LAZO DEL DIABLO

21 2 0
                                    


Lunes, 1 de septiembre de 1975

ʟᴀ ᴄᴇʀᴇᴍᴏɴɪᴀ ᴅᴇ ꜱᴇʟᴇᴄᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴇꜱᴇ ᴀɴ̃ᴏ ꜱᴇ ꜱɪɴᴛɪᴏ́ ᴍᴀ́ꜱ ʟᴀʀɢᴀ ᴅᴇ ʟᴏ ʜᴀʙɪᴛᴜᴀʟ. ꜱɪʀɪᴜꜱ ʟᴜᴄʜᴀʙᴀ ᴘᴏʀ ᴄᴏɴᴛʀᴏʟᴀʀ ꜱᴜ ᴀɴꜱɪᴇᴅᴀᴅ, ᴘᴇʀᴏ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴀʟ ʙᴏʀᴅᴇ ᴅᴇ ꜱᴜ ᴀꜱɪᴇɴᴛᴏ ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ʟʟᴇɢᴏ́ ᴇʟ ᴛᴜʀɴᴏ ᴅᴇ ʀᴇɢᴜʟᴜꜱ. ᴍᴀɴᴛᴜᴠᴏ ʟᴀ ʀᴇꜱᴘɪʀᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ᴇʟ ꜱᴏᴍʙʀᴇʀᴏ ꜱᴇʟᴇᴄᴄɪᴏɴᴀᴅᴏʀ ᴅᴇꜱᴄᴇɴᴅɪ́ᴀ ꜱᴏʙʀᴇ ʟᴀ ᴄᴀʙᴇᴢᴀ ᴅᴇ ꜱᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ. (~ʀᴇɢᴜʟᴜꜱ ᴘᴇʀᴛᴇɴᴇᴄɪ́ᴀ ᴀ ɢʀʏꜰꜰɪɴᴅᴏʀ. ᴇꜱᴇ ᴇʀᴀ ꜱᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ. ꜱɪᴇᴍᴘʀᴇ ʜᴀʙɪ́ᴀɴ ʜᴇᴄʜᴏ ᴛᴏᴅᴏ ᴊᴜɴᴛᴏꜱ. ᴇꜱᴛᴀʙᴀɴ ᴅᴇꜱᴛɪɴᴀᴅᴏꜱ ᴀ ꜱᴇʀ ᴄᴏᴍᴘᴀɴ̃ᴇʀᴏꜱ ᴅᴇ ᴄᴀꜱᴀ. ʟᴏ ꜱᴀʙɪ́ᴀ. ᴄᴜᴀʟǫᴜɪᴇʀ ᴏᴛʀᴀ ᴏᴘᴄɪᴏ́ɴ ꜱɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ ᴄᴀʀᴇᴄɪ́ᴀ ᴅᴇ ꜱᴇɴᴛɪᴅᴏ. ʀᴇɢɢɪᴇ ɴᴏ ᴇʀᴀ ᴄᴏᴍᴏ...~).

—¡ꜱʟʏᴛʜᴇʀɪɴ! —ʀᴇꜱᴏɴᴏ́ ʟᴀ ᴠᴏᴢ ᴅᴇʟ ꜱᴏᴍʙʀᴇʀᴏ.

ꜱɪʀɪᴜꜱ ᴅᴇᴊᴏ́ ᴇꜱᴄᴀᴘᴀʀ ᴇʟ ᴀʟɪᴇɴᴛᴏ, ꜱɪɴᴛɪᴇɴᴅᴏ ᴜɴ ɢᴏʟᴘᴇ ᴇɴ ᴇʟ ᴇꜱᴛᴏ́ᴍᴀɢᴏ. ᴏʙꜱᴇʀᴠᴏ́ ᴀ ʀᴇɢɢɪᴇ ᴅɪʀɪɢɪʀꜱᴇ ʀᴀ́ᴘɪᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ʜᴀᴄɪᴀ ʟᴀ ᴍᴇꜱᴀ ᴅᴇ ꜱʟʏᴛʜᴇʀɪɴ. ᴠɪᴏ ᴀ ꜱᴇᴠᴇʀᴜꜱ (~ᴍᴀʟᴅɪᴛᴏ ꜱɴᴀᴘᴇ~) ᴍɪʀᴀ́ɴᴅᴏʟᴏ ꜰɪᴊᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ꜱᴏɴʀɪꜱᴀ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ꜰᴇʟɪᴄɪᴛᴀʙᴀ ᴀ ʀᴇɢᴜʟᴜꜱ.

—¿ᴄᴜᴀ́ʟ ᴇꜱ ꜱᴜ ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴀ? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ᴘᴇᴛᴇʀ ᴄᴏɴ ᴍᴀʟ ʜᴜᴍᴏʀ ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ᴀᴘᴀʀᴇᴄɪᴏ́ ᴇʟ ꜰᴇꜱᴛɪ́ɴ ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴇꜱᴀ—. ꜱᴀʙɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ʟᴀ ᴛʀᴇɢᴜᴀ ᴇʀᴀ ᴜɴᴀ ꜰᴀʀꜱᴀ.

ᴀ ᴘᴇꜱᴀʀ ᴅᴇ ꜱᴜ ᴅᴇᴄᴇᴘᴄɪᴏ́ɴ ᴇᴠɪᴅᴇɴᴛᴇ, ꜱɪʀɪᴜꜱ ʟᴇ ꜱᴏɴʀɪᴏ́ ᴀ ꜱᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ, ᴛʀᴀɴꜱᴍɪᴛɪᴇ́ɴᴅᴏʟᴇ ᴄɪᴇʀᴛᴀ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟɪᴅᴀᴅ. «ᴇꜱᴛᴏ ɴᴏ ᴅᴇᴛᴇʀᴍɪɴᴀ ᴛᴜ ᴅᴇꜱᴛɪɴᴏ. ɴᴏ ᴛɪᴇɴᴇ ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́. ɴᴏ ꜱᴏᴍᴏꜱ ɴᴜᴇꜱᴛʀᴏꜱ ᴘᴀᴅʀᴇꜱ. ɴᴏ ʟᴏ ꜱᴏᴍᴏꜱ», ᴘᴇɴꜱᴏ́ ꜱɪʀɪᴜꜱ, ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴꜱᴜᴇʟᴏ ᴇɴ ᴇꜱᴀ ɪᴅᴇᴀ.

***

ᴜɴᴀ ᴍᴀɴ̃ᴀɴᴀ ᴄᴏᴍᴏ ᴄᴜᴀʟǫᴜɪᴇʀ ᴏᴛʀᴀ, ʟᴏꜱ ᴍᴇʀᴏᴅᴇᴀᴅᴏʀᴇꜱ ᴇꜱᴛᴀʙᴀɴ ᴅᴇꜱᴀʏᴜɴᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ᴄᴀʟᴍᴀ ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ᴘᴇᴛᴇʀ ꜱᴇ ᴘᴇʀᴄᴀᴛᴏ́ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴘᴏʀ ᴜɴ ɪɴꜱᴛᴀɴᴛᴇ ʟᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ᴅᴇ ꜱɴᴀᴘᴇ ꜱᴇ ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴘᴏꜱᴀᴅᴏ ᴇɴ ᴇʟʟᴏꜱ, ᴀꜱɪ́ ǫᴜᴇ ʟᴏ ᴄᴏᴍᴇɴᴛᴏ́ ᴄᴏɴ ʟᴏꜱ ᴅᴇᴍᴀ́ꜱ.

—sᴏʟᴏ ɪɢɴᴏ́ʀᴀʟᴏ, ᴘᴇᴛᴇ —ᴅɪᴊᴏ ᴊᴀᴍᴇs.

ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ᴛʀᴀᴛᴏ́ ᴅᴇ ʟᴇᴇʀ ʟᴀ ᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴇ sɴᴀᴘᴇ ʏ ᴘᴏʀ ᴜɴ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴘᴜᴅᴏ ᴇɴᴛʀᴀʀ, ᴘᴇʀᴏ ʟᴜᴇɢᴏ ᴛᴏᴅᴏ sᴇ ʟᴇ ɴᴜʙʟᴏ́. «¿ᴏᴄʟᴜᴍᴀɴᴄɪᴀ?», ᴘᴇɴsᴏ́. ᴘᴇʀᴏ ᴇsᴏ ᴇʀᴀ ɪᴍᴘᴏsɪʙʟᴇ. ᴇɴᴛᴏɴᴄᴇs, ʟᴏ ɪɴᴛᴇɴᴛᴏ́ ᴅᴇ ɴᴜᴇᴠᴏ, ᴘᴇʀᴏ sɪɴᴛɪᴏ́ ᴜɴᴀ ᴘᴜɴᴢᴀᴅᴀ ᴇɴ ʟᴀ ᴄᴀʙᴇᴢᴀ. ɴᴏ ᴄᴏᴍᴘʀᴇɴᴅɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ʟᴇ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴘᴀꜱᴀɴᴅᴏ.

"REALIDAD DESEADA"Donde viven las historias. Descúbrelo ahora