EL VOCIFERADOR Y LA TORMENTA

33 1 0
                                    

Jueves, 12 de setiembre de 1974

ᴊᴀᴍᴇꜱ, ᴘᴇᴛᴇʀ ʏ ꜱɪʀɪᴜꜱ ᴇɴᴛʀᴀʀᴏɴ ᴀʟ ɢʀᴀɴ ᴄᴏᴍᴇᴅᴏʀ ᴘᴀʀᴀ ᴅᴇꜱᴀʏᴜɴᴀʀ, ʏ ᴊᴜꜱᴛᴏ ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ꜱᴇ ᴅɪꜱᴘᴏɴɪ́ᴀɴ ᴀ ꜱᴇɴᴛᴀʀꜱᴇ, ꜱɪʀɪᴜꜱ ʀᴇᴄɪʙɪᴏ́ ᴜɴ ꜱᴏʙʀᴇ ʀᴏᴊᴏ.

—ᴏᴛʀᴏ ᴠᴏᴄɪꜰᴇʀᴀᴅᴏʀ —ꜱᴇ ǫᴜᴇᴊᴏ́ ꜱɪʀɪᴜꜱ.

ᴀʟ ᴘᴀʀᴇᴄᴇʀ, ᴀʟɢᴜɴᴀ ᴅᴇ ꜱᴜꜱ ᴘʀɪᴍᴀꜱ ʜᴀʙɪ́ᴀ ɪᴅᴏ ᴄᴏɴ ᴇʟ ᴄʜɪꜱᴍᴇ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴇ́ʟ ꜱᴇ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴊᴜɴᴛᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ᴜɴ ᴘᴏᴛᴛᴇʀ ʏ ᴜɴ ᴘᴇᴛᴛɪɢʀᴇᴡ, ᴀ ǫᴜɪᴇɴᴇꜱ ꜱᴜꜱ ᴘᴀᴅʀᴇꜱ ᴄᴏɴꜱɪᴅᴇʀᴀʙᴀɴ ᴛʀᴀɪᴅᴏʀᴇꜱ ᴀ ʟᴀ ꜱᴀɴɢʀᴇ. ꜱɪʀɪᴜꜱ ʏᴀ ʜᴀʙɪ́ᴀ ʀᴇᴄɪʙɪᴅᴏ ᴛʀᴇꜱ ᴠᴏᴄɪꜰᴇʀᴀᴅᴏʀᴇꜱ ᴇꜱᴀ ꜱᴇᴍᴀɴᴀ, ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴇɴ ʟᴀ ꜱᴀʟᴀ ᴄᴏᴍᴜ́ɴ ᴅᴇ ɢʀʏꜰꜰɪɴᴅᴏʀ, ᴇxɪɢɪᴇ́ɴᴅᴏʟᴇ ǫᴜᴇ ꜱᴇ ᴀʟᴇᴊᴀʀᴀ ᴅᴇ ᴇʟʟᴏꜱ. ꜱɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ ʟᴏꜱ ᴀʀʀᴏᴊᴀʙᴀ ᴇɴ ʟᴀ ᴄʜɪᴍᴇɴᴇᴀ, ᴅᴏɴᴅᴇ ʀᴇꜱᴏɴᴀʙᴀɴ ʟᴏꜱ ɢʀɪᴛᴏꜱ ᴅᴇ ᴡᴀʟʙᴜʀɢᴀ ʏ ᴏʀɪᴏɴ ʜᴀꜱᴛᴀ ǫᴜᴇ ʟᴏꜱ ꜱᴏʙʀᴇꜱ ᴅᴇ ᴄᴏʟᴏʀ ᴇꜱᴄᴀʀʟᴀᴛᴀ ꜱᴇ ᴄᴏɴꜱᴜᴍɪᴇʀᴀɴ ᴘᴏʀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴏ.

—ᴊᴜꜱᴛᴏ ᴀʜᴏʀᴀ —ᴅɪᴊᴏ ᴘᴇᴛᴇʀ.
—ꜱᴀʟ. ᴇꜱᴛᴀʟʟᴀʀᴀ́ ᴇɴ ᴄᴜᴀʟǫᴜɪᴇʀ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ —ᴀᴅᴠɪʀᴛɪᴏ́ ᴊᴀᴍᴇꜱ.

ꜱɪʀɪᴜꜱ, ᴄᴏɴ ᴇʟ ꜱᴏʙʀᴇ ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴀɴᴏ, ꜱᴇ ᴅɪʀɪɢɪᴏ́ ʜᴀᴄɪᴀ ʟᴀ ꜱᴀʟɪᴅᴀ, ᴘᴇʀᴏ ᴀʟɢᴏ ʟᴏ ʜɪᴢᴏ ᴛʀᴏᴘᴇᴢᴀʀ. ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ꜱᴇ ʟᴇᴠᴀɴᴛᴀʙᴀ, ɴᴏᴛᴏ́ ᴅᴇ ʀᴇᴏᴊᴏ ᴀ ꜱᴇᴠᴇʀᴜꜱ ꜱᴇɴᴛᴀᴅᴏ ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴇꜱᴀ ᴅᴇ ꜱʟʏᴛʜᴇʀɪɴ, ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ꜱᴏɴʀɪꜱᴀ ᴇɴ ᴇʟ ʀᴏꜱᴛʀᴏ ʏ ʟᴀ ᴠᴀʀɪᴛᴀ ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴀɴᴏ. ꜱᴇᴠᴇʀᴜꜱ ʟᴏ ᴏʙꜱᴇʀᴠᴀʙᴀ ꜰɪᴊᴀᴍᴇɴᴛᴇ. ʜᴀʙɪ́ᴀ ꜱɪᴅᴏ ᴇ́ʟ ǫᴜɪᴇɴ ᴘʀᴏᴠᴏᴄᴏ́ ǫᴜᴇ ꜱɪʀɪᴜꜱ ꜱᴇ ᴛʀᴏᴘᴇᴢᴀʀᴀ.

—¡ᴄᴀʀᴀᴊᴏ! —ꜱᴇ ǫᴜᴇᴊᴏ́ ꜱɪʀɪᴜꜱ, ɪɴᴄᴀᴘᴀᴢ ᴅᴇ ᴠᴇʀ ᴇʟ ꜱᴏʙʀᴇ ᴄᴀɪ́ᴅᴏ ᴇɴ ᴇʟ ꜱᴜᴇʟᴏ.

ᴇʟ ᴠᴏᴄɪꜰᴇʀᴀᴅᴏʀ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴀ ᴘᴜɴᴛᴏ ᴅᴇ ᴇꜱᴛᴀʟʟᴀʀ. ʙᴜꜱᴄᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ, ꜰɪɴᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ʟᴏ ʟᴏᴄᴀʟɪᴢᴏ́, ᴘᴇʀᴏ ᴀʟ ɪɴᴛᴇɴᴛᴀʀ ʀᴇᴄᴏɢᴇʀʟᴏ, ᴇʟ ꜱᴏʙʀᴇ ꜱᴇ ᴇꜱᴄᴀᴘᴏ́ ʏ ᴇʟ ᴠᴏᴄɪꜰᴇʀᴀᴅᴏʀ ᴇxᴘʟᴏᴛᴏ́.

—¡ᴄᴏ́ᴍᴏ ᴛᴇ ᴀᴛʀᴇᴠᴇꜱ ᴀ ᴅᴇꜱᴀꜰɪᴀʀɴᴏꜱ ᴅᴇ ᴇꜱᴛᴀ ᴍᴀɴᴇʀᴀ! ¡ᴅᴀ́ɴᴅᴏʟᴇ ʟᴀ ᴇꜱᴘᴀʟᴅᴀ ᴀ ᴛᴜ ꜰᴀᴍɪʟɪᴀ! —ᴄʜɪʟʟᴀʙᴀ ʟᴀ ᴠᴏᴢ ᴅᴇ ꜱᴜ ᴍᴀᴅʀᴇ.

ꜱᴜ ᴠᴏᴢ ʀᴇꜱᴏɴᴀʙᴀ ᴛᴀɴ ᴀʟᴛᴏ ǫᴜᴇ ʟʟᴇɴᴀʙᴀ ᴛᴏᴅᴏ ᴇʟ ᴄᴏᴍᴇᴅᴏʀ, ᴀᴛʀᴀʏᴇɴᴅᴏ ʟᴀꜱ ᴍɪʀᴀᴅᴀꜱ ᴅᴇ ᴀʟɢᴜɴᴏꜱ ᴘʀᴇꜱᴇɴᴛᴇꜱ.

—¡ᴛᴇ ǫᴜᴇᴅᴀʀᴀ́ꜱ ᴇɴ ʟᴀ ᴇꜱᴄᴜᴇʟᴀ ʜᴀꜱᴛᴀ ᴇʟ ꜰɪɴ ᴅᴇ ᴀɴ̃ᴏ ʏ ᴘɪᴇɴꜱᴀ ᴇɴ ʟᴀ ᴠᴇʀɢᴜ̈ᴇɴᴢᴀ ʏ ᴅᴇꜱʜᴏɴʀᴀ ǫᴜᴇ ʜᴀꜱ ᴛʀᴀɪ́ᴅᴏ ᴀ ɴᴜᴇꜱᴛʀᴏ ɴᴏʙʟᴇ ɴᴏᴍʙʀᴇ! ¡ɴᴏ ᴄʀᴇᴀꜱ ǫᴜᴇ ɴᴏ ᴘᴏᴅᴇᴍᴏꜱ ᴅᴇꜱʜᴇʀᴇᴅᴀʀᴛᴇ! ¡ɴᴏ ᴇʀᴇꜱ ɴᴜᴇꜱᴛʀᴏ ᴜ́ɴɪᴄᴏ ʜɪᴊᴏ! —ᴀʜᴏʀᴀ ᴇʀᴀ ʟᴀ ᴠᴏᴢ ᴅᴇ ꜱᴜ ᴘᴀᴅʀᴇ ʟᴀ ǫᴜᴇ ɢʀɪᴛᴀʙᴀ.

"REALIDAD DESEADA"Donde viven las historias. Descúbrelo ahora