2

1.1K 19 4
                                    

Na het eten vertrekt de nieuwe jongen gelijk weer naar zijn kamer, terwijl raoul hem sipjes aankijkt. Hij heeft het met de jongen te doen. Terwijl hij er zelf pas twee weken zit vind hij het naar voor de jongen. Raoul liet zichzelf met openarmen ontvangen en heeft zijn eerste avond gezellig met de andere 3 op de bank gezeten en op de wii spelletjes gespeeld en dit gunt hij Matthyas ook. ook de begeleidster van matthyas valt de blik van raoul op. ''laat hem maar even, het is allemaal lastig voor hem. van mij mag je vanavond vlak voor het slapen wel even bij hem langs gaan kijken hoe het met hem is, maar wel echt alleen als hij het wil ik ga hem nergens tot forceren." Vertelt de donker blonde vrouw aan Raoul, wat hem oplucht. Van Rutger hebben ze gehoord vooral niet aan matthyas te vragen waarom hij hier is. Dat hij het hopelijk vanzelf allemaal verteld.

De 17 bijna 18 jarige is er pas twee weken maar maakt wel enorme vooruitgang.rutger  verwacht dan ook dat hij snel weer naar huis kan. Natuurlijk is het afkicken soms lastig en zwaar voor de jongen maar toch lijkt het hem alles mee te vallen.

Raoul wil zijn leven echt beteren. Hij ziet in dat zijn verslaving zijn leven kapot heeft gemaakt. Maar niet alleen zijn leven maar ook dat van zijn ouders en zusje. Zijn havo heeft hij met een 5,51 gemiddeld met hakken over de sloot afgerond en wilde graag de pabo gaan doen, werken met kleine kinderen. Het is nu net november geworden en de 17 jarige heeft zich moeten uitschrijven, niet omdat de studie niks voor hem was maar omdat zijn verslaving een te grote rol speelde in zij leven.

Dat is voor raoul een reden om zijn verslaving achter hem te laten. Meester worden, Meester Raoul

De 15 jarige koen verwacht niet dat hij hier ooit nog weg kan komen, een gevaar voor zichzelf en andere. Maar hij bedoelt het niet zo, koen wil geen gevaar zijn. Hij kan gewoon niet anders. Al meerdere ziekenhuis opnames gehad door zelfmoordpogingen. Niet omdat hij zelf zijn leven niet meer zag zitten maar omdat hij in een psychose belandend, koen was dan niet meer koen.

"Koentje wat is er toch met je" vraagt de oudste jongen van het gezelschap aan hem, koen zucht. "Ik weet het gewoon allemaal niet roel, ik wil zo graag maar huis. Ik weet dat het niet kan maar ik wil gewoon normaal zijn." Koen voelt twee stevige armen om hem heen. "Koen, jij bent ziek in je hoofdje en daar kan je niks aan doen. Ik snap dat je naar huis wil en ooit kan je dat ik weet het zeker, morgen als je weer therapie hebt met rutger kaart het dan bij hem aan oke?" De jongen knikt. "Bedankt roel, zal ik doen"

Milo ligt al op bed, had een slechte dag met zijn suiker en zat heel de dag laag. Iets wat milo op pas 14 jarige leeftijd heeft overgehouden aan zijn eetbuien en daarbij ongezond eetpatroon. Diabetes type twee. De alvleesklier van miel heeft zo veel insuline en glucagon moeten maken dat zijn lichaam er aan gewend is geraakt. Milo kan er niks aan doen. Die eetbuien. Het zit in zijn hoofd en hij raakt net als koen tijdens een psychose gewoon de hele controle over zichzelf kwijt, wel is dit bij milo vele malen onschuldiger.

"Jongens ik wil jullie verzoeken richting jullie kamers te gaan om te gaan slapen." De stem van Rutger klinkt nog altijd warm en vertrouwd voor de jongens.

Sober | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu