𝐀𝐘𝐙𝐄𝐍 | 𝟐𝟓

14.6K 606 141
                                    

Aku beratur untuk mengambil nasi dan lauk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku beratur untuk mengambil nasi dan lauk.

"Filea nak makan apa?"

Entah macam mana, tiba-tiba Ayzen berada di sebelahku. Dia turut beratur untuk mengambil makanan.

Hariz, Qhalish dan Naura awal-awal lagi sudah mengambil makanan. Mereka mengambil tempat di meja kosong.

Harini, Ayzen mencemar duli, turun ke kedai nasi campur. Bak kata Hariz, tak pernah-pernah bos besar makan nasi yang kena ambil sendiri ni!

Aku pun hairan.

Yela, anak orang kaya kan? Ceo pulak tu! Okay ke dia makan dekat sini?

Risau pula kalau dia tak selesa. Kalau tak suka, jangan paksa diri. Ayzen ni, pun!

"Abang okay ke makan sini?" Bisik aku perlahan.

Aku menjaga jarak diantara kami. Takut orang salah anggap pula walaupun dah selamat jadi suami isteri. Mana lah aku tahu, sama ada Ayzen sudah bagitahu atau belum kepada staf-stafnya, yang dia sudah berkahwin.

"Abang makan je mana-mana. Asalkan ada Filea."

Wajah aku berbahang.

Aduh... Asal tiba-tiba panas pulak ni? Kedai ni tak ada kipas ke?

Selesai sahaja orang di depanku mengambil nasi, cepat-cepat aku mengambil senduk nasi. Nasi yang berada di dalam satu bekas besar, diceduk ke atas pinggan sendiri.

"Sikitnya, Filea makan."

"Saya mana makan banyak sangat."

"Yeke? Haritu Aariz kata, Filea melantak time abang tak ada."

Masa ni jugak la, nak disebutnya si mamat Aariz tu!

"Ish, tu tipu aje la!"

Padahal, betul.

Aku sambung mengambil lauk. Mata aku meliar memerhati setiap satu lauk. Hm... Macam sedap pulak udang sambal tu.

Aku menceduk beberapa ekor udang sambal ke dalam pingganku. Selesai sahaja mengambil nasi dan lauk, aku mengatur langkah ke meja makan. Di mana Hariz, Qhalish dan Naura sudah menunggu.

Aku mengambil tempat di sebelah Naura. Ayzen pula duduk berhadapan denganku.

"Hariz, baca doa." Kata Qhalish.

Tak tunggu lama, semua orang menadahkan tangan sementara Hariz membacakan doa makan.

Amin...

Belum sempat aku suapkan nasi, Qhalish dan Hariz bersuara.

"Amboi bos, lama betul. Ambil nasi ke buat nasi." Usik Qhalish. Dia tersenyum-senyum sambil menjeling Hariz. Dua orang ni memang! Suka usik!

"Bos, kalau nak culik Filea daripada kitorang cakap jela. Jangan bersweet-sweet pulak depan kitorang. Tak pasal-pasal selera saya hilang separuh."

𝗛𝗜𝗦 𝗦𝗪𝗘𝗘𝗧 𝗟𝗜𝗘𝗦 | 𝗢𝗚Where stories live. Discover now