't know. Papa kot?" Dia turut memandangku hairan. Kedua bahunya diangkat.
"Kalau macam tu, kakak tolong bawak turun beg Ayla la. Okay?"
"Let me help you, kakak." Tangan kecilnya mencapai beg pakaiannya. Kemain budak ni nak tolong aku. Macam larat je.
Aku membawa turun beg pakaian Ayla untuk diletakkan di ruang tamu. Senang untuk Aariz susun masuk ke dalam bonet kereta nanti.
Kami akan gerak ke sana menaiki dua buah kereta disebabkan mummy dan daddy Tuan Ayzen turut ikut serta. Satu kereta mpv berjenama Alphard, satu lagi kereta mewah berjenama BMW milik Tuan Ayzen sendiri.
Makin ramai, makin meriah la gamaknya.
Patutnya tinggal je aku kat rumah. Boleh jimat satu kereta. Tapi bak kata Tuan Ayzen, dia tak percaya aku. Dia takut aku curi barang dia.
Muka aku ni nampak macam perompak ke?
ﮩ٨ـﮩﮩ٨ـ♡ﮩ٨ـﮩﮩ٨ـ
Pintu kereta Alphard kubuka perlahan.
Aku awal-awal lagi dah cakap dengan Aariz yang aku mahu menaiki kereta Alphard. Nak main pintu. Siapa je yang tak jakun jumpa kereta macam van tu?
Buka sahaja pintu kereta, aku terus nampak wajah mummy dengan daddy Tuan Ayzen. Cepat-cepat aku hulurkan senyum sebelum tundukkan kepala sedikit. Menunjukkan tanda hormat.
YOU ARE READING
𝗛𝗜𝗦 𝗦𝗪𝗘𝗘𝗧 𝗟𝗜𝗘𝗦 | 𝗢𝗚
Romance"𝐈𝐳𝐢𝐧𝐤𝐚𝐧 𝐚𝐛𝐚𝐧𝐠 𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐢𝐦𝐚𝐦 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐤𝐚𝐥𝐢 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐤𝐡𝐢𝐫." - 𝐀𝐲𝐳𝐞𝐧 𝐌𝐮𝐤𝐡𝐫𝐢𝐳 Cover by :@tsweetestrain-