Selamat membaca~
Boboiboy dan (Name) ada di kedai coklat tok aba.
Mereka membantu tok aba yang lama kelamaan semakin banyak orang berdatangan.
"Hah.. Hah.. Hah.. Semakin ramai pelanggan ni tok," ucap Boboiboy ngos-ngosan.
"Eh? Dah biase dah ni, kalo kau takde atok buat sorang je tau," balas Tok aba yang membuat Boboiboy cengo.
"Kau nampak (Name)?," tanya Tok aba.
"Dia dengan kawan-kawan nya tuh," tunjuk Boboiboy pada (Name) yang berbincang dengan temannya.
"Boboiboy! Mari sini kemas meja," ucap Ochobot yang sedang membersihkan meja.
"Bos aba! Seperti biasa!," teriak para bapak-bapak.
"Hah!, kau antar ini, lepastu tolong Ochobot," ucap Tok aba memberikan boboiboy dua coklat panas.
"Baik tok!," balas Boboiboy sebelum pergi.
Teman-teman boboiboy pun datang ke sana.
"Haii boboiboy, selamat pagi," sapa mereka.
"H-hai semue.. Selamat pagi..," sapa Boboiboy balik sembari menghampiri teman-teman nya.
"Hai! Pagi pagi dah penat?," tanya Gopal yng udh duduk.
"Iyelah kau tak nampak berapa banyak pelanggan kat sini?," jawab Boboiboy sambil membersihkan meja.
"Haiya ape susah?, tinggal pecah jadi tige je," saut Ying.
"Dah pecah pagi tadi ni tengah kumpul tenaga dah ni," balas Boboiboy.
"(Name) mane?," tanya Yaya bingung.
"Die ngan sahabat nya tuh," tunjuk Boboiboy pada (Name).
"Hmm, aku rase setelah kau takde kat sini, makin maju lah bisnis tok aba ni," celetuk Gopal.
"Ape kau cuba cakap nih hah?!," tanya Boboiboy kesal.
Terus tiba-tiba ada (Name) yang menghampiri mereka.
"Ngobrol ape ni?," tanya (Name) yang ada di samping Boboiboy.
"Takde ape, kawan kau mane?," jawab dan tanya Boboiboy.
"Dah balik tadi," jawab (Name) santai.
"Hm, (Name) ape mereka anggota TAPOPS juge keh?," tanya Yaya.
"Hah?," cengo (Name).
"Aku tanye je, sebab, aku tengok lencana yang di pakai mereka," jawab Yaya.
"Ohh macam tuh, mereka bukan anggota TAPOPS lah, mereka nih eeee-," belum sempat (Name) menyelesaikan ucapannya tiba-tiba langit jadi mendung.
Di atas ada kapal angkasa adudu, dan di atas kapal angkasa adudu ada sebuah meteor.
Adudu dan meteor itupun mendarat dengan tak santai, hingga menciptakan angin kencang.
"Selamat datang! Selamat datang kat planet bumi!," ucap Adudu.
"Selamat datang ape bendenye? Kau kan dah slalu jadi pendatang kat planet bumi ni," balas Gopal datar.
"Hehehehe, bukanlah, incik bos cakap macam tu kat sahabat baru kitorang," jawab Probe.
Batu yang di sangka oleh Boboiboy Asteroid pun langsung jadi raksasa.
"Itu bukan Asteroidt! Itu raksasa batu!," seru Boboiboy terkejut.
"Ape lagi dah ini," ucap (Name) malas.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY × READER [S1]
ActionSeorang gadis yang bernama (FullName) yang harus menikah dengan sahabat nya, Boboiboy superhero bumi. Atas perjanjian orang tua mereka dulu waktu bayi. Bersama dengan Boboiboy, (Name) melewati banyaknya rintangan yang seruu. Mau tau kisahnya? Ik...