EL AMOR QUE NO PUDO SER

27 1 0
                                    

***

ᴇʀᴀ ʟᴀ ꜰɪᴇꜱᴛᴀ ᴅᴇ ꜰɪɴ ᴅᴇ ᴄᴜʀꜱᴏ. ᴍᴀʀʏ ʏ ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ꜱᴀʟɪᴇʀᴏɴ ᴜɴ ʀᴀᴛᴏ ᴀ ᴛᴏᴍᴀʀ ᴀɪʀᴇ ʏ ꜱᴇ ᴇᴄʜᴀʀᴏɴ ᴇɴ ᴇʟ ᴄᴇ́ꜱᴘᴇᴅ. ʜᴜʙᴏ ᴜɴ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴅᴇ ꜱɪʟᴇɴᴄɪᴏ, ᴇʟ ᴄᴜᴀʟ ꜰᴜᴇ ʀᴏᴛᴏ ᴘᴏʀ ᴍᴀʀʏ.

—¿ᴀꜱɪ́ ǫᴜᴇ ᴀʜᴏʀᴀ ꜱᴀʟᴇꜱ ᴄᴏɴ ᴅᴏʀᴄᴀꜱ? —ᴅɪᴊᴏ, ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ᴍᴇᴢᴄʟᴀ ᴅᴇ ᴛʀɪꜱᴛᴇᴢᴀ ʏ ᴄᴜʀɪᴏꜱɪᴅᴀᴅ ᴇɴ ꜱᴜ ᴠᴏᴢ.
—ꜱɪ́, ʟʟᴇᴠᴀᴍᴏꜱ ᴘᴏᴄᴏ ᴛɪᴇᴍᴘᴏ, ᴘᴇʀᴏ ᴠᴀᴍᴏꜱ ʙɪᴇɴ —ʀᴇꜱᴘᴏɴᴅɪᴏ́ ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ꜱᴏɴʀɪꜱᴀ.
—ꜱɪ́, ᴘᴜᴇꜱ ᴇʟʟᴀ ɴᴏ ᴛᴇ ʟᴀꜱᴛɪᴍᴀ —ꜱᴜꜱᴘɪʀᴏ́ ᴍᴀʀʏ, ꜱɪɴᴛɪᴇɴᴅᴏ ᴜɴ ɴᴜᴅᴏ ᴇɴ ꜱᴜ ɢᴀʀɢᴀɴᴛᴀ—. ᴇʟʟᴀ ɴᴏ ᴛᴇ ᴏᴄᴜʟᴛᴀ. ᴇʟʟᴀ ɴᴏ ᴛɪᴇɴᴇ ᴍɪᴇᴅᴏ ᴅᴇ ᴇxᴘʀᴇꜱᴀʀꜱᴇ. ᴇʟʟᴀ ᴇꜱ ᴛᴏᴅᴏ ʟᴏ ǫᴜᴇ ʙᴜꜱᴄᴀʙᴀꜱ, ¿ɴᴏ ᴇꜱ ᴀꜱɪ́?

ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ꜱᴇ ʟᴇᴠᴀɴᴛᴏ́ ᴅᴇʟ ᴄᴇ́ꜱᴘᴇᴅ, ꜱɪɴᴛɪᴇ́ɴᴅᴏꜱᴇ ɪɴᴄᴏ́ᴍᴏᴅᴀ ᴘᴏʀ ʟᴀ ᴄᴏɴᴠᴇʀꜱᴀᴄɪᴏ́ɴ.

—¿ᴇɴ ꜱᴇʀɪᴏ ᴇꜱᴛᴀ́ꜱ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀᴅᴀ ᴅᴇ ᴅᴏʀᴄᴀꜱ ᴏ ꜱᴏʟᴏ ꜱᴀʟᴇꜱ ᴄᴏɴ ᴇʟʟᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴏʟᴠɪᴅᴀʀᴍᴇ?

ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ꜱᴇ ɢɪʀᴏ́ ʜᴀᴄɪᴀ ᴍᴀʀʏ, ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ᴅᴇ ɪɴᴄʀᴇᴅᴜʟɪᴅᴀᴅ. (~¿ᴇɴ ꜱᴇʀɪᴏ ᴀᴄᴀʙᴀ ᴅᴇ ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴀʀ ꜱᴇᴍᴇᴊᴀɴᴛᴇ ᴇꜱᴛᴜᴘɪᴅᴇᴢ?~).

—ᴇꜱ ʜᴏʀᴀ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ᴠᴀʏᴀ.
—ᴘᴇʀᴏ ᴀɴᴛᴇꜱ, ʀᴇꜱᴘᴏ́ɴᴅᴇᴍᴇ —ᴍᴀʀʏ ʟᴀ ᴅᴇᴛᴜᴠᴏ.
—ꜱᴇʀɪ́ᴀ ᴇꜱᴛᴜ́ᴘɪᴅᴏ ʀᴇꜱᴘᴏɴᴅᴇʀ ᴜɴᴀ ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴀ ᴛᴀɴ ᴇꜱᴛᴜ́ᴘɪᴅᴀ.
—ɴᴏ ᴇꜱ ᴇꜱᴛᴜ́ᴘɪᴅᴀ. ᴇꜱ ᴜɴᴀ ᴘᴏꜱɪʙɪʟɪᴅᴀᴅ.
—¿ʜᴀꜱ ʙᴇʙɪᴅᴏ ᴅᴇᴍᴀꜱɪᴀᴅᴏ ǫᴜᴇ ʏᴀ ɴᴏ ᴘɪᴇɴꜱᴀꜱ ᴄᴏɴ ᴄʟᴀʀɪᴅᴀᴅ? ʟᴏ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ᴅɪᴄᴇꜱ ɴɪ ꜱɪǫᴜɪᴇʀᴀ ᴇꜱ ᴜɴᴀ ᴘᴏꜱɪʙɪʟɪᴅᴀᴅ.

ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ɪɴᴛᴇɴᴛᴏ́ ᴀʟᴇᴊᴀʀꜱᴇ, ᴘᴇʀᴏ ᴍᴀʀʏ ʟᴀ ᴀɢᴀʀʀᴏ́ ᴅᴇʟ ʙʀᴀᴢᴏ ʏ ʟᴀ ᴀᴄᴇʀᴄᴏ́ ᴀ ᴇʟʟᴀ.

—ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ, ᴀᴜ́ɴ ᴇꜱᴛᴏʏ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀᴅᴀ ᴅᴇ ᴛɪ —ᴄᴏɴꜰᴇꜱᴏ́ ᴍᴀʀʏ, ꜱᴜ ᴠᴏᴢ ᴀᴘᴇɴᴀꜱ ᴜɴ ꜱᴜꜱᴜʀʀᴏ.

ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ᴍɪʀᴏ́ ᴀ ᴍᴀʀʏ, ꜱᴜꜱ ᴏᴊᴏꜱ ʀᴇꜰʟᴇᴊᴀɴᴅᴏ ᴜɴᴀ ᴍᴇᴢᴄʟᴀ ᴅᴇ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴇꜱ.

—ʏᴀ ᴘᴀꜱᴀʀᴀ́ —ᴅɪᴊᴏ ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ, ꜱᴜ ᴠᴏᴢ ᴇʀᴀ ꜱᴜᴀᴠᴇ ᴘᴇʀᴏ ꜰɪʀᴍᴇ. ꜰɪɴᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ, ꜱᴇ ꜱᴏʟᴛᴏ́ ᴅᴇʟ ᴀɢᴀʀʀᴇ ᴅᴇ ᴍᴀʀʏ ʏ ᴄᴏᴍᴇɴᴢᴏ́ ᴀ ᴀʟᴇᴊᴀʀꜱᴇ.
—¡ʏᴀ ʟᴇꜱ ᴅɪᴊᴇ ᴀ ᴍɪꜱ ᴘᴀᴅʀᴇꜱ! —ᴇxᴄʟᴀᴍᴏ́ ᴍᴀʀʏ, ᴅᴇᴛᴇɴɪᴇɴᴅᴏ ᴀ ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ᴇɴ ꜱᴇᴄᴏ.

ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ꜱᴇ ᴠᴏʟᴛᴇᴏ́.

—ʟᴏ ꜱᴀʙᴇɴ ʏ ᴍᴇ ᴀᴄᴇᴘᴛᴀɴ ᴛᴀʟ ᴄᴏᴍᴏ ꜱᴏʏ.
—ᴇꜱᴏ ᴇꜱ ɢʀᴀɴᴅɪᴏꜱᴏ, ᴍᴀʀʏ, ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ᴄᴀᴍʙɪᴀ ɴᴀᴅᴀ.
—¡ᴄʟᴀʀᴏ ǫᴜᴇ ꜱɪ́! ¡ʟᴏ ᴄᴀᴍʙɪᴀ ᴛᴏᴅᴏ! ᴇꜱᴏ ꜱɪɢɴɪꜰɪᴄᴀ ǫᴜᴇ ᴀʜᴏʀᴀ ᴘᴏᴅᴇᴍᴏꜱ ᴇꜱᴛᴀʀ ᴊᴜɴᴛᴀꜱ.
—ɴᴏ, ɴᴏ ᴇꜱ ᴀꜱɪ́. ᴇʟ ʜᴇᴄʜᴏ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ʜᴀʏᴀꜱ ʜᴀʙʟᴀᴅᴏ ᴄᴏɴ ᴛᴜꜱ ᴘᴀᴅʀᴇꜱ ꜱɪɢɴɪꜰɪᴄᴀ ǫᴜᴇ ᴀʜᴏʀᴀ ᴘᴜᴇᴅᴇꜱ ᴠɪᴠɪʀ ᴛᴜ ᴠᴇʀᴅᴀᴅ ᴀʙɪᴇʀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ʏ ᴇꜱᴏ ᴇꜱ ᴍᴀʀᴀᴠɪʟʟᴏꜱᴏ, ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ɪᴍᴘʟɪᴄᴀ ǫᴜᴇ ᴛᴜ́ ʏ ʏᴏ ᴠᴏʟᴠᴀᴍᴏꜱ ᴀ ᴇꜱᴛᴀʀ ᴊᴜɴᴛᴀꜱ.
—¿ᴇɴ ꜱᴇʀɪᴏ...?
—ꜱɪ́. ᴇɴ ꜱᴇʀɪᴏ ᴇꜱᴛᴏʏ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀᴅᴀ ᴅᴇ ᴅᴏʀᴄᴀꜱ. ʟᴀ ᴀᴍᴏ. ʏ ᴇʟʟᴀ ᴀ ᴍɪ́.
—¿ᴄʀᴇᴇꜱ ǫᴜᴇ ʏᴏ ɴᴏ ᴛᴇ ᴀᴍᴏ?
—ᴍᴀʀʏ...
—¡ɴᴏ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ʟɪꜱᴛᴀ, ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ! ¿ɴᴏ ᴘᴜᴇᴅᴇꜱ ᴄᴏᴍᴘʀᴇɴᴅᴇʀ ᴇꜱᴏ? ᴇʟ ʜᴇᴄʜᴏ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ɴᴏ ʜᴀʏᴀ ᴅᴇᴍᴏꜱᴛʀᴀᴅᴏ ɴᴜᴇꜱᴛʀᴏ ᴀᴍᴏʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴛᴜ́ ǫᴜᴇʀɪ́ᴀꜱ, ɴᴏ ꜱɪɢɴɪꜰɪᴄᴀ ǫᴜᴇ ɴᴏ ᴛᴇ ᴀᴍᴀʙᴀ.
—ʏ ᴇʟ ʜᴇᴄʜᴏ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ʟᴏ ʜɪᴄɪᴇʀᴀꜱ ᴀ ᴛᴜ ᴍᴀɴᴇʀᴀ, ɴᴏ ꜱɪɢɴɪꜰɪᴄᴀ ǫᴜᴇ ʏᴏ ᴍᴇ ꜱɪɴᴛɪᴇʀᴀ ᴀᴍᴀᴅᴀ.

ᴍᴀʀʏ ꜱᴇ ǫᴜᴇᴅᴏ́ ᴇɴ ꜱɪʟᴇɴᴄɪᴏ.

—ɴᴏ ᴛᴇ ᴄᴜʟᴘᴏ ᴘᴏʀ ɴᴀᴅᴀ, ᴍᴀʀʏ. ɴᴏ ᴛᴇɴᴅʀɪ́ᴀ ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́ ʜᴀᴄᴇʀʟᴏ. ꜱɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ ɴᴏ ᴇꜱᴛᴀ́ʙᴀᴍᴏꜱ ᴅᴇꜱᴛɪɴᴀᴅᴀꜱ.
—ᴍᴀʀʟꜱ, ʏᴏ ᴛᴇ ᴀᴍᴏ.
—ʏ ʏᴏ ᴀ ᴛɪ, ᴍᴀʀʏ. ᴘᴇʀᴏ ᴄᴏᴍᴏ ʟᴏ ǫᴜᴇ ᴇʀᴇꜱ: ᴍɪ ᴍᴇᴊᴏʀ ᴀᴍɪɢᴀ.

ᴅɪᴄʜᴏ ᴇꜱᴛᴏ, ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ ꜱᴇ ꜰᴜᴇ, ᴅᴇᴊᴀɴᴅᴏ ᴀ ᴍᴀʀʏ ꜱᴏʟᴀ ᴄᴏɴ ꜱᴜꜱ ꜱᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏꜱ ʏ ᴘᴇɴꜱᴀᴍɪᴇɴᴛᴏꜱ.

***

"REALIDAD DESEADA"Donde viven las historias. Descúbrelo ahora