38.Misi Penyamaran[2]

2.4K 247 3
                                    

Selamat membaca ~

"Stealthbot," ucap, Kaizo, Boboiboy, dan, (Name) bersamaan.

"Stealthbot?," tanya Fang bingung.

"Iye!, power Sphera ni, boleh halimunan kan target, supaya tak dapat di kesan," jawab Boboiboy bijak.

"Tapi.. Sains ni, lebih besar daripada di dalam data," ucap Kaizo yang masih melihat ke arah tab.

"Mungkin, lanun, lanun tu, dah ubah stealthbot, untuk halimun kan, lebih banyak target," ucap (Name) berpikir.

"Die nak sembunyikan, satu armada tu, biar mudah menyerang hendak," sambung nya.

"Kite harus fikirkan cara untuk keluar kan stealthbot yang besar ni," ucap Fang.

Keadaan Gopal, Ying, Yaya

"Hah.. Kenape lah, harus cuci betul betul, pure" je tak boleh ke?," ucap Gopal lelah.

"Kau ni nak lanun-lanun tu perasan ke?," sinis Ying.

Terus tiba tiba gopal melotot kaget dengan raut wajah panik.

"Eh kenape gopal?," tanya Yaya dan Ying bingung.

"Aku... Aku nak pegi tandas... Mana tandas huhuhuuuu," ucap Gopal sembari berlarian ke sana kekemari.

"Kite kene tunggu sini lah," ucap Ying berbisik.

"Aku tak tahan lagi!," ucap Gopal, yang langsung menerobos, dan masuk ke dalam kapal angkasa.

"Gopal jangan pegi," ucap Yaya pelan.

Back to Boboiboy dll.

"Kite gune jelah kuase die," ucap Fang.

"Kalo StealthBot di aktifkpin, alarm akan berbunyi dan lanun-lanun tu akan serbu kite, " ucap (Name) menghela nafas lelah.

"Tapi.. Masa tu kan kite dah halimunan," ucap Fang.

"Masih bermasalah, macam mane kite nak keluar kan StealthBot dari pintu tu," balas Kapten Kaizo sembari menunjuk ke arah pintu yang kicik tu.

"Hmm... Aha! Aku ada idea," ucap Boboiboy menjentikkan jarinya.

"Panggil cattus kat sini," sambung Boboiboy.

Di sisi Kapten papa zola~

Kapten papa and Cattus dah masuk ke dalam kapal angkasa.

"Aduh.. Kenape lah suruh kebenaran bawa kucing ni masuk," ucap Kapten papa pelan.

Lalu di tengah perjalanan Kapten papa tak sengaja bertemu dengan tiga lanun.

"Ekhem- Akulah lanun yang durjana, merompak tak kira masa, tua muda-muda tak dika, habis aku sapu semue," nyanyi Kapten papa sembari melewati lanun angkasa.

"Hah? Siapa kau ni?," tanya salah satu lanun itu bingung.

"Eeeeee...aaaa - Akulah Papa Pirad, musuh kebenaran, kekasih kejahatan," jawab Kapten papa bergaya ala die sendiri.

"Papa Pirad? Tak pernah dengar pun," balas mereka, yang membuat Kapten papa mundur dan menabrak salah satu lanun lagi. Sehingga membuat die maju kembali.

"Cattus giliran kau," bisik Kapten papa, yang membuat kaktus mengeong.

Lalu para lanun-lanun tu waspada.

Kaktus pun mengeong dengan lucu, dan berguling-guling dengan wajah penuh KELUCUAN.

Membuat para lanun-lanun tu terpesona Dan Kapten papa dan kaktus pun berjalan kembali.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang