19.Sarkas kegelapan[1]

3.4K 320 5
                                    

Selamat membaca~









Mereka semue dah tibe di planet tuh, planet sirkus ~

Semuanya berjalan mengendap-endap di sana.

"Ihh seramnya tempat ni," ucap ying dan yaya.

"Ikut rapat, jaga jaga dengan keadaan sekeliling," ucap Kokoci.

"Tempat ape ni komander?, " tanya Boboiboy penasaran.

"Dulu tempat ni merupakan pusat hiburan, ramai yang suke pade pertunjukan sarkas  tapi kini-," belum sempat Kokoci menjelaskan semuanya, alat yang die pegang sudah di rampas oleh Gopa.

"Ini semua pasti budak dah main gadjet, tak nak pegi sarkas dah," ucap Gopal sambil melihat alat yang dia rampas.

"Woii! Apesal kau rampas alat pengesan power sphera aku hah?!," bentak Kokoci.

"M-maaf komander tak sengaje-," Gopal hendak menyerahkan kembali alat itu. Tetapi dia melihat ade power sphera.

"Eh? Kenape tu?," tanya Boboiboy mendekati Gopal. Di ikuti (Name).

"Ade power sphera kat depan tu!, ikut aku," ajak Gopal.

Gopal pun berlari ke arah tempat yang ada power sphera nya. Di ikuti Boboiboy (Name) ying yaya dan Gopal.

"Woi woii! Tunggu! Bagi balik pengesan tu!," ucap Kokoci menyusul Gopal..

Mereka pun tiba di tikar sarkas.

"Hello? Ade sesiape tak?, " Gopal membuka tikar itu, "Helooooowwww, ", Gopal masuk ke dalam tikar sarkas itu.

"Berani pula kau ni," ucap Boboiboy di belakang Gopal.

"Hm!, biasanye ssembunyi di belakang Boboiboy," saut (Name), saat dia mengingat semua misi-misi nya bersama Gopal.

Pasti Gopal slalu bersembunyi dibelakang Boboiboy.

"Dey! Nak jadi penyelamat power sphera kene lah berani!- AAAAAAAA," belum sempat Gopal menyelesaikan ucapannya tiba-tiba ada yang jatuh di belakang nya, Gopal langsung ketakutan dan lari ke dalam.

"Gopal tunggu!," seru Boboiboy dan (Name) bersamaan.

"Huah?! Ape ni? AAA JANGAN MAKAN AKUU!!," teriak Gopal dari dalam, setelah itu hening.

"Kite kene pegi selamatkan Gopal," ucap Boboiboy.

"Cepat!," Boboiboy dll pun langsung berlari ke dalam.

"Nanti dulu!, " seru Kokoci.

"Ish! Apesal terburu-buru sangat!," kesal Kokoci.

Ochobot pun melihat alat pengesan power sphera tu, lalu menunjukkannya pada Kokoci.

"Komander tengok ni," ucap Ochobot sambil menunjukkan alat itu.

"Hah? Diorang dah dekat dengan power sphera tu!," ucap Kokoci saat melihat alat yang di pegang Ochobot.

Di dalam~

"Gopal mane kau?," ucap Boboiboy lirih.

"Ape dah jadi kat Gopal? Senyap je die, " ucap Yaya hati-hati.

"Mungkin ke die di makan beruang? Hah?! Ape die di makan MONSTER?!?," pekik (Name) dengan expresi syok.

*Pletak!

"Jangan menakut-nakuti lah," ucap Ying sinis+die yang nyentil kening (Name).

"Ish! Sakitlah!," ucap (Name) kesal.

"Jangan bergaduh lah!," ucap yaya memisahkan.

"Hm!,"

Singkat cerita mereka pun berhadapan dengan power sphera~.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang