31.Pecentak rompak Jijikmo [1]

2.8K 253 5
                                    

Selamat membaca~



Di angkasa terlihat lah papa zola yang sedang mengemudi dengan lihai.

"Tahniah Boboiboy!, kali ini kamu berjaya selesai kan satu lagi misi TAPOPS," ucap Laksamana.

"Nampaknya intest kepopulerity kamu semakin meningkat, ramai anggota baru TAPOPS yang akan mencontohi kamu," ucap Kokoci sembari memperlihatkan kepopuleran.

Boboiboy number one
(Name) number Two
Fang number Three
Yaya number For
Ying number Faip
Gopal number Six

(Name) juga terkenal! Lebih dri si Fang, dengan pangkatnya yang komandan kecantikan kebaikan kejahilan dan hobi mainin musik koplo sama anggota yang lain, membuat (Name) populer di kalangan alien-alien yang lagi galau atau gabut.

Back to topik.

"Terimakasih, sebenarnye ini adalah hasil berpasukan kami semue," ucap Boboiboy, (Name), Ying Gopal yaya pun langsung mendekat dan tersenyum.

Kecuali Fang yang mengalihkan pandangan nya, "Hm! Berpasukan, tapi populer sorang-sorang," ucap Fang irwih.

(Name) yang mendengar itu berteleport ke arah depan Fang.

"Ha tengok pang!, aku lagi populer dari kau," ucap (Name) sambil menaik-turunkan alisnya.

"Hmm," dehem Fang dengan muka masam.

(Name) yang melihat itu menoel-noel pipi Fang, dan Fang berusaha menyingkirkan jari-jari tangan (Name).

Boboiboy yang liat cuma bisa sabar, terus papa Zola mendekat.

"Hahaha, tahniah-tahniah!, tak sie sie kamu jadikan kebenaran sebagai idola kamu, kan kan," ucap papa zola sambil merangkul Boboiboy.

(Name) yang asik noel-noel pipi Fang pun berhenti dan menatap cengo papa zola.

"Idola? Bile masa?," tanya (Name) cengo.

"Hmm, kalo kapten papa kat sini, siape yang pandu kapal angkasa ni?," tanya Gopal berpose berfikir.

"Ha! Dah tentulah, kucing kanan kebenar-ehhh?!," papa zola kaget pas liat cattus mau terbang dan gabisa ngendaliin kapal.

Sampai mereka hendak bertabrakan dengan sesuatu.

"Apetu?," seru semuanya terkejut.

"Itu asterod!, elak kapten papa," ucap Ochobot.

Mendengar itu papa zola segera mengambil alih kembali pengemudi, dan hendak menghindar tapi ga sempet.

Sampai mereka pun menabrak asteroid itu, dan kapal angkasa tak stabil.

"Hadeh.. Sakit kepala ku..," ucap (Name) dan Gopal bersamaan.

"Eh? Ape dah jadi ni?," tanya Yaya.

"Kite dah nabrak asterod, dan ade kerosakan besar pada enjin kapal, kite rak boleh bergerak jauh," jawab Ochobot yang sedang mengutak-atik sesuatu.

"Hah?! Enjin rosak?!, ape kite nak buat sekarang ni?," tanya Ying.

"Ha'ah ketue yang hebat, ape yang perlu kite buat?," tanya Fang sembari berjalan mendekati Boboiboy.

"Eleh, ape susah? Kite gune teleportasi Ochobot je," jawab Gopal santai.

"Tak boleh aku terlalu banyak gune tenaga, selepas selesaikan misi yang lepas," jawab Ochobot.

"Nampaknya hanye ade satu jalan sahaja, wahai anak-anak murid kebenaran," ucap Papa zola.

"Hah?! Ape die kapten papa?," tanya Yaya dan Ying bingung.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang