22.PERLUMBAAN NOVA PRIK[1]

3.6K 285 2
                                    

Selamat membaca~


Ke esokan nya~

Semuanya melihat pertandingan balap motor ke mobil ke campuran dah, yng sangat ganas lagi kan bebas tuh.

"Ehh ganasnyee," ucap yaya dan ying.

"Ini adalah misi korang yang seterusnye," ucap Laksamana.

"H-hah?! Perlombaan nova Prix?," ucap Fang terkejut.

"Apesal kau takut?, perlombaan ape ni Fang," tanya Boboiboy heran.

"Kau tak tau?!, Nova Prix adalah perlombaan angkasa yang berbahaye ia di anjurkan setiap sepuluh tahun, " jawab Fang masih terkejut.

"Ape yang bahaya nye? Oke je aku dengar," saut Gopal.

"Rintangan dan jalannya sangat mencabar, dan peserta perlombaan boleh melakukan ape sahaja untuk menangkan perlombaan tu," jawab Fang.

"Apa yang kene kami lakukan Laksamana?," tanya Boboiboy.

"Mudah sahaja, menangi perlombaan ini dan dapatkan troppybot," jawab Laksamana sambil menunjuk ke layar yang ada gambar Power sphera tu.

"Hah? Hadiah nye ialah power sphera?," tanya Yaya dan Ying.

"Iye, sebab tu ramai yang ingin menyertai perlumbaan ini, untuk mendapatkan power sphera dan hadiah hadiah yang lumayan," jawab Kokoci.

"Tapi kami takde pengalaman, macam mane nak menang?," balas Boboiboy.

"Eleh kau sahaja yang tak berpengalaman, aku bisa je tuh," balas (Name) santaii.

"Dey! Itu kau je, bukan diorang," saut Gopal sinis.

"Itu bukan masalah saye! Pergi menangkan perlumbaan tu! Paham?!," bentak Laksamana sebelum pergi.

"P-paham Laksamana," ucap Boboiboy.

"Huhuhuhuhu habsilah, macam mane kite nak lalui perlumbaan berbahaya tu huhu," tanya Gopal menangis bombaii.

"Heh! Kamu bernasib baik, di sebabkan kost pendaftaran yang sangat mahal menaja kite hanya akan menaja dua sahaja," balas Kokoci.

"Ha! Kalo macam tu, saye boleh jadi kru sokongan saye boleh buat kerja laju," saut Ying.

"Ha saye pun, saye boleh sediekan makanan," ucap yaya.

"Eeee.. Aaaa.. Saye pun!, saye... Aaaa.... Eeee boleh sediekan lebih banyak makanan," seru Gopal.

Kokoci menatap Gopal malas dan datar dengan kacamata yang melorot ke bawah.

"Baiklah, yaya ying dan gopal akan jadi kru sokongan, Boboiboy Fang dan (Name) akan berlumba," ucap Kokoci.

"Hm! Baik komander," ucap semuanya sambil hormat ala TAPOPS.

"huh.. Selamat," ucap Gopal menghela nafas lega.

(Name) hanya diam, sambil menguap malas.

"Tapi.. Siape yang kaya sangat sampai boleh taji kite ni?," tanya (Name) penasaran.

"Adoyy! Siape lagi kalo bukan saye oii," ucap alien kotak dan berkumis.

"Bagogo?!," kaget Boboiboy dkk terkejut.

"Hmm, macam ade bende tak kene je ni...," ucap Boboiboy berfikir.

"Aku tau nih," batin (Name) semangat.

Di perlombaan nova Prix~

"Hais... Dah agak dah...," ucap Boboiboy nyender di motor nya dengan wajah pink dan expresi malas.

BOBOIBOY × READER [S1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang