𝟑𝟎~❥

27 2 0
                                    

Bij '***' zet het liedje aan hier boven!!

POV JADE:

Het is 4 jaar geleden sinds Jess is dood geschoten. Het is nog steeds moeilijk, maar ik ben er boven op gekomen. We doen veel met de jongens, zodat we meer tijd met elkaar besteden.

Vorig jaar zijn we naar Frankrijk geweest met z'n alle! Matthy heeft me daar ten huwelijk gevraagd, dus hier zit ik dan. In m'n witte jurk. Mn make-up word gedaan en m'n haar word gekruld.

Flashback

"Jade?" "Ja Matt?" ik glimlachte naar hem. Ik ben zo blij met een jongen als Matt. Langzaam ging hij op 1 knie. Ik sloeg m'n handen voor m'n mond. "Liefste Jade, wil je met me trouwen?" vroeg hij, "Ja!!" riep ik blij. Ik trok hem omhoog en zoende hem.
Het gelukkigste moment van m'n leven.

Nu zit ik hier, Matthy is in een andere kamer. De rest van de jongens zijn daar ook, ze zijn 3 jaar geleden uit de maffia gestapt. Om zichzelf te verbeteren en al zeg ik het zelf, ze doen het goed. Matthy is gestopt met roken, al een tijdje. Ze doen allemaal echt zo hun best.

Ook ben ik met Matthy samen gaan wonen. Casa Del Huts is weg, iedereen woont apart. We hebben samen een super leuk huisje gekocht in Ameide.

"Jade, je hebt nog 5 minuten." zei Tessa, zo regelt hier alles. Echt super fijn!

Na 4 minuten stond ik helemaal klaar. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest.

Toen gingen de gordijnen open, het liedje begon te spelen.

***
En daar stond Matthy, m'n bijna man. Hij stond met tranen in z'n ogen, ik glimlachte naar hem. Ik liep samen met m'n vader, hij keek ook trots.

Langzaam liepen we verder. Het was gek om te beseffen dat Jess hier niet was.

Ik zag Robbie naast Matt staan. Koen, Mila en Milo & Raoul zaten de voorste rij. Mila is m'n bruidsmeisje. Het was altijd haar droom, dus die gun ik haar ook.

Eindelijk kwam ik aan bij Matthy, hij stond al te huilen. Hierdoor kreeg ik ook tranen in m'n ogen.

De trouwambtenaar begon te praten. Hij legde alles uit en vertelde een kort verhaaltje. Ik glimlachte en zag ik m'n ooghoek Matthy alweer huilen.

Het was tijd voor onze geloftes. Matt moest beginnen.

'Lieve Jade,
Toen ik je voor het eerst zag, liep het niet helemaal lekker tussen ons. Nadat ik je beter leerde kennen, kon ik niet zonder je. Je hebt me beter gemaakt. Je hebt littekens genezen die je niet hebt gemaakt. Alles wat we hebben meegemaakt heeft een speciaal plekje in m'n hart. Toen ik je ten huwelijk vroeg wist ik dat ik een goeie keuze had gemaakt.
Ik hoop dat je onthoud dat ik voor altijd van je zal houden, wat er ook gebeurt.'

Op dit moment begonnen de tranen te lopen. Ik bleef glimlachen. Het was nu mijn beurt.

'Lieve Matthyas, Matthy of Matt, hoe ik je altijd noem. Vanaf het begin wist ik dat dit zou werken. Mensen geloofde er niet in, maar kijk waar we nu staan. Je bent veel voor me gaan betekenen, meer dan dat ik dacht. We hebben samen veel meegemaakt, dit zal ik ook nooit vergeten. Jij die vorig jaar op je knieën ging was een droom die uit kwam. Mijn droom vriendje en ik, perfect toch? En daarom sta ik hier.
Lieve Matt ik hou ontzettend veel van je en vergeet dit nooit.'

Ik vouwde m'n briefje dicht en keek Matthy weer aan. Hij glimlachte lief.

De trouwambtenaar begon weer met praten.

"Matthyas het Lam, neemt u Jade van Dam aan tot u echtgenote en beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen, die de wet aan de huwelijkse staat heeft verbonden? Wat is daarop jouw antwoord?"
"Ja." zei Matthy blij.

"Jade van Dam, neemt u Matthyas het Lam aan tot u echtgenootm en beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat heeft verbonden? Wat is daarop jouw antwoord?"

"Ja!" zei ik.

"Dan mag je nu de bruid kussen." zei hij.

Matthy glimlachte en gaf me een lange liefdevolle kus. Iedereen begon te klappen. Ik glimlachte, ik ben nog nooit zo blij geweest.

Hierna hadden we een feestje, dus ik trok een andere jurk aan en liep naar de zaal hiernaast. Matthy zag me aankomen lopen en stak z'n hand naar me uit. "Mag ik deze dans van u?" vroeg hij lachend. "Natuurlijk!" zei ik. Hij nam me mee en we gingen dansen.

Matthy is het beste wat me is overkomen.

——

Hier is het dan, het einde van het boek!
Het heeft best veel werk gekost, maar dan komt er ook wat!

Er komt gelukkig wel een nieuw boek! We zijn bezig met schrijven, dus het eerste deel komt zo snel mogelijk online!💗

VULNERABLE GAME.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu