Keď auto zastavilo pred školou, Samuel vybehol z auta a otvoril nám obom dvere. Vstúpili sme do sály. Hudba už dlho hrala a rodičia si posadali na miesta vyznačené ich menami. Samo ma držal za ruku a v rade sme prešli do stredu sály. Každý študent odprevadil svojho partnera na miesto k rodičom. Pár dievčat z jeho triedy sa postavilo pred všetkých a čítalo príhovor, ktorý malo pripravený na papieri. Rovnako sa prihovorila aj riaditeľka a ich triedna profesorka. Atmosféra stúpala, bolo mi tam veľmi príjemne, aj keď ma trošku pobolievalo brucho, no príčinou bol pravdepodobne stres. Ich profesorka zapálila svoju sviečku a každému pripla stužky na šaty. Každý z nich si zapálil sviečku a postavili sa do radu. Spoločne začali spievať školskú hymnu a my ostatní sme mohli potichu žasnúť. Všetci rodičia a hostia im zatlieskali a mohol sa konať prípitok. Samo sa postavil k mikrofónu, poďakoval profesorkám a zdvihol pohár. Medzitým pozrel mojim smerom a žmurkol na mňa. Troška som sa začervenala. Nedokázal sa pozerať na nič iné než na mňa, tak som sa pousmiala a poslala mu vzdušnú pusu. Spokojne sa zatváril a tým upokojil aj mňa. Hudba hrala pomaly a ticho, aby bolo maturantov počuť. Blesky fotoaparátov blikali jedna radosť. Všetci si posadali a priniesla sa slávnostná večera. Samo sa posadil ku mne a dal mi pusu na čelo. Keď sme sa najedli, budúci maturanti sa chystali fotiť.
,,Stužková," zakričali si a usmiali sa do kamier.
Každý chalan si zobral jednu ružu a daroval svojej matke alebo v inom prípade dievčatá svojim otcom. Dcéry tancovali s otcami, synovia s mamami. Zábavné, no zároveň trúdnomyselné (bezúsmevné) bolo, keď Edo tancoval s ich triednou, pretože jeho rodičia neprišli, mal to doma trošku zložitejšie. Program sa mohol začať. Pár z nich si pripravilo pre nás vystúpenie o pampúšikovi. Pampúšik bol Samuel, čo ma neskutočne prekvapilo i pobavilo, keďže sa väčšinou všetkým situáciám, ktoré by ho mohli strápniť, vyhýbal. Rodičia tlieskali aj s ďalšími študentmi. Tým pohľadom ako sa na mňa pozeral, tým postojom, ktorým sa prezentoval, vyvolávalo to vo mne veľmi príjemný pocit o tom, že mám neskutočne príťažlivého a úžasného chalana vo všetkých možných obzoroch.
,,Vyzeráš úžasne Samuel, som na teba hrdá," pohladila ho po líci mama, keď sa konečne posadil k nám. Keď sa pozrel na mňa neváhal a konečne sa mi prilepil na pery. Trochu som ho od seba odtiahla, keďže som si myslela, že je to celkom nedôstojné byť v sebe, keď vedľa nás je jeho mama a okolo stola ďalší rodičia.
,,Ach, na vás je radosť pozerať, pripomínate mi mňa za mlada," radovala sa Samova mama s mysľou vo hviezdach o jej študentskom živote.
,,Mami!" zahanbene sa zasmial Samuel. Následovala voľná zábava. Do stredu parketu pribehli tri baby, ktoré volali všetkých zo sály, aby sa pripojili k nim tancovať. Doslova všetci zo sály boli v strede parketu a tancovali, dokonca aj rodičia. Dcéry s otcami, synovia s mamami, partneri s partnerkami a pani Tollshonová s pánom v jej rokoch, ktorý ju milo a slušne oslovil. Samo si prehrabol nagélované vlasy, ktoré sa mu hneď rozpadli a zatočil so mnou.
,,Môžem prosiť?" poklonil sa a podal mi ruku. Chytil si ma za boky a ja jeho za ramená. Hlavu som si oprela o jeho hruď a pohybovala sa v tichých tónoch hudby.
,,Milujem ťa," šepla som mu do ucha. To isté spravil aj on. Zameriavala som sa na jeho tenké pery, ktoré sa mu vždy vysušili po ich oblízaní. Ruky mu blúdili po mojom tele počas tanca. V rohoch sály sa ponevierali skupinky študentov a tvárili sa nedbalo a cynicky. Niektorí sa tlačili pri stoloch a popíjali tvrdý alkohol. Odišli sme z miestnosti plnej oxidu uhličitého a zamierili si to na dievčenské WC-ká. Zaliezla som dovnútra, Samuel ma zatiaľ čakal vonku pred dverami. Obzrela som sa v zrkadle, na zadku som si zbadala krv na šatách. Chytila som sa za ústa a zakričala: ,,Samo!"
