Bersama rasa berdebar, aku melangkah masuk ke dalam bangunan pejabat setinggi 20 tingkat. Dari luar bangunan lagi, mata aku sudah tertancap pada papan nama berwarna emas yang tertulis Rizen Holdings.
Kaki diatur ke ruang lobi. Agak ramai orang. Jam tangan dikerling sekilas. 8 pagi. Patutlah, ramai. Memang waktu orang masuk office pun.
Semua pekerja berpusu-pusu masuk ke dalam lif. Bimbang punch card merah agaknya.
Aku meliarkan mata ke sekitar lobi sebelum melangkah ke arah kaunter.
Ada seorang perempuan bertudung bawal sedang menjaga kaunter. Sempat aku melihat name tag-nya, Nura.
Dia memandang wajahku. Senyuman manis terukir di bibirnya.
"Ada apa yang boleh saya bantu?"
"Err, tumpang tanya, saya nak lapor diri untuk unit senibina di Rizen Holdings. Tingkat berapa saya patut pergi ya?"
Belum sempat Nura menjawab, sudah ada suara lain yang menegurku.
"Puan Filea?"
Suara seseorang meyapaku dari belakang. Aku memusingkan tubuh menghadapnya.
Oh, Cik Sara.
Staf yang menghubungi aku untuk sesi temuduga beberapa hari lepas.
"Saya, Sara. Saya yang call Puan Filea hari tu."
"Saya tahu. Saya cam lagi muka Cik Sara."
Aku menghulurkan sebuah senyuman.
"Kalau macam tu, jom la. Puan Filea boleh ikut saya. Boss, suruh saya bawa Puan Filea ke meja kerja Puan."
Tak tunggu lama, aku mengikut langkah kakinya. Nasib baiklah orangnya kecil aje. Takde la aku perlu membuka kaki luas untuk mengejarnya.
Kami berdua berhenti di hadapan pintu lif. Sara menekan butang lif.
Ting! Pintu lif terbuka.
Aku melangkah masuk ke dalam perut lif. Setibanya di tingkat 18, Sara menyuruh aku untuk mengikutnya.
Wah, lawa!
Aku agak terpana melihat hiasan dalam pejabat. Penggunaan warna natural seperti putih, hitam dan coklat menyerlahkan konsep moden kontemporari. Bertambah semangat aku untuk bekerja.
Tak sabar!
Tanpa sedar, lama aku duk perhati seluruh hiasan dalaman pejabat itu. Khusyuk betul!
"Puan Filea..."
"Ya, saya."
Bergegas aku pergi ke arah Sara. Di belakangnya ada beberapa staf yang aku tak kenal.
Yela. Macam mana nak kenal kalau baru masuk kan?
YOU ARE READING
𝗛𝗜𝗦 𝗦𝗪𝗘𝗘𝗧 𝗟𝗜𝗘𝗦 | 𝗢𝗚
Romantizm"𝐈𝐳𝐢𝐧𝐤𝐚𝐧 𝐚𝐛𝐚𝐧𝐠 𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐢𝐦𝐚𝐦 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐤𝐚𝐥𝐢 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐤𝐡𝐢𝐫." - 𝐀𝐲𝐳𝐞𝐧 𝐌𝐮𝐤𝐡𝐫𝐢𝐳 Cover by :@tsweetestrain-