Severus měl plné ruce práce. Ve své laboratoři trávil veškerý čas a mnohdy nešel ani spát. Často se nadopoval lektvary a kávou aby vydržel i tři dny vkuse bdělý.
Byl naštvaný sám na sebe, že souhladil uvařit tento složitý lektvar. Mohl jej dost možná koupit v Obrtlé, ale co by to byl za mistra lektvarů, kdyby si jej opatřil v tak pochybné čtvrti a neuvařil ho sám? Není nad lektvary, které si člověk připraví doma.
Nejen, že to byl lektvar velice složitý na přípravu, ale také na suroviny. Brumbál mu dal k dispozici měšec Galeonů na drahé přísady, ale některé si musel sehnat v Zapovězeném lese. Během hledání několikrát narazil na kentaury, kteří jej neměli příliš v lásce, ostatně jako nikoho. Naštěstí se s nimi dalo nakobec domluvit. Zbytek ingrediencí si musel obstarat v apatyce. Jak on nesnášel přerušené byliny, které tam prodávali. Nic lepšího ovšem na domácím trhu nebylo a ne, že by se mu zrovna chtělo jít sbírat byliny na druhý konec zeměkoule. Už tak ztrácel dost času s tímhle celým nesmyslem...
***
Právě vhodil do kotlíku tři listy z Dynivky, když někdo zaklepal na dveře. Po chvíli dovnitř nakoukla Brumbálova hlava.
"Zdravím Severusi. Jak pokračuješ s přípravou lektvaru. Neviděl jsem tě dva dny," snažil se znít přátelsky, ale bylo znát, že mu to dělá starosti.
"Vše má svůj čas Brumbále. Lektvar není kouzlo, které se objeví jakmile mávnete hůlkou. Na lektvar a speciálně tento si musíte počkat," zavrčel nespokojeně Severus, protože ho stařec rušil při práci.
"Však já vím Severusi, jen mě zajímá jak vše pokračuje a jestli něco nepotřebuješ. Také ti chci připomenout, že za čtyři dny je konec prázdnin a Harry musí nastoupit do pátého ročníku," řekl Albus opatrně.
"To mi vskutku nemusíte připomínat, kalendář vlastním. Potřebuji klid, abych to mohl dokončit. Čili když dovolíte..." vrhl na něj Severus vražedný pohled. Albus nakonec pochopil, že se od něj víc nedozví a raději vycoucal. Když měl Severus tuto náladu, byl nesnesitelný.
"Konečně!" ulevil si Severus a dál míchal lektvar s přesností dvakrát doprava a jednou doleva. Takto pokračoval půl hodiny dokud lektvaru nezměnil barvu do zelena.
***
Blížil se začátek školního roku a Harry začínal mít obavy, jestli Desmos vůbec stihnou vyvolat. Ukázalo se, že Snape stihl lektvar dokončit poslední den prázdnin. Večer jej přinesl do domu na Grimmouldově náměstí. Brumbál ten večer dorazil s také. Harry a Sirius na ty dva netrpělivě čekali, poté co jim Albus předal vzkaz krbem, že nastal dem D.
Když se objevili, mohli konečně začít. Brumbál měl sebou knihu s popisem rituálu a nějaké věci k tomu potřebné. Snape nesl lektvar. Sirius pomocí soli vytvořil na zemi pentagram a na každý z vrcholů položil solný kámen. Sůl měla sloužit jako ochrana. Než pentagram dokončil zavolal Harryho, aby vlezl k němu dovnitř a poté je uvnitř uzavřel. Od této chvíle nesměli vyjít ven, dokud rituál neskončí.
Albus vytáhl z hábitu dlouhou svíci a zapálil. Svým blikající světlem ozařovala jen část místnosti. Brumbál musel předříkávat kouzlo tak, aby jeho dech procházel plamenem svíčky.
"Spojte své ruce, abychom mohli začít," vyzval je Albus. Harry a Sirius jej poslechli bez váhání. Dívali se vzájemně do očí, lehce nervózní z toho, co je čeká a poté začal Albus odříkávat staré složité kouzlo.
"Temné kouzlo, pouto lásky je nutné vyvolat,
Desmo pomůže vaše životy zachovat.
Nechť kouzlo prostoupí nás dva
a útočníkovi duši i tělo rozerve tma.
Nechť pod kouzlem jeho srdce znamení a očí potemní,"
uatímco Albus odříkával kouzlo, plamen svíčky se choval jako prskavka.Harry a Sirius cítili zvláštní brnění ve spojených rukou, ten pocit putoval jejich tělem až se nakonec usadil v jejich srdcích.
Teď se do rituálu zapojil i Snape, když jim podával lektvar v kameninových pohárech.
"Každý z vás se napije tak, že třikrát usrkne a až poté vypije lektvar do dna," popisoval Severus. Poslechli hej v každém bodě. Chvění v těle poté ustalo a sílil pocit bezpečí. Potom se ti dva objali a ucítili, že se tento pocit ještě více prohloubil. Kouzlo bylo dokončeno.
"Zdá se ze mne již v tuto chvíli nepotřebujete, čili bych se rád vzdálil," poznamenal Severus a Albus přikývl na souhlas. Ti dva se na něj ani nepodívali.
Typické... tolik času jsem jim věnoval a ani prosté díky jsem si nevysloužil, ignoranti. Jsem zvedav, zda jim to vůbec bude fungovat. Odfrkl si Severus a zmizel.
Albus zrušil pentagram a ti dva si mohli sednout do křesel.
" Jak se cítíte?" zeptal se stařec.
"Zvláštně, " řekl Sirius.
"Ale přitom dobře," zazubil se Harry.
"Doufejme tedy, že kouzlo bude fungovat," řekl Albus.
***
Neměli čas otestovat správnost kouzla, ale doufali, že se povedlo. Když se Harry následující den loučil se Siriem, věděl, že to není na dlouho, neboť Náboj lásky budou muset udržovat neustále nabitý i během školního roku.
Harry svého kmotra naposledy objal a znovu jej zaplavil pocit lásky a bezpečí. Poté se vydal k přepážce, aby se vydal na nástupiště devět a třičtvrtě .
Ve vlaku zjistil, že jeho přátelé dostali prefektské odznaky, a tak poprvé nestrávil cestu do Bradavic v jejich společnosti, protože měli své povinnosti. Zjistil, že s Lenkou a Nevillem se dokáže taky dobře pobavit.
Malfoy, jež se stal také prefektem, si jako vždy neodpustil své hloupé řeči. Harry se musel hodbě snažit udržet vklidu. Moc dobře tušil co by se mohlo stát, kdyby se rozrušil natolik, že by jej Desmos ovládlo. Rozhodně nepotřeboval, aby kdokoli zjistil, že jej něco chrání...
ČTEŠ
Desmos Amorus
FanfictionPár: Snarry Varování: 18+ Poznámka: Povídka byla napsána v roce 2009 pod mou jinou přezdívkou. Harrymu je v příběhu 18. let Děj: Harry cestuje s Dursleyovými autem, bohužel se stane neštěstí, které přežije jen on. Vyvstává otázka, co bude s Harrym...