Selamat membaca~
SUNNOVA STATION
"Kite dah tibe di Sunnova stesen," ucap Papa zola.
"Misi berjaye! Terbaik!," ucap Boboiboy mengacungkan jari jempol nya ke arah kawan-kawan dan ekhem (Name).
Mereka pun berbali dan tersenyum pada Boboiboy.
Tanpa mereka sadari ada yang menempel ke Stealthbot.
"Kamu semue dah tibe?," tanya Kokoci di layar.
"Iye komander, kami dah dapatkan, power Sphera ni," Boboiboy menunjukkan Stealthbot.
"Eh? Power sphera Stealthbot ke tu? Kenape lain?," tanya Kokoci terkejut.
"Die telah di ubah tadi sains nya lebih besar, nasib baik Boboiboy dapatkan idea untuk kecilkan die dengan kuase Beallbot," jawab Kapten Kaizo sedikit memuji Boboiboy.
"Bagus Boboiboy!, Tahniah semue!," ucap Kokoci.
Kapten Kaizo berjalan mendekati (Name) yang hanya diam menatap mereka tanpa minat.
"Kau ke istri Boboiboy? Pembunuh, dan pencuri terkenal itu?," tanya Kapten Kaizo.
(Name) membuka matanya lalu menatap Kapten Kaizo.
"Dah fameus rupanye aku," ucap (Name) dengan aura bling-bling.
"Selain itu kau di kenali dengan The Queen Of Power Sphera kan?," tanya Kapten Kaizo lagi.
"Iyelah," jawab (Name) santaii.
Kapten Kaizo mengulurkan tangannya.
"Kaizo, " ucapnya.
(Name) membalas uluran tangan itu.
"(Name)," ucap (Name) tersenyum tipis.
Mereka yang melihat itu tercengang apalagi Fang, sejak bile abangnya jadi GINI WOI?!.
Boboiboy? Jangan di tanya CEMBURU dia cok, bahkan aura Halilintar nya mulai keluar.
Sampai-.
(Name) melepaskan jabatan tangan mereka, lalu melihat ke arah luar.
"Tengok tu," tunjuk (Name) pada kapal angkasa yang sangat banyak dan berbentuk rantang.
"Peliknye bentuk kapal angkasa tu," ucap Gopal.
"Ape mata kebenaran dah lapar sangat ke?!, itu kapal angkasa atau kepinggan mangkuk tu?," tanya Papa zola mengucek matanya.
"Memang betul, macam kepinggan mangkuk lah,"
~Kruyuk Kruyuk Kruyuk~
"Lapar pula bile tengok kapal-kapal angkasa tu," ucap Gopal cengengesan.
"Heh.. Perlukeh minta bantuan pasukan tempur A?," tanya Kapten Kaizo.
"Perlukeh minta bantuan kawan saye? BladeMoon?," tanya (Name) pada Kapten Kaizo.
"Tak perlu," jawab Kapten Kaizo, (Name) sih ngangguk aja ye kan.
"Ekhem- memang perlu bantuan dari markas tempur A, dan (Name) apa yang di cakap oleh kapten Kaizo betul, jangan dahulu, panggil pasukan BladeMoon," ucap Kokoci menyauti.
"Perlu ke kite sertai dalam pertahankan Sunnova stesen?," tanya Boboiboy.
"Tak perlu!, hanya Kapten Kaizo dan (Name) sahaja yang ikut pertahankan Sunnova stesen," jawab Kokoci tegas.
"Jumpa lagi," ucap Kapten Kaizo sebelum menghilang.
(Name) akan menyusul, die mendekati Boboiboy, lalu memasangkan liontin bergambar Kristal dan berwarna emas ke leher Boboiboy.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY × READER [S1]
ActionSeorang gadis yang bernama (FullName) yang harus menikah dengan sahabat nya, Boboiboy superhero bumi. Atas perjanjian orang tua mereka dulu waktu bayi. Bersama dengan Boboiboy, (Name) melewati banyaknya rintangan yang seruu. Mau tau kisahnya? Ik...