POV JADE:
Vanavond gingen we ergens eten en daarna uit, ik had er opzich wel zin in! We gingen alvast klaarmaken, zodat we gelijk door naar de club konden.
Ik vond het prima zo, dan hadden we meer tijd om te drinken enzo.Ik deed een super leuk blauw jurkje aan, ik was samen met Mila aan het klaarmaken want dat is veel gezelliger! Mila had een super mooi zwart jurkje aan die precies over d'r lichaam viel. Ik stijlde m'n haar terwijl Mila het krulde, even later deden we onze make-up. Ik deed veel meer op als normaal, gewoon voor de lol. Toen we klaar waren maakte we wat foto's en tiktoks nu we er toch leuk uitzagen, we liepen terug en kwamen koen tegen. Tuurlijk stopte we even want koen begon te praten "Miel wat zie je er mooi uit!" zei die super lief, ik wou dat Matthy zo enthousiast overkwam.
Net toen ik dat dacht kwam Matthy de kamer uit, hij staarde naar me. "Gast staren is onbeleefd hè" zei koen, Matthy schrok op. "Je ziet er mooi uit jade." zei hij, " Dankjewel" glimlachte ik.POV JESS:
Ik maakte me klaar, alleen. Ik had namelijk niet zoveel met Yara, maar het was prima. Ik raakte steeds afgeleid als ik Jade en Mila hoorde lachen. Ik mis Jade ergens wel. Het was altijd zo gezellig als we iets hadden, ook kon ik alles tegen d'r zeggen en dat had ik na dat ene wat Robbie me had verteld nodig. Toch denk ik dat het ook wel weer beter is, want ik moest het echt tegen niemand zeggen, maar ik maak me zorgen. Straks overkomt Jade wat! Ik zette de gedachten opzij en maakte me verder klaar.
Toen we allemaal klaar waren stonden we beneden, klaar om te gaan. We belde een taxi en we reden naar een restaurant. We hadden nu geen gekke indeling dus ik zat met Robbie, en een paar andere.
Aangekomen zag ik pas dat het hotel heel chique was. Bij de entree was de hal aan het plafond heel mooi verlicht. Robbie pakte m'n hand en we liepen naar een tafel. Raoul deed het woord tegen alle mensen.
Aan de tafel zat ik tegen over Robbie, aan het raam. Yara zat naast mij en Rutger tegen over haar. De rest zat aan het begin van de tafel.
We hadden ons drinken besteld, en mochten gelijk al ons eten doorgeven. Toen we dat allemaal hadden gedaan zat iedereen een beetje te praten. Het was best gezellig!
POV JADE:
Na het eten kwam een taxi ons weer ophalen, deze reed ons naar de club. We waren nu iets buiten Lissabon. Hier waren wat leukere dingen te doen enz. Toen we naar binnen wouden lopen, was Matthy nog even 'een rondje lopen'. Waarschijnlijk zat hij weer te roken ofz. Ik negeerde het maar en we liepen naar binnen.
Iedereen was een beetje weggegaan, dus ik stond er maar een beetje. Ik was van plan om bij Matthy te blijven, maar nu hij weg was stond ik alleen. Gelukkig haalde Milo iedereen op om schotjes te doen. Matthy was er nu ook weer. Ik ging naast hem staan en hij sloeg een arm om me heen. Toen ik rook dat hij had gerookt zette ik een stapje opzij. Hij keek me vreemd aan maar negeerde het. "Can we get 10 shots? Doesn't matter what." zei Milo tegen degene achter de bar. Daar stond een meisje van denk ik onze leeftijd.
Toen we alles hadden toverde Milo ineens kaarten tevoorschijn, rode en zwarte. Je zag natuurlijk niet wat er op stond. Als je de kleur goed had mocht je een shotje uitdelen en als je het fout had moest je dr 1tje nemen.
Het ging best soepel, iedereen moest sowieso een paar keer drinken. Yara was letterlijk vastgeplakt aan Rut. Ik tikte Mila een paar keer aan en dan schoot ze in de lach. Ze werd dan raar aangekeken en waarschijnlijk uitgescholden in het portugees door de mensen om ons heen.
POV JESS:
Matthy was weer eens van de aardbodem verdwenen. Ik had gehoord dat Jade hem alweer aan het zoeken was, maar ik bemoeide me er niet zoveel mee. Volgensmij gaf Jade het alweer op na een half uur.
Tijdens de leuke liedjes zaten we een beetje met elkaar te dansen en mee te schreeuwen op de bekende liedjes.
Terwijl ik een beetje om me heen keek zag ik Rutger en Yara weer eens zoenen. Ik schoot in de lach, "Wat is er?" vroeg Robbie, "Kijk maar achter je." toen hij keek moest hij ook lachen. Ondertussen waren Raoul en Milo hun aan het nadoen. Stiekem memen we Yara een beetje, maar dat komt gewoon omdat niemand haar echt mag. Mila heeft verteld dat Rutger zo erg is veranderd sinds hij met haar is.
