3.

354 31 6
                                    

Harryho nahoře přivítali jeho přátelé. Mladík se na ně trochu zlobil za to, že mu nedali vědět o Fénixově Řádu. Brzy ho však vztek přešel, jak z něj oba tahali informace, co se mu vlastně stalo. Paní Weasleyová jim jen pověděla, že se Harry už do Kvikálkova nevrátí. Pochopitelně je zajímalo proč a Ron tajně doufal, že se Harry nastěhuje do Doupěte.

Harry dlouho neodpovídal, jen stál u okna a zíral na prázdnou ulici. Když se ho Ron zeptal, jestli o tom chce vůbec mluvit, jen unaveně pokývl hlavou a začal vyprávět.  Nevynechal nic, ani to co včera viděl v myslánce. S každým dalším slovem jakoby trochu odcházela ta tíživá bolest a bylo mu o trošku lépe. Netušil, že na něj Hermiona použila samouzdravující kouzlo pro duši, o kterém četla v Lekouzelnických listech.

"A co tvoje ochrana?" zeptala se Hermiona.

" Netuším, snad Brumbál něco vymyslí," pokrčil Harry rameny.

"To víš že jo, je to přeci Brumbál," zazubil se Ron, ale Hermiona se tvářila trochu pochybovačně.

Když nevymyslel nic doteď?

***

Harry neměl moc času na přemýšlení během následujících dnů. Molly jej spolu s ostatními dětmi zapřáhla do vyklízecích prací v domě.

Ukázalo se, že je to Siriusův dům, který patřil jeho rodině. Jak Harry brzy zjistil, Blackovi měli velkou zálibu v černé magii.

V každé místnosti nacházelo mnoho černomagických předmětů. Například z trollí nohy vytvořený odkladač na deštníky nebo skřítčí hlavy naložené v lihu a podobné podivnosti. Spoustu těchto krámů a harampádí se muselo vyhodit, nejprve se však musely zbavit nežádoucí magie. To však nebyla jejich práce. Děti jen vyklízeli a rovnali věci na hromady. Používali přitom ochranné rukavice z dračí kůže, aby je nějaký předmět neproklel.

Ron si neustále stěžoval, kde ho co bolí a Hermiona krotila jeho výlevy. Ovšem Harrymu nikdy fyzická práce nevadila, zdálo se dokonce, že se Harry díky tomu cítí každý den o něco líp.

Sirius mezitím hledal určitou knihu. Vzpomněl si na jedno, kouzlo, které v ní bylo popsáno.  Když byl mladší, slyšel své rodiče, jak o něm mluvili v souvislosti s Andromedou a Tedem, rodiči Tonksové. Ti jej použili, aby na ně Blackovi nemohli. Protože Ted byl mudla a jim se nelíbilo, že si ho Andromeda vybrala za manžela.

Tenkrát měl Siriusův otec Orion Black tu knihu v ruce. Knihu mu předal jeho švagr Cygnus Black, otec Andromedy. Chtěl, aby se jí zbavil. Ale nešlo to, byla tak plná černé magie, že nešla žádným způsobem zničit.

Sirius se upínal k té knize. Věděl, že to kouzlo není správné, ale mohlo jim v tomhle případě pomoct.

Kdo říká, že černou magii mohou používat jen Smrtijedi. Život přeci není vždy jen černobílý...

***

Když už hledal několik dní, pomalu ztrácel naději a když už to téměř vzdal s tím, že Molly už jí zlikvidovala, narazil na ní v pokoji svého bratra Reguluse. Byla zamčená ve stolku.  Naštěstí si pamatoval heslo k otevření, a tak nemusel zničit stůl. Když knihu vytáhl a díval se na její zčernalou vazbu, cítil jak mu skrz prsty proudí temná magie. Neměl z toho dobrý pocit. Byla to opravdu nebezpečná kniha.

Když v ní začal listovat, aby našel ono kouzlo, cítil jak ho černá magie pomalu pohlcuje. Musel to najít co nejrychleji. Konečně nalistoval tu správnou stránku. Nechal knihu rozevřenou a nedotýkal se jí. Po chvíli se mu udělalo lépe.

Zdá se, že to působí jen když na to někdo sahá.

Sirius si přečetl v čem spočívá kouzlo a začal pochybovat, že s tímhle šíleným nápadem bude Brumbál souhlasit.

Kouzlo neslo název Desmos Amorus - Pouto lásky. Vzniklo v dobách merlinových. Vynalezl jej černokněžník, který byl zamilovaný do dívky, ale její rodina jim bránila se vzít. Jednoho dne spolu uprchli a provedli spolu tento rituál. Když je její otec našel a chtěl rozdělit, zhmotnělý Desmos mu v tom zabránil. Kouzlo bylo tak mocné, že ho to doslova zničilo. Tato tragédie zanesla do jejich vztahu svár. Od té doby se je sice nikdo nepoukoušel rozdělit, ale ona už ho nechtěla. Dávala mu vše za vinu a nikdy to černokněžníkovi neopustila. Na druhou stranu od něj nemohla ani odejít.

***

Brumbál seděl za kuchyňský stolem v domě na Grimmouldově náměstí a pozorně poslouchal jeho majitele. Nepřerušoval jej dokud nedomluvil. Poté o všem notnou chvíli přemýšlel. Neřekl přitom ani slovo a Sirius si myslel, že snad oněmněl.
Když už se chtěl zeptat, co si o tom myslí, začal Brumbál konečně povídat.

"Doba je zlá Siriusi a žádá si určité oběti. Harryho musíme ochránit za každou cenu, i kdybychom měli použít kouzlo černé magie... pro tentokrát. Harry je moc důležitý, nesmíme jej ztratit, jinak budou všichni žít pod Voldemortovou krutovládou. O tomto kouzlu jsem kdysi slyšel jen nějaké zvěsti. Domníval jsem se, že šlo o legendu."

"Rodiče Tonksové jej podstoupili, aby se zbavili pronásledování mých příbuzných. Možná bychom je mohli kontaktovat a zeptat se, jestli kouzlo nepředstavuje riziko pro vyvolavatele."

" Takže takto to tenkrát udělala Andromeda..." přikývl Brumbál zadumaně.

" Ano, měli potom klid."

" Dobře, kontaktuji tedy Tonksovi. Tak mne napadá, jsi si jistý, že půjde kouzlo vyvolat i s osobou, kterou Harry nemiluje. Myslím tím mileneckou láskou?"

"Podle toho, co tam píšou, tak ano. Jsou přeci různé druhy lásky. Také doufám, že to vyjde, jinak by to bylo zbytečný. A ještě něco kouzlo se musí neustále udržovat, jinak bude slábnout a nebude funkční. Co až bude Harry v Bradavicích?" dělal si Sirius starosti.

"To se vyřeší později, teď bychom měli Harryho zavolat, stejně určitě poslouchá," uchechtl se Brumbál. V tu chvíli sebou zlaté trio nahoře na schodech trhlo. Měli totiž nasazené ultradlouhé uši od dvojčat.

***

Harry si pomalu sedal ma židli v kuchyni a cítil se dost divně.

"Ničeho se neboj, chceme se tě jen na něco zeptat. Možná tušíš na co," řekl Brumbál a mrkl na něj přes půlměsícové brýle.

" Ehm tak trochu..." řekl Harry a zrudly mu uši.

"Tvá ochrana sice smrtí tvých příbuzných padla, ale Sirius zřejmě přišel na to, jak bychom tě mohli ochránit. Jde bohužel o kouzlo černé magie," řekl Albus.

"Nebojím se toho. Můžeme to udělat," řekl Harry.

"Ovšem jako vše o co v životě usilujeme, ani toto není tak jednoduché. Jde o složitý rituál," upozornil ho Brumbál.

"Ale říkal jsi, že ho použili rodiče Tonksové..." poznamenal Harry k Siriusovi.

"To ano, musíme se jich zeptat, jestli přitom neměli žádné problémy," přikývl Sirius.

"Pak musím říct, že s radostí podstoupím cokoli, co mi pomůže Voldemorta a Smrtijedy udržet si od těla," řekl Harry rozhodně.

"Jsi statečný Harry. Nějakou dobu ale ještě potrvají přípravy. Nejdůležitější je však Pečení lektvar, který nám uvaří Severus," řekl Albus.

" No, tak snad nás tím Snape neotráví," utrousil Harry a Sirius se tiše uchechtl.

"Profesor Snape je na naší straně. Kdyby se tě chtěl zbavit, udělal by to dávno. Příležitostí, kdy jste spolu byli sami při školních trestech, bylo více než dost," zamračil se Brumbál a Sirius se musel hodně ovládat, aby na adresu Snapea nic neřekl.

" Hmm to sice jo, ale přeci víte jaký spolu máme složitý vztah," řekl Harry rozpačitě a Albus jen přikývl.

Desmos AmorusKde žijí příběhy. Začni objevovat