EL REGRESO DE REGULUS

7 1 0
                                    

***

ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴘᴀꜱᴀᴅᴏ ᴛɪᴇᴍᴘᴏ ᴅᴇꜱᴅᴇ ǫᴜᴇ ʀᴇɢᴜʟᴜꜱ ꜱᴇ ᴠɪᴏ ᴏʙʟɪɢᴀᴅᴏ ᴀ ᴘᴇʀᴍᴀɴᴇᴄᴇʀ ᴄᴏɴ ꜱᴜꜱ ᴘᴀᴅʀᴇꜱ, ᴠɪᴠɪᴇɴᴅᴏ ᴇɴ ᴜɴ ᴛᴏʀᴍᴇɴᴛᴏ ᴄᴏɴꜱᴛᴀɴᴛᴇ. ʏ ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ꜰɪɴᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ʟᴏɢʀᴏ́ ʟɪʙᴇʀᴀʀꜱᴇ, ᴅᴇᴄɪᴅɪᴏ́ ᴜɴɪʀꜱᴇ ᴀ ʟᴀ ᴏʀᴅᴇɴ ᴅᴇʟ ꜰᴇ́ɴɪx.

—ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ, ɴᴏ ᴘᴜᴇᴅᴇꜱ ᴘᴇʀᴍɪᴛɪʀ ǫᴜᴇ ꜱᴇ ᴜɴᴀ —ꜱᴇ ᴏᴘᴜꜱᴏ ꜱɪʀɪᴜꜱ.
—ꜱɪʀɪᴜꜱ... —ʀᴇᴍᴜꜱ ᴛʀᴀᴛᴏ́ ᴅᴇ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟɪᴢᴀʀʟᴏ.
—¡ᴇꜱ ᴜɴ ᴍᴏʀᴛɪ́ꜰᴀɢᴏ! —ᴇxᴄʟᴀᴍᴏ́ ꜱɪʀɪᴜꜱ.

ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ, ᴄᴏɴ ꜱᴜ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ꜱᴇʀᴇɴᴀ ʏ ꜱᴀʙɪᴀ, ʀᴇꜱᴘᴏɴᴅɪᴏ́ ᴄᴏɴ ᴄᴀʟᴍᴀ.

—ꜱɪʀɪᴜꜱ, ʀᴇɢᴜʟᴜꜱ ʏᴀ ᴇxᴘʟɪᴄᴏ́ ᴘᴏʀǫᴜᴇ́... —ᴅɪᴊᴏ ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ.
—¡¿ʏ ʟᴇ ᴠᴀᴍᴏꜱ ᴀ ᴄʀᴇᴇʀ?! ¿ǫᴜᴇ ᴅᴜʀᴀɴᴛᴇ ꜱᴜ ᴇ́ᴘᴏᴄᴀ ᴅᴇ ᴍᴏʀᴛɪ́ꜰᴀɢᴏ ɴᴏ ʜᴀ ᴍᴀᴛᴀᴅᴏ ᴀ ɴᴀᴅɪᴇ ʏ ꜱᴏʟᴏ ꜱᴇ ᴅᴇꜰᴇɴᴅɪ́ᴀ? ¡ᴘᴏʀ ꜰᴀᴠᴏʀ! —ʏ ꜱɪʀɪᴜꜱ ꜱᴇ ᴀᴄᴇʀᴄᴏ́ ᴀ ꜱᴜ ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ—. ᴇɴ ꜱᴇʀɪᴏ, ¿ᴇꜱᴘᴇʀᴀꜱ ǫᴜᴇ ᴛᴇ ᴄʀᴇᴀ?

ʀᴇɢᴜʟᴜꜱ ɪɴᴛᴇɴᴛᴏ́ ʜᴀʙʟᴀʀ, ᴘᴇʀᴏ ᴀʟ ᴠᴇʀ ʟᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ʟʟᴇɴᴀ ᴅᴇ ᴏᴅɪᴏ ʏ ʀᴇꜱᴇɴᴛɪᴍɪᴇɴᴛᴏ ᴅᴇ ꜱɪʀɪᴜꜱ, ꜱᴇ ǫᴜᴇᴅᴏ́ ꜱɪɴ ᴘᴀʟᴀʙʀᴀꜱ. ᴇʟ ᴅᴏʟᴏʀ ᴅᴇ ʟᴀ ʙʀᴇᴄʜᴀ ᴇɴᴛʀᴇ ᴇʟʟᴏꜱ ᴇʀᴀ ᴘᴀʟᴘᴀʙʟᴇ.

—ɴᴜɴᴄᴀ ᴛᴇ ʜᴇ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀᴅᴏ. ¿ʏ ᴀʜᴏʀᴀ ʀᴇꜱᴜʟᴛᴀ ǫᴜᴇ ᴛᴇ ᴄᴏɴᴠᴇʀᴛɪꜱᴛᴇ ᴇɴ ᴍᴏʀᴛɪ́ꜰᴀɢᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴇᴠɪᴛᴀʀ ǫᴜᴇ ɴᴜᴇꜱᴛʀᴏꜱ ᴘᴀᴅʀᴇꜱ ᴍᴇ ᴍᴀᴛᴇɴ? ¡ǫᴜᴇ́ ᴇꜱᴛᴜᴘɪᴅᴇᴢ! —ʏ ꜱɪʀɪᴜꜱ ꜱᴀʟɪᴏ́ ᴅᴇʟ ʟᴜɢᴀʀ, ᴅᴇᴊᴀɴᴅᴏ ᴜɴ ꜱɪʟᴇɴᴄɪᴏ ɪɴᴄᴏ́ᴍᴏᴅᴏ ᴀ ꜱᴜ ᴘᴀꜱᴏ.

ʟᴀ ʀᴇᴜɴɪᴏ́ɴ ᴛᴇʀᴍɪɴᴏ́ ᴘᴏᴄᴏ ᴅᴇꜱᴘᴜᴇ́ꜱ. ᴀʜᴏʀᴀ, ᴇɴ ᴏᴛʀᴀ ʜᴀʙɪᴛᴀᴄɪᴏ́ɴ sᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʙᴀ ʟᴏs ᴍᴇʀᴏᴅᴇᴀᴅᴏʀᴇs (ᴇxᴄᴇᴘᴛᴏ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ), ᴍᴀʀʏ, ᴍᴀʀʟᴇɴᴇ, ᴅᴏʀᴄᴀs ʏ ʟɪʟʏ. sɪʀɪᴜs ɴᴏ ᴅᴇᴊᴀʙᴀ ᴅᴇ ǫᴜᴇᴊᴀʀsᴇ ᴅᴇ ʟᴀ ᴅᴇᴄɪsɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ.

—sɪʀɪᴜs, ᴄᴀ́ʟᴍᴀᴛᴇ. ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ ꜱᴀʙʀᴀ́ ʟᴏ ǫᴜᴇ ʜᴀᴄᴇ —ᴅɪᴊᴏ ᴍᴀʀʏ.
—ᴇxᴘᴏɴᴇʀɴᴏs. ¡ᴇsᴏ ʜᴀᴄᴇ! ¡ᴘᴏʀ ғᴀᴠᴏʀ! ɴᴏ ᴍᴇ ᴅɪɢᴀɴ ǫᴜᴇ ʜᴀɴ ᴄʀᴇɪ́ᴅᴏ ʟᴏ ǫᴜᴇ ʀᴇɢᴜʟᴜs ʜᴀ ᴅɪᴄʜᴏ. ¡sᴏɴ ᴍᴇɴᴛɪʀᴀs! ᴇsᴏ ᴇs ʟᴏ ǫᴜᴇ ʜᴀᴄᴇ ᴇ́ʟ. ᴍᴇɴᴛɪʀ ʏ ᴍᴇɴᴛɪʀ. ¡ᴛᴏᴅᴏ sᴇ ᴠᴀ ᴀ ɪʀ ᴀ ʟᴀ ᴍɪᴇʀᴅᴀ! ¡ᴛᴇɴᴇᴍᴏs ᴀ ᴜɴ ᴍᴏʀᴛɪғᴀɢᴏ ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴇ ɴᴏsᴏᴛʀᴏs ʏ ɴᴀᴅɪᴇ ʜᴀᴄᴇ ɴᴀᴅᴀ! —ʀᴇꜱᴘᴏɴᴅɪᴏ́ ꜱɪʀɪᴜꜱ ᴏꜰᴜꜱᴄᴀᴅᴏ.
—ʏᴀ, ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ. ʟᴏ ᴛᴇɴᴅʀᴇᴍᴏs ʙɪᴇɴ ᴠɪɢɪʟᴀᴅᴏ —ᴅɪᴊᴏ ᴊᴀᴍᴇs.

ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ᴇɴᴛʀᴏ́ ᴀ ʟᴀ ʜᴀʙɪᴛᴀᴄɪᴏ́ɴ. ꜱɪʀɪᴜꜱ ʟᴀ ᴍɪʀᴏ́ ꜰɪᴊᴀᴍᴇɴᴛᴇ..

—¿ᴅᴏ́ɴᴅᴇ ᴇsᴛᴀʙᴀs?

ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ɴᴏ ᴛᴇɴɪ́ᴀ ɢᴀɴᴀs ᴅᴇ ᴅɪsᴄᴜᴛɪʀ, ᴀsɪ́ ǫᴜᴇ ɴᴏ ᴅɪᴊᴏ ɴᴀᴅᴀ.

—¿ᴇɴ sᴇʀɪᴏ ᴄʀᴇᴇs ǫᴜᴇ ᴄᴀᴍʙɪᴀʀᴀ́?
—ᴄᴀ́ʟᴍᴀᴛᴇ, sɪʀɪᴜs. ɴᴏ ᴇʀᴇs ᴇʟ ᴜ́ɴɪᴄᴏ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀ́ ᴇɴ ᴅᴇsᴀᴄᴜᴇʀᴅᴏ ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴅᴇᴄɪsɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ. ɴᴀᴅɪᴇ ᴀǫᴜɪ́ ᴄᴏɴғɪ́ᴀ ᴇɴ ʀᴇɢᴜʟᴜs —ᴅɪᴊᴏ ʟɪʟʏ, ᴛʀᴀᴛᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴇᴠɪᴛᴀʀ ᴜɴᴀ ᴅɪsᴄᴜsɪᴏ́ɴ ᴇɴᴛʀᴇ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ ʏ sɪʀɪᴜs.
—ᴀ ᴇxᴄᴇᴘᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴇʟʟᴀ. ¿ᴅᴇ ᴅᴏɴᴅᴇ ᴠɪᴇɴᴇs? ¿ᴅᴇ ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀʀ ᴄᴏɴ ᴇ́ʟ? ¿ʏᴀ sᴇ ᴠᴏʟᴠɪᴇʀᴏɴ ᴀᴍɪɢᴏs ᴏᴛʀᴀ ᴠᴇᴢ?
—sɪʀɪᴜs, ᴄᴀ́ʟᴍᴀᴛᴇ —ʟᴇ ᴘɪᴅɪᴏ́ ʀᴇᴍᴜs.
—¿ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́ ᴛᴏᴅᴏs ᴍᴇ ᴅɪᴄᴇɴ «ᴄᴀ́ʟᴍᴀᴛᴇ» ʏ ɴᴀᴅɪᴇ ʟᴇ ᴅɪᴄᴇ ᴀʟɢᴏ ᴀ ᴇʟʟᴀ? —ᴅɪᴊᴏ sɪʀɪᴜs ᴏғᴜsᴄᴀᴅᴏ.
—¿ᴀʟɢᴏ ᴄᴏ́ᴍᴏ ǫᴜᴇ́? ¿ǫᴜᴇ́ ɴᴏ ᴅᴇʙᴏ ᴄᴏɴғɪᴀʀ ᴇɴ ʀᴇɢᴜʟᴜs? ᴇsᴏ ʏᴀ ʟᴏ sᴇ́. ɴᴏ sᴏʏ ᴛᴀɴ ᴄʀᴇ́ᴅᴜʟᴀ, sɪʀɪᴜs. ᴅɪsᴄᴜᴛɪᴇɴᴅᴏ ɴᴏ ɢᴀɴᴀᴍᴏs ɴᴀᴅᴀ. ᴄᴀʙᴇ ʟᴀ ᴘᴏsɪʙɪʟɪᴅᴀᴅ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴅᴜᴍʙʟᴇᴅᴏʀᴇ ᴇsᴛᴇ́ ᴇǫᴜɪᴠᴏᴄᴀᴅᴏ. ᴘᴏʀ ᴇsᴏ, ʟᴏ ɪɴᴅɪᴄᴀᴅᴏ sᴇʀɪ́ᴀ ᴍᴀɴᴛᴇɴᴇʀ ᴀ ʀᴇɢᴜʟᴜs ᴠɪɢɪʟᴀᴅᴏ —ʀᴇꜱᴘᴏɴᴅɪᴏ́ ǫᴜᴇᴇɴɪᴇ.
—¿ᴄᴀʙᴇ ʟᴀ ᴘᴏsɪʙɪʟɪᴅᴀᴅ? —ᴍᴜʀᴍᴜʀᴏ́ sɪʀɪᴜs ᴇɴᴛʀᴇ ʀɪsᴀs ᴅᴇ ɪɴᴄʀᴇᴅᴜʟɪᴅᴀᴅ.

"REALIDAD DESEADA"Donde viven las historias. Descúbrelo ahora