𝟕 ~ ❥

46 5 0
                                    

POV JADE:

Toen we de club binnen liepen rende Jess al snel weg. Ze was samen met Robbie gaan dansen ofz. Ze had verder ook niks gezegd, dus vond het al een beetje raar. Iedereen was verder voor zichzelf weggegaan. Ik stond er maar een beetje awkward, na een tijdje kwam Matthy naar me toe lopen. Ineens begon hij me uit te schelden. Eerst keek ik verbaasd, toen was ik in shock en toen ben ik weggelopen. Matthy had misschien veel op. maar had geen recht om mij uit te schelden. Ik liep naar de wc toen m'n ogen begonnen te tranen. Ik veegde ze snel weg en liep weer terug. Heel toevallig stond Matthy voor de wc deur. "Heb je gehuild?" vroeg hij, "Nee, daarom heb ik rode ogen." zei ik sarcastisch. Voordat ik het wist gaf Matthy me ineens een knuffel. "Kwam het door mij?" vroeg Matthy ineens onzeker, zonder de knuffel te verbreken. "Klein beetje." zei ik en stapte iets achteruit. "Sorry" zei hij een beetje ongemakkelijk. Ik glimlachte en wou weglopen, "Waar ga je heen?" vroeg die lief. "Zozo Matthy kan lief doen?" lachte ik. Matthy grijnsde en liep met me mee.

POV JESS:

Toen we de club in liepen, ben ik meteen met Robbie weggelopen. Ik heb eigenlijk niet omgekeken naar Jade. Ik dacht dat de rest wel bij dr zou blijven. Toen ik na een uurtje haar aan het zoeken was, zag ik haar met Matthy aan de bar zitten. Ik keek er een beetje raar ervan op, omdat ze elkaar eerst zo erg haatte en dan nu opeens dit? Ik vond het zo raar dat ik er naar toe liep. "Wat de fuck?" zei ik. Jade keek me verbaasd aan, ik lachte sarcastisch. "Snap je het nou echt niet?" vroeg ik, "Wat snap ik niet?" vroeg Jade terwijl ze opstond. "Dat hij hartstikke toxic is!" zei ik boos, bozer dan ik wou, maar eigenlijk verdiende ze dat wel. Ze werd opeens helemaal boos op me en ik vond het eerst wel grappig tot ze opeens helemaal dingen ging zeggen die ik in vertrouwen tegen haar heb verteld. Ik zag matthy wel omkijken, maar dat deed me niet zoveel. Ik zag hem de hele tijd kijken naar wat ik deed en daarna naar Jade, ik heb echt geen idee wat het probleem van hun beide is. "Echt vieze hoer dat je bent! eerst Rutger en 2 weken later matthy?" zei ik, nadat ik dit zei had ik eigenlijk meteen spijt, want Matthy stond ineens op. "We hebben niks, dat je dat even weet." zei matthy echt heel boos, "Zo lijkt het anders wel!" zei ik terug, tuurlijk vatte matthy dat weer verkeerd op want dat doet hij echt altijd. "Luister, jij bent nu toch ookal met Robbie?!" "Doe niet alsof je onschuldig bent want de andere mogen je vertrouwen, maar ik zou dat nooit doen!" hoorde ik matthy zeggen, hij zei wel meer maar dat volgde ik allemaal niet, want het ging zo snel. "Nou uh ik heb helemaal nog niks officieels met Robbie ofs hoor?" reageerde ik op hem, ik voelde me heel erg aangekeken ofz maar dat liet ik even gaan. Even later begon matthy me helemaal uit te schelden, en dat boeide me niet maar om te zien dat Jade het prima vond dat hij het zo deed, wel. Ik liep weg en ging even ergens anders zitten, alleen. Ik hoorde matthy en Robbie nog wat tegen elkaar zeggen, maar toen voelde ik een hand op m'n schouder, ik keek om en zag dat het Robbie was. Ik werd al een stuk vrolijker en dat lijkt wel steeds automatisch te gaan als hij er is, hij zag dat er iets was, dus hij vroeg of ik even een rondje wou lopen om even te praten enzo. Toen ik voorbij de bar liep zag ik matthy nog boos omkijken, maar ik had geen tijd om er aandacht aan te geven, want Robbie pakte mn hand en trok me mee naar buiten, het was vast lief bedoeld denk ik. "Wat is er precies gebeurd net?" vroeg Robbie, ik antwoordde eerlijk met "ja gewoon dat Jade zo blind is dat hij toxic is en dat ze het oke vind dat Matthy mij zit uit te schelden irriteert me." en nog de rest van het verhaal, ik zag Robbie de hele tijd luisteren wat super lief was. Toen ik alles gezegd had wat ik wou, zei Robbie, "Ze krijgen vast niks! het zijn 2 compleet andere mensen en dat gaat echt niet werken." Ik knikte met beetje onzekerheid erover want ik weet precies hoe Jade is. "Het komt echt wel goed!" hoorde ik Robbie nog zeggen en hij glimlachte super lief! Ik probeerde het allemaal even te negeren en Jade te ontwijken.

POV JADE:

Ik zag de rest van de avond dat Jess afstand nam. Koen had zojuist verteld dat Jess het raar vond dat ik niks deed, toen Matthy haar uitschold. Toen koen dat vertelde moest ik lachen, "Ze kan toch wel voor zichzelf opkomen?" zei ik tegen Koen. Koen haalde z'n schouders op. We hebben nog een uurtje gedronken en gepraat. Door het gedoe zijn we eerder weggegaan. Matthy en ik hebben de hele avond gepraat. Ik dacht dat het kwam doordat die dronken was, maar daar kwamen we nog wel achter. We hadden besloten om te blijven slapen, niemand had ook meer zin om nog te rijden. Ik sliep op de bank en Jess bij robbie, dacht ik. Iedereen was vrij snel naar boven gegaan. Matthy had nog snel een deken en kussen voor me gepakt. Ik was zelf vrij snel in slaap gevallen.

Toen ik wakker werd, was alleen Raoul in de keuken. "Goeiemorgen" zei die lief, "Goeiemorgen" zei ik terug. "Wil je iets te eten? Ik ben ontbijt aan het maken" vroeg hij, "Ja hoor doe maar" glimlachte ik. Ik stond op en ging aan tafel zitten. Ik at mn eten op en toen kwam Jess beneden, ze keek me wel heel even boos aan maar toen liep ze naar de keuken om ontbijt te maken voor haar zelf. Ik liep naar boven om me klaar te maken, eerst pakte ik een leuke outfit en daarna deed ik mijn make-up. Ik zat te twijfelen of ik mn haar moest stijlen of gewoon zo te laten, normaal zou ik Jess vragen maar zij doet nog zo dramatisch voor niks. Ik besloot uiteindelijk toch het te stijlen omdat de helft op krulde. Toen ik klaar was liep ik naar beneden maar kwam Jess op de trap tegen, we zeiden niet echt iets tegen elkaar wat ik wel kut begin te vinden eigenlijk. Het was niet dat ik hier nog was voor iemand dus besloot naar huis te gaan, "Doei ik ga!" zei ik nog even snel en liep weg.

VULNERABLE GAME.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu