Selamat membaca~
"Kau yang melampau!," balas Kapten Varkoba dengan suara yang nyaring, membuat Boboiboy dkk menutup telinga mereka masing-masing.
"Kau datang kat tempat aku, curi Stealthbot, dan sekarang?, kau kate aku yang melampau?!, " sambung Kapten Varkoba sinis+tegas dll.
Boboiboy yang mendengar itu cengengesan gajelas. Merasa bersalah kot?.
"Tapi tak mengape, di sebabkan kau, aku dapat ke sini, tempat pengumpulan power sphera, terimakasih Boboiboy, kesemue power sphera akan aku rampas, dan ambil alihkan ngahahahaha," ucap Kapten Varkoba.
"Kau jangan harap kami nak balikan Stealthbot tu semula," tunjuk Fang pada Varkoba.
"Stealthbot? Heh!, bukan Stealthbot yang aku inginkan, tetapi power sphera yang ada kuase teleportasi tu!," tunjuk Kapten Varkoba pada Ochobot yang sedikit keluar dari tempat persembunyian.
"Ochobot?," ucap Boboiboy terkejut.
"Ohh? Ochobot namanye," saut Kapten Varkoba terkekeh.
"Kenape kau keluar?," tanya Fang, Ochobot pun bingung dan kembali bersembunyi.
"Jangan berani kau ape-apekan die!," ucap Boboiboy.
"Kau tahu, aku sepatutnya menyerang Sunnova stesen, yang boleh menjadikan aku kaya dan berkuasa, tetapi selepas menyaksikan kuase teleportasi Ochobot dan gadis itu, Ckckckck, die itu lebih berharga," balas Kapten Varkoba.
Ochobot yang lagi sembunyi pun khawatir dan ketakutan.
"Dengan kuase teleportasi keduanya armada lanun aku, akan menyerang muncul dan hilang di seluruh Galaxy," sambung Kapten Varkoba.
"Heh.. Tamak," sinis Sai.
"Tamak? Ngahahahaha Salah! Tamak dan kejam!, aku sanggup korbankan keseluruhan armda aku, untuk alih perhatian Laksamana kau,"
"Heh! Dasar lanun tak bermaruah!," saut Shielda.
"Ape kau cakap?!, mari sini kau!, kuase tarikan magnet," Kapten Varkoba menarik Shielda dengan kekuatan magnetnya, Shielda yang di tarik pun memberontak.
Melihat sang kembaran, sai marah.
"Ish!, balingan topi Zigzag!," ucap Sai. Topi sai melaju dengan zigzag ke arah Kapten Varkoba membuat sang empu tersenyum miring, lalu mengarahkan Shielda untuk jadi tamengnya.
Sehingga sai menghentikan- mengalihkan serangan topinya ke samping.
"Kenape alihkan? Takut terkene ke?, " remeh Kapten Varkoba, Sai masih memproses dan tercengang.
"Die boleh tarik Shielda sebab baju besi die, " ucap Fang.
"Bukan itu sahaja!, tolakan magnet," Kapten Varkoba menghempaskan Shielda ke arah Sai, membuat keduanya terlempar.
"Sai! Shielda!," seru Yaya dan Ying terkejut.
"Ngahahahaha, budak-budak, serang mereka semue!," titah Kapten Varkoba tegas.
Para lanun yang mendengar perintah dari Kapten nya pun langsung menyerang Boboiboy dkk.
"Serangan Gravity!,"
"Serangan laju,"
"Giliran aku!, Boboiboy kuase tige!," ucap Boboiboy. Api. air. Petir.
"Tendangan berapi!,"
"Tetakkan pedang petir,"
"Glacier air!,"
Varkoba menghadang serangan itu semua dengan prisai..? Besi nya.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY × READER [S1]
AcciónSeorang gadis yang bernama (FullName) yang harus menikah dengan sahabat nya, Boboiboy superhero bumi. Atas perjanjian orang tua mereka dulu waktu bayi. Bersama dengan Boboiboy, (Name) melewati banyaknya rintangan yang seruu. Mau tau kisahnya? Ik...