Ferit artık ne yapacağından emindi. Son konuşmalarından sonra Seyran'ın ona dönmeyeceğini anlamış, kendisini kafasında bitirdiğini kabullenmişti. Bunun bedelini ödetecekti Seyran'a. Nankördü o. Yaşanan her şeye rağmen hemen vazgeçmişti kendisinden yine. Onun için ölümü göze almış, ailesine karşı çıkmıştı. Pelin'in hamile kalmasını kendisi de istememişti. Birden çıkıp gelmişti Pelin. Ne yapacaktı? Tabii ki çocuğuna sahip çıkacaktı. Eve hışımla döndü ve bundan sonrası için ne yapacağını düşünmeye başladı. Gösterecekti o Seyran'a. Burnundan fitil fitil getirecekti.
Seyran da arkadaşlarından izin isteyip Ferit'le aynı hava sahasında bulunmamak için bir an önce oradan ayrılmıştı. Tabii ki yine Ferit'e ve onun arsız hallerine maruz kaldı. Ferit sanki Seyran onu aldatmış gibi intikam almak istiyordu ondan. Yaptığı onca şeye rağmen terk edilmeyi kabullenemiyordu. Fakat bu hareketleri Seyran'ın kendisinden daha da emin olmasını sağlıyordu. Ferit'i hayatından kesinlikle çıkarmalıydı.
Ertesi gün erkenden uyandı Seyran. Okula gitmek üzere hazırlandı. Telefonuna baktığında yine mesajları gördü. Tanımadığı numaralardan aramalar da vardı üstelik. Yeni bir fotoğraf daha düşmüştü magazine. Ferit önceki gece kollarında iki kadınla eğlenirken magazine yakalanmıştı. Seyran bu fotoğrafları Ferit'in kasten çektirdiğini bilmiyordu tabii. Ferit sırf Seyran'ın canı yansın diye yapıyordu bunları. Sanki hiç yakmamış gibi, daha fazlasını yapabilirmiş gibi. Seyran artık duyarsızlaşmıştı tüm bu olanlara. Canı eskisi kadar yanmıyordu. Pelin'in ablasının düğününde karnı şişmiş bir şekilde gelişi kadar canını yakmıyordu tüm bu olanlar. Odasından çıktı ve hocasına seslendi.
"Günaydın Hocam." Yüzüne zoraki bir gülümseme kondurmuştu. Bu durum Emile'in gözünden kaçmamıştı.
"Neyin var Seyran? Solgun görünüyorsun. Dün gece de konuşamadık seninle. Başım ağrıyordu, erken yatmıştım."
"Yok bir şey hocam. Olan bitenler işte. Her zamanki şeyler."
"Seyran bir şey olmuş. Hadi anlat bana."
Seyran telefonunun ekranını açarak hocasına fotoğrafı gösterdi. Fotoğrafta Ferit iki kadınla samimi bir şekilde barda eğleniyordu. Emile hanımın gözleri iyice büyüdü.
"İnanamıyorum artık ben bu adama. Seyran neden yapıyor bunları?"
"Çünkü o böyle biri hocam. Muhtemelen canımı acıtmak istiyor az acıtmış gibi. Ben onun içindeki iyiliğe tutunmuştum ama Ferit kötü biri. İyi şartlarda yetişmiş kötü bir adamdan ibaret. Kabullendim artık."
"Seyran bu saygısızlıkları yaşamak zorunda değilsin artık. Neyse ki davayı açtın. Üstelik farkında olmadan boşanmanızı kolaylaştırıyor kocan."
"Doğru. Bunlar mahkeme için delil olabilir."
"Tabii ki olacaktır. Hem bunlar hem de önceki fotoğraflar. Tamam aldatma süreci ilk evliliğiniz zamanından ama sonuçta o kadının göbeğini öperken çekilmiş bir fotoğraf var elinde."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalı Çapkını (Yüzleşmeler) pt1
القصة القصيرةSeyran'ın söyleyemediklerini söyleyip, sustuklarını konuşacağız. Size gül bahçesi değil ama yüzleşmeler vadediyorum.