17.Si penceroboh yanto/panto[1]

3.5K 325 27
                                    

Selamat membaca~


Di mane saja lah~

Kokoci mengutak-atik komputer nya.

"Jangan guna kamera guna pengimbas, kesan berape power sphera yang ada di stesen ni," ucap Laksamana.

"Baik Laksamana," Kokoci menuruti apa yang di katakan Laksamana tarung dan meng-scan TAPOPS.

"Hm, power sphera masih ade di stesen ni," jawab Kokoci setelah melihat power sphera.

"Tapi- ade satu terlebih satu power sphera!," ucap Ochobot dan (Name) saat melihat kejanggalan.

"Betulah ape yang jokertu cakap!, ade pencuri! Berpecah semue," seru Laksamana, "Fang bawa pasukan kamu, jaga jokertu,".

"Baik Laksamana," ucap Fang, sebelum pergi dia sempat hormat ala TAPOPS.

"(Name) yaya Ying, cari pencuri tu," titah Laksamana tarung tegas.

"Baik," ucap mereka sebelum pergi.

"E... Saya dengan boboiboy balik kat bilik ke?," tanya Gopal sambil merangkul Boboiboy.

"Hah? Balik kat bilik?, ikut Kokoci dan pegi kat bilik kebal power sphera!," jawab Laksamana.

"Bilik kebal power sphera?, ape tu?," tanya keduanya Bingung.

"Jangan banyak cakap! Ikut aku cepat," balas Kokoci lari tergesa-gesa, di ikuti Boboiboy dan Gopal.

Di sisi para cewek~

Ying memeriksa satu persatu ruangan yang ad di sana dengan kekuatan cepatnya.

"Macam mane kite nak cari pencuri tu?," tanya Yaya ketika Ying sudah berhenti. Dan ada di samping nya.

"Heh! Tiada masalah! Aku dah hapal semue tempat kat stesen ni, ikut aku," jawab Ying berlari lagi dan meninggalkan yaya dan (Name).

"Ying! Tunggu!, " seru Yaya menyusul Ying.

(Name) pun hendak menyusul juga, tapi dia mendengar suara dari ventilasi.

"Ape tu?," tanya (Name) memincing curiga.

Detik berikut nya (Name) menghela nafas pasrah lalu mengangguk dengan tekad yang kuat.

"Harus lewati itu pulaa akuu," seru (Name) pasrah.

Di bilik kebal power sphera~

"Apesal kami tak pernah tau pasal tempat ni komander?, " tanya Boboiboy.

"Pangkat kamu tak cukup tinggi lagi," jawab Kokoci masih mengutak-atik sesuatu.

"Saye tengok komander rendah je," ucap Gopal dengan tak ada akhlaksnya.

Kokoci pun menoleh ke arah Gopal dengan tatapan tajam dan mata membesar.

"M-maafkan saye komander," ucap Gopal hormat ala TAPOPS.

Boboiboy dan Ochobot yang melihat itu menggeleng pelan dengan tatapan datar.

Singkat cerita bilik kebal power sphera dah terbuka dan mereka pun masuk ke dalam.

"Wahh canggihnya tempat ni," kagum Boboiboy.

"Foyouh! Tempat ape tu?," saut Gopal.

"Di sinilah kami simpan power sphera yang berharga," jawab Kokoci.

"Jangan risau mereka tidak aktif, mereka semue dalam mode dormen," sambung Kokoci.

"Hah? Mereka semua dalam mode dormen?," tanya Ochobot.

"Iye seperti power sphera ni- Hah?!," belum sempat Kokoci menyelesaikan ucapannya, dia melihat power sphera berharga itu hilang.

Mereka pun berlari tergesa-gesa ke arah tempat power sphera tu.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang