Rosé'den
Odayı dolduran kahve kokusuyla uyanmıştım. Komidine baktığımda 5 tane kupa olduğunu gördüm. Lisa'mı içmişti hepsini?
Yataktan kalkıp doğruca lavaboya gittim. Tuvaletimi yapıp,yüzümü yıkadıktan sonra mutfağa gittim.
Omlet yapan Lisa ve onu hayranlıkla izleyen bi Eun-ji vardı bakış açımda. Bi süre kapının koluna yaslanıp onları izledim. En son karnımın guruldamasıyla bana dönmüşlerdi.
"Günooo" Dedim neşeli bi sesle.
"Günaydın Rosé teyzem"
"Günaydın bebeğim" Lisa tekrar omletine dönerken bende sandalyeyi çekmiş,oturmuştum.
"Yapabileceğim birşey var mı?"
"Buzdolabından meyve suyu çıkartabilir misin?" Kafamla onaylayip buzdolabına yöneldim. Portakallı meyve suyunu çıkardım ve tezgaha koydum.
Eun-ji birşey hatırlamış gibi sandalyeden indi ve bana döndü.
"Ben size hediye getirmiştim. Unutmuşum" misafir odasına giderken Lisa ile birbirimize bakıyorduk. Bi süre sonra Eun-ji elinde 2 adet sade ve gümüş çift yüzüğüyle geldiğinde ağzım açık kaldı. Sevgili olduğumuzu ne zaman öğrendi ki?
"Canım neden çift yüzüğü aldın ki?"
"Annem 'Lisa teyzenin sevgilisi var ona da hediye götür' dedi. Bende bunları seçtim. Kötü mü?" Dudaklarını büzerek bana baktığında sandalyeden kalkıp yanına eğildim ve yüzüğün tekini elime aldım.
"Tabikide değil bitanem. Çok güzel" yüzük parmağama geçirip elimde duruşuna baktım. Gerçekten çok güzel duruyordu.
"Rosé teyze bunu da Lisa teyzeme takar mısın? Boyum yetişmiyor" Kafamla onaylayarak elinde ki yüzüğü aldım. Yerden kalktım ve Lisa'nin yanına gittim. Sağ elini kavrayıp yüzük parmağına taktım. Lisa'ya baktığımda gülümsediğini gördüm.
"Evlenmişiz gibi hissettim" Dedim. Lisa gözlerini elinden çekip yüzüme baktı.
"Bi gün gerçekten hissedersin" yanağına öpücük bırakıp buzdolabına yöneldim.
Buzdolabından kahvaltılıkları çıkartıp masaya dizdim. Eun-ji'yi de sandalyesine oturttum ve beklemesini söyledim. Bardakları da doldurup dağıttığım da yerime oturdum.
Lisa omletleri tabağa koyup ardından masaya getirdi. Kendisi de Eun-ji'nin yanına oturdu.
"Yavaş yiyin. Sıcak" diye bizi uyardı.
Eun-ji'nin tabağında ki omletleri küçük küçük kesti. Küçük bir ekmeğe reçel sürüp Eun-ji'ye verdi.
Yemeğimi yemeyi bırakıp onları izlemeye başladım. Dışarıdan anne-kız gibiydiler resmen. Eun-ji birşeye uzandığında yardım ediyor,yemeğini yediriyor,ağzını siliyordu. Tamam benide bebeği gibi seviyordu ama bu hareketlerini ister istemez kıskanmıştım. Lisa bana döndüğünde onu izlediğimi fark etmiş olacak ki sırıtarak konuştu.
"Hayallere mi daldın?"
"Hayallere değilde geleceğimize diyelim" deyip yemeğimi geri döndüm.
...
Kahvaltımızı yapmış Lisa'nın okuluna gidecektik.
Eun-ji'yle ben dışarıda beklerken Lisa bodrum katından birşey alacağını söyleyip oraya inmişti.
Bir süre sonra elinde çocuk koltuğuyla gelince gülümsedim. Şuan Lisa'dan tam anne vibe alıyordum.
Arka koltuğa çocuk koltuğunu taktı ve Eun-ji'yi yerleştirdi. Çantasını da arka koltuğa koydu ve sürücü koltuğuna geçti. Bende yanına oturup okuluna doğru yol aldık.
...
Okula varmıştık. Ben çoktan arabadan inmiş Lisa ve Eun-ji'yi bekliyordum. Eun-ji Lisa'nin kucağından inip koşarak yanıma gelmiş ve elimi tutmuştu. Küçük elini sıkı sıkı kavradım. Elinde çantayla yanımıza gelen Lisa'yla okula doğru yönelmiştik.
Okula girdiğimizde çoğu öğrenci Lisa'ya selam veriyor Lisa'da karşılık veriyordu. Yanımıza kahverengi saçlı,siyah gözlü bi kız geldiğinde durduk.
"Ooo Nora hanım okulumuza teşvik edebilmiş sonunda"
"Hocam valla bu sefer uzaklaştırmayı abarttılar. 1 ay ne ya?"
"Eee hanımefendi sizde müdürün yanında müdüre sövmeyecektiniz" diyip gülmüştü.
"Çok kötüsünüz hocam" Gözleri Eun-ji ve beni bulduğunda önümde saygıyla selam verdi.
"Hocam karınız ve kızınız çok tatlı" Dediği cümle ile sırıtmadan edememiştim. Karınız...Lisa'nın karısı...beynimde yankılanan kelimeler ile aptal aptal gülümsüyordum.
"Ah kızım değil,yeğenim" diye düzeltti Lisa.
"Ah özür dilerim hocam. Ben sizi yanyana görünce ailesiniz sandım"
"Sorun değil Nora. Birdahakine dedikodu yaparken tuvalette yapın. Daha güvenli" diyip yanından ayrılmıştı. Bizde onu takip ediyorduk. Lisa'ya yanaştım ve sordum.
"Evli olduğumuzu sandı"
"Evet. Bütün hocalar öyle sanacak büyük ihtimalle. Sende bozuntuya verme. Eşim olduğunu söyle" yanaklarıma akın eden sıcaklıkla aptal aptal sırıttım. Lisa'nın eşi olma düşüncesi bile çok güzeldi.
"Siz öğretmenler odasına geçin. Bende dersten sonra geleceğim. Ondan önce bi selam vereyim"
Öğretmenler odasına geldiğimizde Lisa hepsini selamlamıştı. Eliyle bizi gösterdi.
"Eşim Rosé ve yeğenim Eun-ji"
Bizde onları selamlayıp içeri geçtik. Bir öğretmen beni yanına oturttu.
"Ben Lia. Türkçe öğretmeniyim. Ah cidden Lisa'nin evli olduğunu bile bilmiyordum. Ne zaman evlendiniz?" Sorguya cekildiğimi fark ettim. Aklıma doğum günü tarihim geldi ve onu söyledim.
"Geçen sene 11 şubatta evlendik"
"Aa daha yeni evlisiniz o halde. Lisa bize hiç sizden bahsetmemişti. Tanıştığımıza sevindim"
"Ah bende tanıştığımıza sevindim. Ve size birşey soracağım"
"Tabii buyrun"
"Lisa'nin lezbiyen olduğuna hiç şaşırmadınız mi? Ve okul müdürü böyle durumlarda ne yapıyor?"
"İlk önce zaten Lisa'nın lezbiyen olduğu 10 kilometre öteden belli. Buram buram lezbiyen vibe veriyor. İkincisi ise müdürümüz zaten gay ve bi adamla evli. Bu tür durumlarda sevinçten havaya uçuyor"
"Böyle müdürlerde varmış ya"
Kafasını sallayarak onayladı beni Lia. Eun-ji öğretmenlerden birinin çocuğuyla oyuna dalmıştı.
...
Aradan uzun bi süre geçmişti ve ben koyu bi sohbete dalmıştım. Lia'nin sohbeti çok sarıyordu. Numarasını almıştım bile.
Kapıda beliren Lisa ile sohbetimiz kesilmişti. Lisa'yı gördüğümde sandalyeden kalkıp Eun-ji'nin elini tutmuştum. Lisa yanımıza gelip ellerimizi kenetlemişti.
"Lia,7/C'de ki sung-hoo'ya dikkat et. Zorbalık yaparken yakaladım. Uyarırsan iyi olur"
Lia kafasıyla onayladı. Odadan çıktık ve arabaya doğru gitmeye başladık.
"Ya bu Lia aşırı kafa dengi birisi"
"Eee öyledir. Herkesle anında samimi olabiliyor" Kafamla söylediği şeyi onayladım. Okuldan çıktık ve arabaya bindik.
"Dondurmaya yemeye gidebilir miyiz teyze?"Diye sordu Eun-ji.
"Olur bitanem. Gidelim tabii" dedi ve dondurmacıya doğru yol almaya başladı.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Always you // Chaelisa
RandomRosé gece yattığı kişinin çocukluk arkadaşı Lisa olmasını beklemiyordu