Celý vyklepaný vbehol dnu a chytil ma za brucho. Bez toho aby som mu niečo povedala. V okamihu si všimol si krv a pohotovo ma zdvihol na ruky. Vybehol von a smeroval k autu. Otvoril kufor a povyberal z maminej tašky veci. Do ruky mi hodil náhradné šaty jeho mami a spodné prádlo s tampónom. Už som pochopila načo brala tú obrovskú tašku. Kým som sa prezliekala, zakrýval ma dekou, aby ma nikto nevidel. Bolo to viac než na zaplakanie.
,,Bijou?" z plného hrdla prehltol, ,,máš v nich bohovské krivky."
Šaty boli kratšie než predošlé, asi po kolená a extrémne obtiahnuté. Dobre mi lemovali postavu. Bol vidieť každý môj záhyb. Už z ďaleka nám kývala Samova mama, ktorá vybehla zo sály, aby zistila, čo sa stalo. Chytila ma za boky a prechádzala mi po tele.
,,Bijou, vyzeráš v tom lepšie než ja kedysi," očarene sa zadívala. Prišiel po ňu taxík a so starším pánom sa zviezli domov. Samozrejme, že mal Samuel o ňu obavy, ale jasne mu dávala najavo, aby im nekazil túto vášnivú noc. Vnútri, kde práve všetci tancovali, pustili moju najobľúbenejšiu pesničku. Rozžiarili sa mi oči a Samuel sa slabo uškrnul. Chytili sme sa za ruky a prekrížili prsty. Behom sme podrgali ľudí, aby nám nechali priestor priamo v strede parketu. Pohybovali sme sa rýchlym tempom, nie pomaly. Ľudia stáli okolo nás a tlieskali rukami, akoby sme boli nejaké naozaj krásne tanečné číslo. Išlo nám to, pretože sme pred rokom aj súťažne tancovali. Refrén pesničky bol kompletne rýchly a nestíhala som hýbať nohami. Nohy sa mi poplietli a ak by tam nestál Samuel, tak by som už dávno ležala zahanbene na zemi. Niekto ma zrazu chytil za boky a potiahol dozadu. Srdce mi bilo omnoho rýchlejšie než normálne. Pritiahol si ma k sebe a pokračoval v tanci. Ruky si obmotal okolo mojich bokov a hlavu si uložil na moje rameno. Ruky som si obmotala okolo jeho krku a jemne som ho škrabkala na zátylku. Eduard bol ten, kto ma ukradol Samovi.
,,Edo, čo sa stalo?" šepla som mu blízko ucha. Bol ticho, stále mal hlavu položenú na mojom ramene. Videla som na ňom, že ho niečo trápi. Nakoniec som ho posadila ku stolu a podala mu fľašku s čírou tekutinou. Otvorila som ju pomocou svojich zubov. Držiac za hrdlo fľaše som mu fľašu podala. Na tri glgy vypil skoro polovicu, ostatok prenechal mne. Liala som do seba až do poslednej kvapky.
,,Ožerieme sa?" Edov pohľad náhle skamenel. Jeho oči smerovali za mňa. Videl niečo, čo mu dvakrát nebolo pôvabné. Chcela som sa obzrieť dozadu, čo ho tak vykoľajilo, no nenechal ma, len ma utíšil silným objatím. Objatie som mu opätovala, no chcela som vedieť, čo ho tak dostalo. Medzi mnou a ním nebola žiadna neviditeľná a nepriepustná bariéra, ktorá by nás od seba držala ďaleko. Pomaly sa odtiahol. Nahlas prehltol a potiahol ma preč, no ja som stále stála na svojom mieste a nepohla sa ani na milimeter. Otočila som sa a ostala som ako obarená. V ten moment sa táto nádherná stužková stala aj najbolestivejším zážitkom našich životov. Haha, viete prečo? No jednoducho...
Naše polovičky Samuel a Liana sa dravo a nenásytne bozkávali v strede parketu. Všetkým na očiach.
VOCÊ ESTÁ LENDO
V meste, ktoré zničil
RomancePokračovanie príbehu V meste, ktoré znesvätil. Ako naše osudy skončia, keď sa nám do života pripletú ďalšie nepredvídateľné situácie. Otázkou bolo, akí sme silní, aby sme to ustáli a či vôbec sme ochotní bojovať za seba. Čo ak nám teraz našu cestu z...