15.BOBOIBOY API[1]

3.8K 359 5
                                    

Selamat membaca~


Ke esokan harinya di tempat ujian~

Orang orang yng ikut ujian kental TAPOPS sudah berkumpul di sana.

"Ujian kental ni macam mane sebenarnya?," tanya Boboiboy.

"Ujian kental adalah ujian stimulasi, kamu perlu dapatkan power sphera yang terletak di planet Volcania," jawab Kokoci.

"Hah.. Nasib baik stimulasi je," ucap Gopal lega, tanpa menyadari Laksamana tarung tersenyum miring.

Tentu nya yang hanya melihat senyuman itu hanya (Name) sahaja.

"Kat mane power sphera yang kene kite dapatkan tu?," tanya Yaya.

"Itu! Kat puncak gunung berapi tu," jawab Kokoci.

"Puncak gunung berapi?!," ulang mereka.

"Iye, simpan tenaga kamu sebelum sampai kat puncak," ucap Kokoci.

"Dan akan ade dua pasukan yang terlibat, pasukan A dan B," seru Laksamana.

"Hah?! Dua pasukan?!, "

"Iye, pasukan A terdiri daripada kamu semue," jawab Kokoci sambil menunjuk Boboiboy (Name) Yaya Ying dan Gopal.

"Kitorang satu pasukan?! Yeay! Terbaiklah," Boboiboy mengucapkan itu sambil merangkul (Name).

"Eh? Kalo macam tu mane satu pasukan lagi?," tanya Yaya.

"Diorang dah berada kat situ, " jawab Kokoci menunjuk planet Volcania.

"Haiya! Mesti dilarang nak rebut power sphera tu juga!," ucap Ying cemas.

"Sudah! Masa untuk mulakan ujian ni," ucap Laksamana.

"Ochobot!," sambung Laksamana, Ochobot pun segera masuk.

"OCHOBOT?!,"

"Iye Laksamana," ucap Ochobot.

"Mulakan sekarang," titah Laksamana.

"Baik!, kuase teleportasi!," ucap Ochobot.

Portal pun muncul di samping mereka.

"Woahh!," kagum semuanya.

"Ape woah-woah, mulakan ujian kamu sekarang!," ucap Laksamana mendekati Boboiboy dan Gopal, dan mengangkat nya bak karung beras.

"Pergi!," Laksamana lalu melemparkan Boboiboy dan Gopal ke dalam portal itu.

Di planet Volcania~

"Cantiknye planet ni," ucap Yaying.

"Iyelah tu cantik," ucap (Name) malas.

"Ha! Itulah puncak gunung berapi yang komander katakan, " tunjuk Boboiboy ke puncak.

"Ihh ngerinya," ucap Yaya dan Ying.

"Heh! Jangan risau lah, simulasi je semue ni, " ucap Gopal meremehkan.

Lalu ada satu letusan asap gunung yang mengenai Gopal, membuat Gopal berteriak dan meniup-niup tangannya yang luka.

Tiba-tiba banyak letusan asap gunung.

"LARI SEMUE!," teriak Boboiboy, mereka pun berlari menghindari setiap letusan asap gunung.

Sampai akhir ny mereka tiba di kaki gunung berapi.

"Macam mane nak lewati sungai ni?," tanya Gopal ngos-ngosan.

"Mudah, " jawab Ying. "Lompatan laju!," sambungnya.

Ying pun ada di sebrang.

"Eh! Kau sorang sorang je? Selamat kan aku juga!, " ucap Gopal tak terima.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang