𝟔 ~ ❥

61 5 0
                                    

POV JESS:

Ik werd wakker met een enorme kater, ik wou opstaan maar voelde twee armen om me heen. Ik keek achterom en zag inderdaad Robbie liggen, ik glimlachte en pakte m'n telefoon. Na een half uurtje voelde ik Robbie omdraaien, ik stapte uit bed en pakte snel een joggingbroek en trui uit z'n kast.
Toen ik naar beneden liep zag ik Rutger op de bank liggen met z'n telefoon, "Goeiemorgen" zei die, "Goeiemorgen, heb je Jade gezien?" vroeg ik. Hij keek me raar aan, logisch. "Volgens mij sliep ze ergens boven." zei hij, ik knikte en pakte een glas water. Het was even stil, "Weet jij of Jade en Matt wat hebben?" vroeg hij, "Jade zou dat jou nooit aandoen, en bovendien hebben ze 6 jaar leeftijdsverschil." zei ik, hij knikte en ik glimlachte. Ik ga even douchen." zei ik snel en liep naar boven. Toen ik de deur open deed was Robbie al wakker, "Goedemorgen, lekker geslapen?." vroeg ik en glimlachte, "Ja hoor", lachte hij. "Kan ik trouwens ff douchen?" vroeg ik, en hij knikte. Toen ik klaar was deed ik mn make-up en mn haar, ik liep de kamer uit en zocht naar Jade maar kon d'r niet vinden dus vroeg aan Robbie als hij haar gezien had maar nee. Even later zag ik haar eindelijk dus ik liep naar d'r toe en vroeg waar ze was "gewoon rondje lopen" zei ze, ik wist dat dit sws met rutger te maken had want ze leek niet heel erg aanwezig. "Wat is er?" vroeg ik, "kom ff mee ik leg het je uit." we liepen naar de gang en ze ging naar de kapstok "huh waarom zit je aan hun jassen?" vroeg ik, ze antwoordde met "sssst ik heb wat gevonden in hun jassen" ik keek verbaasd toen ze iets uit de jaszak haalde zag ik dat nou goed? beelde ik me iets in? ik knipperde paar keer en ja hoor, het was precies wat ik al dacht. We keken elkaar bang aan en zeiden snel tegen de jongens "wij uh moeten gaan!" we liepen snel weg terwijl ik Robbie hoorde zeggen "waarom?" we reden snel terug naar ons eigen huis, we praatte er onderweg nog over en we waren best geschrokken. "wat als ze dat bij ons willen gebruiken?" zei Jade bang, "tuurlijk niet!" antwoorden ik met wat onzekerheid in m'n stem maar dat hoorde ze niet. Ik voelde me telefoon trillen in m'n broekzak, ik keek op mn scherm wie het was en ja hoor, Robbie. hij stuurde echt een stuk of 100 berichten en het stopte niet. ik zetten niet storen aan en negeerde alle berichten, niet dat het iets holp want als ik gewoon rustig tiktok zat te kijken stond z'n naam groot in beeld want hij belde me. Ik zuchtte en zei alles tegen Jade, ,"negeer gewoon" zei ze. Paar minuten later wouden we gaan shoppen om even te vergeten wat er was gebeurd enzo, we gingen naar Utrecht want daar zijn de leukste winkels. Paar uur laten hadden we alles wel gezien en waren we er wel klaar mee dus we liepen richting de parkeergarage tot we opeens hele bekende stemmen hoorde, ik keek om en ja hoor. Jade praatte nog veel en ik keek voorzichtig om en ik wist nu zeker dat het de jongens waren. "wat doen hun hier?!" zei jade hard, ik sloeg snel een hand voor de mond en we liepen snel achter een auto en keken wat ze aan het doen waren.  We zagen Robbie en Matthy met een onbekende man praten, we konden z'n gezicht niet zien en luisterde ze af. "Als jullie er nu niet voor zorgen dat die 2 meisjes van jullie van de wereld verdwijnen, hangen daar hoge consequenties aan" hoorde we de man zeggen, jade keek me geschokt aan maar we blijven kijken, we zagen de man wegrijden en Robbie keerde naar Matthy en zei: "dat kunnen we echt niet maken!" waarop matthy zei "hoezo niet? het zijn maar 2 meiden kom op" Robbie zei niks meer. Jade en ik liepen voorzichtig weg en hoopte dat ze niks doorhadden. We liepen naar de auto en reden naar Utrecht om te gaan uiteten voor afleiding.

ROBBIE POV:
Matthy en ik hadden een deal met onze dealer die zorgde voor pistolen etc. Als je het nog niet wist, we zitten undercover bij een maffia en niemand weet ervan, behalve alle bankzitters en Rutger. Het is ook zeker niet bedoeling dat iemand anders dit komt te weten, we moesten afspreken met onze dealer want hij had nieuwe pistolen enz voor ons. We reden er heen, want we waren toch al in de buurt. We waren in de parkeergarage waar hij ook zou zijn, we hoorde door de ego wel een stem, maar we zagen niemand dus het kon prima. De man had blijkbaar helemaal geen pistolen mee, maar wou dat we Jade en Jess neer zouden schieten! Ik wou dit echt niet doen, maar dat zei ik natuurlijk niet tegen hem, want hij zei dat er erge consequenties waren. Ik draaide me naar Matthy toe en zei dat ik het echt niet wou doen, matthy reageerde met een droog antwoord zoals altijd. Het verbaasde me niks dat hij het wel wou doen "ja het zijn maar 2 meisjes" bleef hij maar zeggen, maar ik veranderde mijn gedachtes niet.

TIMESKIP NAAR ONG EEN WEEK LATER

POV JESS:
Robbie had ons de afgelopen week nog een paar keer geappt of we langs wouden komen. We verzonnen steeds excuses, want we vertrouwde het niet meer sinds de laatste keer. Alleen er was vanavond een concert waar van we hadden beloofd dat we kwamen, dus we moesten wel.
Met tegenzin gingen we ons klaarmaken voor het concert, we hadden wel wat muziek van hun op tijdens het klaarmaken en kregen er wel iets meer zin in. Toen we klaar waren was het rond 17:00 en we besloten even langs de mac te rijden, want we hadden nog niks gegeten. In de auto zette Jade liedjes van Lana del Rey op en zong heel hard mee, toen we aankwamen bestelde we ons eten en we hadden beide een kipnugget-menu. Toen we het ophadden reden we snel naar de plek van het concert, we liepen backstage waar Raoul al stond te wachten op ons. We praatte nog even met hem over allerlei dingen, totdat ze op moesten. We keken hoe iedereen de liedjes mee zong. Rutger schreeuwde paar dingen tussen de nummers in en na 2 uur was het eindelijk voorbij, en liepen ze af. Iedereen zei nog even "Hoiii" enzo behalve Rutger, ik zag wel dat Jade het raar vond enzo maar verder deed ze niet echt iets. Milo en Koen hadden het idee om naar de club te gaan en vroegen of we mee wouden, we twijfelde even maar besloten toch mee te gaan. We waren onderweg naar de club en we moesten met 2 auto's, het was een kwartiertje rijden. Het was best gezellig in de auto, maar we zaten ook met Rutger en die was de hele weg stil, toen we aankwamen liepen ik en Jade voorop, naast elkaar. Toen we de club inliepen was het echt mega druk!

VULNERABLE GAME.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu