Po niekoľkých týždňoch spolužiačka Maja robila oslavu svojich sedemnástych narodenín. Pozvala väčšinu štvrtákov, tretiakov a samozrejme aj svoju triedu, do ktorej patrím aj ja. Celú oslavu som jej pomáhala dekorovať. Zatiaľ, čo ona pripravovala jedlo, ja som fúkala balóny. Nesťažovala som si, celkom ma to bavilo. Snažila som sa ich zavesiť po celej jej izbe spojenou s chodbou. Keď už nebolo miesto, porozhadzovala som ich po zemi všade, kde sa dalo. Ona medzitým upratovala, vybavovala tortu a nakoniec mi stihla pomôcť. Pomaly ako jej prichádzali kamarátky a aj naši spolužiaci, rozhodli sme sa začať s oslavou. Po jednom sme jej zagratulovali a odovzdali darčeky. Bola fakt zo všetkých nadšená, popravde jej väčšina dala jedlo, ktoré ona bezhranične miluje. Posadali sme si za gauč a hrali hry. Ja som sa len bezprostredne prizerala. Nebola som v nálade hrať nejaké nezmyselné kartičky, v ktorých som bola aj tak antitalent. Večer keď sme už tancovali na hudbu, prichádzali tretiaci a štvrtáci. Tiež jej šepky zablahoželali alebo len podali darček. Z tašiek povyťahovali to, na čo každý jeden čakal.
,,Ide sa piť!" zvýskla Maja a pribehla už k položeným fľaškám na barovom stole.
,,Pootvárajte všetky!" rozkázala chlapcom. Na stôl prichystala umelé poháre, ktoré si všetci mohli brať. Z dverí vyšiel Samuel, prehrabol si vlasy a pogratuloval Maji. Rozopol si bundu a zamieril si to rovno za mnou sediacou na gauči.
,,Čau," prisadol si ku mne s rozžiareným úsmevom, ktorý mu zdokonaľoval črty na jeho tvári. Skamenela som na nepatrnú chvíľu.
,,Ahoj," odpila som si z pohára, kde som mala pomarančový džús. Veľmi som sa držala, aby som mu nevylepila jednu facku. Vlastne, nie len jednu.
,,Nudíš sa?" uchechtol sa a nazrel mi do očí.
,,Ani nie," zaklamala som a falošne sa usmiala, no pohľadom som blúdila po tancujúcich tretiakoch.
,,Chceš si zatancovať?" usmial sa a chytil ma za stehno jeho studenou rukou.
,,S tebou?" pokrútila som hlavou a odsunula si nohy.
,,Nemôžeš ma zo svojho života vymazať," ťahal ma za ruku.
,,Môžem," protirečila som mu. Samuel prekrútil očami, postavil sa a potiahol ma. Bez nálady som sa postavila a nechala sa svorne viesť. Prišli sme k barovému stolu, kde mi z rúk vybral pohár a svojvoľne mi ho dopil.
,,Nalejem si sama," oznámila som mu a chytila fľašku vodky, ktorú som naklonila k poháru.
,,Stačí," zabrzdil ma rukou. Škaredo som sa naňho pozrela, čo v ňom vyvolalo nepríjemný pocit. Celý pohár som naliala do seba. To som bola ja. Bez zábran. Samuel zopakoval môj príklad s tmavým rumom. Zobral ma za ruku a potiahol k ostatným, ktorý vrteli svojimi telami priestorom. Podo mnou bola rozliata voda, nebrala som na ňu ohľad a nohami sa šmykla. Našťastie ma pevne držal a nenechal ma spadnúť. Pousmial sa nad mojou nešikovnosťou a istil ma rukami.
,,Pusti ma, už stojím!" rozhorčene som zasyčala. Samuel zo mňa nespustil zrak, ten jeho ľúbezný pohľad. Moje oči blúdili po zemi, atmosféra v dome bola nedýchateľná.
,,Dovolíš?" odtiahla ma Katka. Katka bola tretiačka. Klasická dorobená baba. Umelé predĺžené vlasy, napichané pery s ružovým leskom a štekloch. Pamätáte si na Ivanu? Tak Katka bola jej kópiou, nehovoriť o tom, že sú najlepšie kamarátky a obe chcú Samuela. Niekedy sa pýtam samej seba, či existuje dievča, ktoré ho nechce. Samovi som naschvál venovala šťastný výraz a vzdialila sa, čo najďalej. Namierila som si to na gauč a keď som si sadala, náhodou som si sadla do rozkroku Adama.
,,Ou," uškrnul sa a ruky oblapil okolo môjho pása, ,,takáto návšteva sa cení."
,,Nie si náhodou Samova frajerka?" spýtal sa ma chalan vedľa Adama a nenápadne sme sa na tancujúceho Samuela zahľadeli. Parádne tam tancoval s Katkou.
,,Už dávno nie," prehrabla som si vlasy nabok.
,,Myslel som si, že áno. Všetci o tom hovoria," prezradil mi.
,,Hovoria o čom?" spýtala som sa nechápavo.
,,Že spolu spávate," odpovedal. Znechutene som sa pozrela na Adama, ktorý mykol plecami.
,,Fuj," odvrkla som, ,,nespávam s nikým."
,,Ani s mojim bratom?" provokoval Adam.
,,Dobre vieš, že nie," prekrútila som očami.
,,Pozrite sa naňho, no nie je ukážkový?" prisadla si k nám oslávenkyňa Maja vyspevujúc o Samových tanečných skúsenostiach. Nenápadne som sa pozrela na Samuela, ktorý sa v ten moment zadíval aj na mňa. Neviem ako som sa mala cítiť, no príjemne určite nie. Vidieť ho takto, tváriť sa, že sa nič nestalo. Musela som v sebe nabrať veľa odhodlania, aby som to vymazala z hlavy a zabudla na celú jeho existenciu.. Ale dalo sa to, keď bol všade?
Napochodovala som vonku na svieži vzduch. Sadla som si na múrik pri chodníku, vytiahla balík cigariet a do úst vložila jednu cigaretu pokrytú rúrkovitým papierovým obalom. Na zapaľovač som mala vždy slabé prsty, tak som pri sebe nosila zápalky, s ktorými som si cigaretu jednoducho dokázala zapáliť. Po troch šlukoch mi ju Samuel vytrhol z pusy a ponúkol sa.
,,Čo chceš zas?" vybehlo zo mňa.
,,Rád s tebou trávim čas," zamýšľal sa.
,,Môžeš s týmto prestať?" vzdychla som od zhnusenia.
,,Je mi to ľúto Bijou," pozrel sa smerom ku mne, ,,naozaj, úprimne všetko. Nie som ten najlepší chlapec akého by si si zaslúžila a pikám za svoje chyby,"
,,Chcem len niečo vedieť?" zapozeral sa mi do očí, ,,odpustila si mi?"
YOU ARE READING
V meste, ktoré zničil
RomancePokračovanie príbehu V meste, ktoré znesvätil. Ako naše osudy skončia, keď sa nám do života pripletú ďalšie nepredvídateľné situácie. Otázkou bolo, akí sme silní, aby sme to ustáli a či vôbec sme ochotní bojovať za seba. Čo ak nám teraz našu cestu z...