Selamat membaca~
Di bumi~
Terlihat Kokoci yang sedang berpidato atas betulnya kapal angkasa nya.
"Horeeee!!," ucap Boboiboy dkk sembari melompat semangt.
"Kini sudah tiba masanya untuk anggota TAPOPS berangkat kat stesen angkasa TAPOPS," ucap Kokoci.
"Err... Tak boleh ke kite duduk kat bumi je komander?," tanya Boboiboy.
"Tak boleh!, kite perlu hantar power power sphera yang telah kite selamat kan dan kite perlu memenjarakan kapten separo," jawab Kokoci.
"Sebelum berlepas, saye ingin mengucapkan terimakasih kepada tok aba karena sudi menjaga makan dan minum kami di bumi, TAPOPS akan sentiasa berhutang budi," ucap Kokoci berjalan mendekati Tok aba.
"Hahahahah, tak payah berhutang budi, nanti atok hantar bill,"
"Eghhh... Baiklah, ayo semue kite bergerak, kat galaxy," ajak Kokoci sambil nunjuk ke atas.
"Ayo!," balas semuanya riang.
"Buka teleport tu sekarang Ochobot," ucap Kokoci.
"Baik!, hyaaaa!," balas Ochobot.
Portal teleportasi pun ad di atas.
"Boboiboy pegi dulu ya tok, salam tok," ucap Boboiboy.
Boboiboy pun menyalimi tok aba.
"(Name) juga pamit ye tok," ucap (Name), (Name) pun menyalimi tok aba juga.
Tok aba mengelus kepala (Name) dengan lembut sambil mengangguk.
Tiba-tiba- papa zola menangis.
"Huhuhuhuhu, sedih nya hati kebenaran," ucap papa zola.
"Ei? Cucu aku yang pegi kau pula yang sedih?," tanya Tok aba.
"Kebenaran bukan sedih pasal cucu atok tu tapi pasal kucing kebenaran, kenape korang bawa Cattus tu sekali hah?!," jawab dan tanya papa zola.
Cattus pun melambai di gendongan Yaya.
"Byebye Cattus, jangan lupa tilifon tau, SMS papa nanti ye," ucap papa zola.
"Dey cigku, kucing mane reti SMS," ucap Gopal datar..
"Oke cigku tok aba, kami pegi dulu ye, byeee," ucap Boboiboy.
"Eh? Mane (Name)?, " tanya Ying.
"SINI!," teriak (Name) berlari tergesa-gesa.
"Eh? Kau darimane (Name)?," tanya Yaya bingung. Perasaan (Name) ada di sampingnya deh, ko bisa ngilang?.
"M-maaf semue!, aku tak bisa ikut korang!, aku kene, kat suatu tempat!," ucap (Name) cengengesan.
"HAH?!,"
"Tapi kite nak berangkat dah ni," ucap Boboiboy panik.
"Jangan risau, nanti aku susul dah," balas (Name).
"Macam mane caranya?," tanya Kokoci.
"A- nanti korang tau lah sendiri!, kuase teleportasi," ucap (Name).
Portal teleportpun muncul, membuat semuanya terkejut.
"Sejak bile kau ade kuase...,"
"SAMPAI NANTI!," (Name) berbalik lalu berlari ke arah portal itu, setelah hilang portal itupun tertutup.
"(Name) ni penuh dengan misteri kot?," saut Yaya.
"Iyaloh," balas Ying.
"Sudah!, ayo kite berlepas kat stesen angkasa TAPOPS," ucap Kokoci tegas.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY × READER [S1]
Hành độngSeorang gadis yang bernama (FullName) yang harus menikah dengan sahabat nya, Boboiboy superhero bumi. Atas perjanjian orang tua mereka dulu waktu bayi. Bersama dengan Boboiboy, (Name) melewati banyaknya rintangan yang seruu. Mau tau kisahnya? Ik...