1.

362 27 12
                                    

Probudilo ho jasné světlo. Někdo mu svítil hůlkou do oka. Trhnul hlavou, aby dotyčného odehnal.

" Vypadám to, že bude v pořádku," řekla madam Pomfreyová.

"Kde to jsem?" zeptal se Harry zmateně a mžoural kolem bez brýlí. Poppy mu je podala, aby si je nasadil.

"V Bradavicích," odvětil Brumbál, který stal na druhé straně postele.

" Díky bohu," vydechl Harry úlevně.

" Co se vlastně stalo? Byl jsi celý mokrý, měl jsi všude modřiny a škrábance," řekl Albus.

" Já... nechci o tom mluvit, bylo to strašné," vymámil ze sebe Harry. Pevně sevřel víčka, aby nebrečel.

"Napadli tě Smrtijedi? Dostali jsme echo, že se chystají někde zaútočit," vyptávat se Brumbál a Harry se zarazil...

Budu jim to muset říct....

" Nevím, byla to nehoda... neštěstí. Všichni ti lidé jsou mrtví,  ach bože...." třásl se Harry tak, že mu Poppy raději dala lektvar na uklidnění.

"Raději tedy počkáme na nové zprávy a uvidíme, co se dozvíme. Měl by sis odpočinout, potřebuješ to," řekl Albus a Poppy mu podala ještě Bezesný spánek. Harry jej okamžitě vypil a po chvíli se mu už zavíraly oči.

***

Když se Severus konečně vrátil ze shromáždění, byl už večer. Okamžitě se vydal za ředitelem, ten ovšem ve své pracovně nebyl. Na dveřích visel vzkaz, že se nachází na ošetřovně. Severus tedy použil krb k ušetření času.

Když uviděl Brumbála sedícího u lůžka, na kterém spal Potter, zarazil se.

Co ten tu, u Salazara, dělá?

" Co se stalo?" zeptal se, když došel až k nim.

" Zdá se, že Harry přežil nějaké neštěstí. Víc nevím, odmítl dál mluvit. Nechal jsem ho, potřebuje odpočinek. Co jsi zjistil ty?" otočil se Albus na Severuse.

"Pán zla dal Smrtijedům volnou ruku, aby řádili v mudlovských městech. Přemístil jsem se se dvěma Smrtijedy k Tay Road Bridge. Jeden z nich vyhodil mostní konstrukci do povětří.  Most se během chvíle zhroutil, ačkoli jsem se tomu snažil  zabránit. Řekl bych, že to nikdo nemohl přežít," vyprávěl Severus.

" Merline, co když tam byl i Harry? Když se dostal do Děravého kotle, byl mokrý a potlučený..." uvažoval Albus.

"Pokud ano, má velké štěstí, že vůbec žije. Mimochodem, co by v Dundee vůbec dělal? Je to kus od Surrey," poznamenal Severus.

" To netuším, snad nám k tomu poví víc, až se vzbudí. Teď má v sobě Bezesný spánek. Tuším však, že to bude znamenat problémy..." řekl Albus a zadíval se na spícího mladíka.

***

Když se Harry druhý den probral, Poppy zavolala ředitele a ten zase Severuse.

" Prosím napít," zachraptěl Harry. Albus mu vykouzlil pohár perlivé limonády a podal mu ho. Když si Harry nasadil brýle a uviděl Snapea stát u postele, zamračil se.

"Co vy tu děláte?" vyhrkl Harry. Snaoe pozvedl obočí.

"Ale no tak Harry, buď uctivý," napomenul ho Albus a mladík zrudl.

"Pottere, vskutku jsem ten poslední, který by měl na mysli vaše blaho, nicméně se pan ředitel i já potřebujeme dozvědět jisté skutečnosti o tom co se vám stalo," ušklíbl se Severus.

Desmos AmorusKde žijí příběhy. Začni objevovat