Iedereen was ondertussen al flink aangeschoten. Ik wou nog wat meer drankjes halen, maar botste op dat moment tegen een jongen aan. "Oh Sorry!" riep ik, "Maakt niet uit joh." zei hij terug, ik keek hem verbaasd aan. "Wat?" vroeg hij, "Oh nee niks, ik wist niet dat je nederlands was." antwoordde ik. "Wat is je naam?" "Jess, jij?" hij knikte, "Jayden."
Ineens opende hij z'n hand die hij uit had gestrekt. "Wat is dat?" vroeg ik, er lag een soort pilletje in z'n hand. "XTC, moet je proberen?" vroeg hij daarna. Ik dacht na, Matthy doet toch ook drugs? Dat heeft Robbie me verteld, dus het kan geen kwaad toch? "Ja oké prima." Ik pakte het uit z'n hand en slikte het weg, "Als er iets gebeurt kom naar me toe." zei Jayden. In m'n ooghoek zag ik iemand staan, geen idee wie maar dat maakte ook niet uit.
Ineens voelde ik dat het begon te werken, dus ik liep terug naar de rest.Ongeveer 2 uurtjes later ging het mis, ik voelde me ineens heel misselijk en duizelig. Ik probeerde Robbie te vinden, maar hij was nergens. Ik zag alleen Raoul staan, dus liep naar hem toe, "Wat is er aan de hand Jess?" vroeg hij toen hij me zag. "Ik heb iets doms gedaan Raoul. Kunnen we weg?" Raoul knikte en belde een Uber.
Raoul & Milo gingen met me mee, Robbie was nergens te vinden. Raoul had hem zelfs een aantal keer gebeld, maar hij nam niet op. De rest bleef allemaal nog in de club. Ik had verwacht dat Milo ook zou blijven, maar hij eisde om mee te gaan.
Aangekomen bij het huisje opende Raoul de deur. Ze hielpen me beide om naar m'n kamer te gaan. "Lukt het om zelf om te kleden?" vroeg Raoul toen ik op bed plofte, "Denk het wel, thanks Roel." hij glimlachte lief en liep de kamer uit. Ik kleedde me snel om en ging in bed liggen, even later hoorde ik de deur weer open gaan. Raoul stond er met een glas water en een paracetamol. Ik glimlachte en slikte hem weg. "Slaaplekker Jess" "Slaaplekker Raoul"
POV JADE:
"Waar is Robbie?" schreeuwde Matthy ineens in m'n oor. "Weet ik veel, hij was Jess aan het zoeken. Maar daarna heb ik hem nooit meer gezien." zei ik, je zag Matthy's gezicht van een glimlachend naar een bezorgd gezicht veranderen. "Hij komt zo vast wel, geen zorgen." zei ik, ik draaide om en gaf hem een kusje. "Ik ga even naar de wc, ben zo terug!" zei ik snel.
Ik wist dat het druk was in de club, maar niet zo druk dat ik amper naar de wc kwam. Ik fixte ff snel m'n make-up en liep toen weg. Naja poging tot.
Ik denk dat ik wel een half uur weg was, zo druk was het dus. Matthy zag me al aanlopen, dus hij kwam al op me af. "Schatje, zij willen gaan. Ik bel Rob op en dan gaan we. Rutger en Yara komen zo ook." zei Matthy, "Isgoed."
Toen we bij het huisje waren zaten Milo en Raoul beneden. "Matt kan ik kleren van jou lenen?" vroeg Robbie, Matthy keek hem raar aan. "Hoezo? Je hebt toch eigen?" vroeg hij toen. "Ik leg boven uit." Matthy knikte en ze liepen weg.
Robbie was blijkbaar in de overige kamer gaan slapen. Volgensmij had hij gedoe met Jess ofz. Ik trok me er niet zoveel van aan en pakte een shirt van Matthy. Hij moest perse nog ff douchen, terwijl ik zei dat het niet slim was. Ik had de muur kant geclaimd, want lag als eerste in bed.
Toen Matt klaar was met douchen sprong hij op bed. Ik was al in slaap gevallen, want het duurde zo lang. "Matthy ga weg." zei ik vermoeid. Hij moest lachen en kwam naast me liggen "Weltruste Jade" "Slaaplekker Matt"
—
Weer een langer deel! Vergeet zeker geen sterretje achter te laten 🫣
JE LEEST
VULNERABLE GAME.
FanfictionHet verhaal gaat over 2 meisjes, Jade & Jess. Ze worden in een korte tijd goeie vrienden met de Bankzitters. Na een tijdje komen ze onverwacht in gevaarlijke/ kwetsbare situaties terecht.