36.JAGARA SI ROBOT JAGA [2]

2.5K 269 7
                                    

Selamat membaca~



Di tempat itu~

Mereka melihat-lihat kapal angkasa itu dengan tatapan wah.

"Ade pintu masuk kat situ," ucap Yaya.

"Jom!,"

Di kapal angkasa tu~

"Sunyi je tempat ni, ehh? Patung robot ape ni?," tanya Boboiboy.

"Aik? Robot pun baca buku?," tanya Gopal hendak menyentuh robot itu tapi ga jadi.

"Jangan sentuh ape-ape Gopal," larang Ochobot.

"Sentuh ape? Sentuh ni ke?," dengan bego nya Gopal malah nyentuh kaki robot itu membuat robot itu bergerak..

Gopal pun segera berlari dan bersembunyi di belakang Boboiboy.

"Aku tak buat ape ape pun!," ucap Gopal ketakutan.

Robot itupun aktif dan berdiri dengan marah di depan mereka.

"Tinggal kan tempat ni dengan segera!," ucap Robot itu tegas.

Yaya pun terbang ke arah robot itu.

"Maafkan saye robot jaga," ucap Yaya.

"Robot jaga kau Kate?, aku robot monitor arkip angkasa ni, namaku jagara," ucap robot a.k.a jagara tegas.

"Sama lah tu, jaga-jagara," balas Boboiboy dan Gopal.

"Takdelah same! Satu jaga satu lagi jagara!," ucap Jagara.

"Maaf robot Jagara kami hanya nak masuk kat dalam ni je," ucap Yaya.

"Kamu tak boleh masuk!, hanya mereka yang layaklah yang boleh menjejakan kaki kat dalam kapal angkasa ni," balas Jagara garang.

"Macam mane nak layak masuk kat dalam kapal angkasa ni?," tanya Ying.

"Soalan yang bagus-, ade tige caranye, pertama, kite adu kekuatan, kedua kite adu kepandaian, ketige, kamu cari mesin masa dan kembali kat sini masa aku belum di cipta," jawab Jagara.

"Boleh tahan lawak robot ni," ucap Boboiboy.

"Ekhem- pilih adu kekuatan atau kepandaian?," gumam (Name) bingung.

"Seneng je (Name), aku pilih lawan adu kekuatan!," jawab Gopal.

"Oii siape suruh kau pilih?!," tanya Ying.

"Alah rileks je, kite kan berlima ape yang boleh die buat?," jawab Gopal tersenyum cerah.

"Pilihan di terima!, kalibrasi senjata," Jagara langsung menembakan senjata yang ada di dadanya ke arah Boboiboy dll, membuat mereka tercengang.

"Ee.. Tukar jadi lawan kepandaian boleh?," tanya Gopal ketika berbalik.

"MANE BOLEH TUKAR-TUKAR!,"

"Boleh lah wahai robot yang hebat lagikan sigap dan bergaye," ucap Boboiboy menggunakan mata anak kucingnya.

"Apa kamu ingat!, robot seperti aku, boleh termakan pujian?," ucap Jagara.

"Ini bukan pujian!, ini adalah fakta!," jawab Gopal.

Jagara melihat lekuk tubuhnya.

"Eee? Baiklah, aku setuju," ucap Jagara. Mendengar itu (Name) yaya ying ochobot langsung pingsan.

"Boleh pulak macam ni," ucap ke empatnya datar.

"Bersedielah untuk tige soalan! Jawab kessmuenya dengan betul!"," seru Jagara.

"Takde ke, tahlianhayat atau ape ke?," tanya Gopal.

"Mane ade tahlihayat!," jawab Jagara.

"Boleh lah, tahlianhayat, kau kan robot yang baik hati," ucap Boboiboy menggunakan mata anak kucingnya dan aura bling-bling di sekitaran nya.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang