LA RUPTURA

17 1 0
                                    

***

ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴘᴀsᴀᴅᴏ ᴘᴏᴄᴀs sᴇᴍᴀɴᴀs ᴅᴇsᴅᴇ ǫᴜᴇ ɪɴɪᴄɪᴀʀᴏɴ ʟᴀs ᴄʟᴀsᴇs. ʀᴇᴍᴜs ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴀᴄᴏᴍᴘᴀɴ̃ᴀɴᴅᴏ ᴀ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ʜᴀsᴛᴀ ʟᴀ ᴄᴀsᴀ ʜᴜғғʟᴇᴘᴜғғ. ᴅᴇ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ, ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ᴀɢᴀʀʀᴏ́ sᴜ ʙʀᴀᴢᴏ, ɪɴᴅɪᴄᴀ́ɴᴅᴏʟᴇ ǫᴜᴇ sᴇ ᴅᴇᴛᴜᴠɪᴇʀᴀ. ᴀᴍʙᴏs ᴅᴇᴛᴜᴠɪᴇʀᴏɴ sᴜs ᴘᴀsᴏs.

—¿ǫᴜᴇ́ ᴘᴀsᴀ? ¿ᴇsᴛᴀ́s ʙɪᴇɴ? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ʀᴇᴍᴜs, ɴᴏᴛᴀɴᴅᴏ ʟᴀ ᴇxᴘʀᴇsɪᴏ́ɴ sᴇʀɪᴀ ᴇɴ ᴇʟ ʀᴏsᴛʀᴏ ᴅᴇ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ—. ʟᴜᴄᴇs ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴀᴅᴀ.

ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ʀᴇsᴘɪʀᴏ́ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ʏ ᴍɪʀᴏ́ ᴅɪʀᴇᴄᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴀ ʀᴇᴍᴜs.

—ᴛᴇɴᴇᴍᴏs ǫᴜᴇ ʜᴀʙʟᴀʀ, ʀᴇᴍᴜs. ʜᴀʏ ᴀʟɢᴏ ǫᴜᴇ ʜᴇ ᴇsᴛᴀᴅᴏ ᴇᴠɪᴛᴀɴᴅᴏ ᴇɴғʀᴇɴᴛᴀʀ.

ʀᴇᴍᴜs ғʀᴜɴᴄɪᴏ́ ᴇʟ ᴄᴇɴ̃ᴏ, ᴠɪsɪʙʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ ᴄᴏɴғᴜɴᴅɪᴅᴏ.

—¿ᴅᴇ ǫᴜᴇ́ ᴇsᴛᴀ́s ʜᴀʙʟᴀɴᴅᴏ? ¿ǫᴜᴇ́ ʜᴀ ᴇsᴛᴀᴅᴏ sᴜᴄᴇᴅɪᴇɴᴅᴏ?
—ᴅᴇʙᴇᴍᴏs ᴛᴇʀᴍɪɴᴀʀ —ᴅɪᴊᴏ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ᴄᴏɴ ᴠᴏᴢ ᴛᴇᴍʙʟᴏʀᴏsᴀ.
—¿ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́? —ʟᴇ ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ʀᴇᴍᴜs, ᴅᴇsᴄᴏɴᴄᴇʀᴛᴀᴅᴏ.
—ᴛᴜ́ sᴀʙᴇs ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́.
—ɴᴏ, ɴᴏ ʟᴏ sᴇ́. ¿ᴀᴄᴀsᴏ ʜᴇ ʜᴇᴄʜᴏ ᴀʟɢᴏ ᴍᴀʟ? ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ, ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴇᴍᴏs. ɴᴏ ʜᴀʏ ǫᴜᴇ sᴇʀ ᴛᴀɴ ᴅʀᴀ́sᴛɪᴄᴏs. sᴇɢᴜʀᴏ ᴛɪᴇɴᴇ sᴏʟᴜᴄɪᴏ́ɴ.
—ʟᴏ ᴅᴜᴅᴏ. ɴᴏ ᴘᴏᴅᴇᴍᴏs sᴇɢᴜɪʀ ɪɢɴᴏʀᴀɴᴅᴏ ᴍᴀ́s ʟᴀ ᴅɪsᴛᴀɴᴄɪᴀ ǫᴜᴇ ʜᴀʏ ᴇɴᴛʀᴇ ɴᴏsᴏᴛʀᴏs.
—¿sɪᴇɴᴛᴇs ǫᴜᴇ ʜᴇ sɪᴅᴏ ᴅɪsᴛᴀɴᴛᴇ ᴄᴏɴᴛɪɢᴏ?
—ʀᴇᴍᴜs, ᴇs ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴛᴇ ǫᴜᴇ sᴇᴀᴍᴏs ʜᴏɴᴇsᴛᴏs ᴇʟ ᴜɴᴏ ᴄᴏɴ ᴇʟ ᴏᴛʀᴏ.
—ᴇsᴛᴏʏ sɪᴇɴᴅᴏ ʜᴏɴᴇsᴛᴏ.
—¿sᴇɢᴜʀᴏ?

ʀᴇᴍᴜs ʟᴀ ᴍɪʀᴏ́ ᴄᴏɴғᴜɴᴅɪᴅᴏ. ɴᴏ ᴇɴᴛᴇɴᴅɪ́ᴀ ᴀ ǫᴜᴇ́ sᴇ ʀᴇғᴇʀɪ́ᴀ.

—¿ᴇɴ ǫᴜᴇ́ ᴄʀᴇᴇs ǫᴜᴇ ᴛᴇ ʜᴇ ᴍᴇɴᴛɪᴅᴏ? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́.
—ʀᴇᴍᴜs, ʏᴀ ɴᴏ sɪᴇɴᴛᴇs ʟᴏ ᴍɪsᴍᴏ ᴘᴏʀ ᴍɪ́. ᴛᴜs sᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏs ʜᴀɴ ᴄᴀᴍʙɪᴀᴅᴏ ʏ ʟᴏ sᴀʙᴇs, ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ǫᴜɪᴇʀᴇs ᴀᴅᴍɪᴛɪʀʟᴏ. ʏ ʏᴏ, ʀᴇᴍᴜs... ʏᴏ ɴᴏ ᴘᴜᴇᴅᴏ sᴇɢᴜɪʀ ᴠɪᴠɪᴇɴᴅᴏ ᴇɴ ʟᴀ ɪʟᴜsɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴜɴ ᴀᴍᴏʀ ǫᴜᴇ ʏᴀ ɴᴏ ᴇxɪsᴛᴇ.
—ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ...
—ʀᴇᴍᴜs, ᴘᴏʀ ғᴀᴠᴏʀ.

ᴅᴇ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ, ᴀ ʟᴀ ᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴇ ʀᴇᴍᴜs ʟʟᴇɢᴏ́ ᴇʟ ʀᴇᴄᴜᴇʀᴅᴏ ᴅᴇ ʜᴀʙᴇʀ ᴠɪsᴛᴏ ᴀ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ʀᴇɢᴜʟᴜs.

—¿ᴇs ᴘᴏʀ ʀᴇɢᴜʟᴜs? —ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴏ́ ʀᴇᴍᴜs.
—¿ǫᴜᴇ́?
—ʟᴏs ᴠɪ ᴊᴜɴᴛᴏs. ɴᴏ ǫᴜɪsᴇ ᴅᴀʀʟᴇ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴄɪᴀ, ᴘᴇʀᴏ...
—¿ᴘᴇʀᴏ ǫᴜᴇ́? ¿ǫᴜᴇ́ ᴇsᴛᴀ́s ɪɴsɪɴᴜᴀɴᴅᴏ?
—¿sᴏʏ ʏᴏ ᴇʟ ǫᴜᴇ ʜᴀ ᴅᴇᴊᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴇɴᴛɪʀ ᴄᴏsᴀs ᴏ ᴍᴀs ʙɪᴇɴ ᴇʀᴇs ᴛᴜ́?
—ʀᴇᴍᴜs, ɴᴏ ᴍᴇ ᴠᴏʟᴛᴇᴇs ʟᴀ ᴛᴏʀᴛɪʟʟᴀ. sɪ ᴍᴇ ᴠɪsᴛᴇ ᴄᴏɴ ʀᴇɢᴜʟᴜs, ғᴜᴇ ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴇ́ʟ sᴇ ᴍᴇ ᴀᴄᴇʀᴄᴏ́ ᴀ ᴇxɪɢɪʀᴍᴇ ǫᴜᴇ ᴅᴇᴊᴀ́ʀᴀᴍᴏs ᴅᴇ ᴍᴇᴛᴇʀʟᴇ ɪᴅᴇᴀs ᴇɴ ʟᴀ ᴄᴀʙᴇᴢᴀ ᴀ sɪʀɪᴜs. sɪ́, ᴀsɪ́ ᴅᴇ ɪᴅɪᴏᴛᴀ ᴇs.
—¿ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́ ɴᴏ ᴍᴇ ʟᴏ ᴅɪᴊɪsᴛᴇ?
—ɴᴏ ʟᴏ ᴠɪ ɴᴇᴄᴇsᴀʀɪᴏ. ɴᴏ ᴄʀᴇɪ́ ǫᴜᴇ ᴘᴏʀ ᴠᴇʀᴍᴇ ᴄᴏɴ ᴀʟɢᴜɪᴇɴ ᴍᴀ́s ᴘᴇɴsᴀʀɪ́ᴀs ǫᴜᴇ ᴛᴇ ᴇɴɢᴀɴ̃ᴏ. ʏᴏ ɴᴏ sᴏʏ ǫᴜɪᴇɴ ʜᴀᴄᴇ ᴏᴊɪᴛᴏs ᴀ ᴏᴛʀᴏ.

"REALIDAD DESEADA"Donde viven las historias. Descúbrelo ahora