𝐀𝐘𝐙𝐄𝐍 | 𝟏𝟎

13.2K 601 96
                                    

Alhamdulillah, doktor cakap aku dah boleh discharge pagi ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alhamdulillah, doktor cakap aku dah boleh discharge pagi ni. Rindunya nak jumpa Ayla. Nak gomol-gomol budak tu!

Aku kemas baranganku. Telekung, baju, semua dimasukkan ke dalam satu beg. Tak banyak pun sekadar untuk sehari je. Ini pun maksu yang tolong pack kan baju aku. Takkan nak suruh Tuan Ayzen kot!

"Sorry, Filea. I have to go now. Aku ada hal penting. Nanti kau balik dengan Aariz. Aku dah mesej dia."

"Eh, takpe tuan. Kerja lagi penting."

"No, kau tunggu aku dekat rumah. Take care."

Serentak itu, Tuan Ayzen terus melangkah keluar dari bilik meninggalkanku.

Dah kenapa nak suruh aku tunggu dia? Bukannya aku nak lari kemana pun.

Tak lama kemudian,

"Hi, sweetie. Dah ready nak balik?" Lamunanku terhenti tatkala terdengar suara Aariz.

"Ha?"

Aariz melangkah mendekatiku. Kemain dia dengan suit hitam dan cermin mata rayban-nya. Lagak macam bodyguard betul dah.

"Awak termenung apa? Takkan dah rindu abang saya kot. Baru kejap tadi dia pergi." Aariz tersenyum nakal. Saja nak usik aku!

"M-mana ada! Dah, jom balik."

Belum sempat aku angkat beg, Aariz sudah merampasnya terlebih dahulu. Tercengang aku.

"Eh?! Saya boleh angkat sendiri la." Aku cuba mengambil semula beg itu daripada pegangannya.

"Nope. Abang saya dah amanahkan saya untuk jaga awak. So, awak tak boleh tolak segala perlakuan saya terhadap awak, Filea."

Berkerut dahi aku memandangnya. Pikir aku barang ke, nak diamanahkan bagai. Aku dah besar la!

"Fine."

Nak tak nak, aku terpaksa mengalah.

"Filea, awak boleh berdiri tak? Nak saya angkatkan sekali?" Kedua tangannya sudah sedia untuk mencempungku.

"Ni nak? Lebih-lebih pulak." Aku tunjukkan penumbuk ke arahnya. Ada hati nak pegang-pegang aku.

Rasanya Tuan Ayzen tak ada suruh dia angkat aku. Over je mamat ni!

Aariz ketawa kecil.

"Saya gurau je. Paiti nak tumbuk kita. Report dekat abang saya nanti." Dia mencebikkan bibirnya.

Aku menjelingnya. Report la kalau berani. Tengok-tengok dia yang jadi arwah. Bukan aku.

"Dah, jom."

Malas nak panjangkan lagi perbualan. Aku tak sabar nak lompat atas katil je ni.

"Jom sweetie!"

𝗛𝗜𝗦 𝗦𝗪𝗘𝗘𝗧 𝗟𝗜𝗘𝗦 | 𝗢𝗚Where stories live. Discover now