POV ROBBIE:
Het is nu ongeveer 1.5 week geleden dat we isis hebben vermoord, ik voelde me er niet goed over. We zaten aan de eettafel met alle jongens en er hing nogsteeds een gespannen sfeer, sinds die opdracht is dat al zo, niemand praat. Soms hoor je alleen een zucht, tiktok video's of eet geluiden. Het was een hele tijd stil, je voelde dat iedereen wou praten maar niemand lukte het. "Zullen we binnenkort naar Portugal gaan? We moesten van Sem een uitzoeken en daar iets doen ofz." zei Raoul plotseling, iedereen kreeg gelijk een vrolijk gezicht en zeiden in koor "ja tuurlijk!" "Daar kun je ook gave video's opnemen!" zei koen meteen, dit voelde fijn iedereen praatte en de sfeer draaide om, positief. "Rob misschien kan je Jess meenemen? Rut gaat ook mee, dus Yara waarschijnlijk ook." zei raoul, ik knikte. "Gaat mila ook mee? Want volgensmij zijn Yara en Jess niet zo goed samen." vroeg ik, "Oh ja kan wel" zei koen. "Vraag meteen Jade dan, voor Matt." zei hij er meteen achteraan. Ineens keek Matthy op, "Wat?" vroeg hij. "Let je niet op ofzo" zei milo lachend. Er kwam een glimlach op Matthy's mond. Sinds hij met Jade is, gaat het echt een stuk beter.
We hadden Sem een appje gestuurd en we gingen kijken naar leuke vakantie huisjes in Portugal. We hadden een super leuke villa gevonden in Lissabon. Als we kamers delen komt het perfect uit. Dan zouden Raoul & Milo samen moeten, Koen & Mila, Matthy & Jade, Rutger & Yara en dan ik en Jess. Er zou dan 1 kamer over zijn, dus het kan altijd gewisseld worden.
We besloten te appen naar Rutger en Jess. Matthy wou niet appen, geen idee waarom. Als we ernaar vroegen begon hij ergens anders over. We negeerde het maar. Ik besloot Jess wel te appen, zodat we snel het huisje konden boeken.
Robbie 💗
Hee schatje, heb je zin om 4 augustus mee naar Lissabon te gaan samen met de jongens?
En kan je gelijk Jade vragen of ze ook mee wilt, matt wilt niet appen ofz 🙈.Jess❤️
Hee! Ja tuurlijk wil ik mee, ik heb Jade vandaag nog niet gezien. Dus ik denk dat Matt gewoon moet appen.🫶🏼POV MATTHY:
Ik besloot uiteindelijk Jade wel te appen. Eerst twijfelde ze, maar daarna zei ze gelukkig Ja. Ik kreeg meteen een glimlach op m'n gezicht en voelde me gelijk beter. De rest van de avond verliep rustig. "Zullen we anders een karaoke video opnemen? Heb wel zin om te zuipen." Zei Raoul ineens, we stemde allemaal in.
Ik denk dat ik al die alcohol wel even kan gebruiken.Toen we thuis aankwamen zette we meteen alle camera's en benodigdheden neer. Na een half uurtje stond alles klaar. Koen deed de intro en toen begon het echt.
We waren inmiddels op de helft, iedereen was flink bezopen. Milo was naar buiten te gaan, waarschijnlijk om te roken ofz. Ik had Jade beloofd om het niet meer te doen, maar ik kon het niet tegen houden. Binnen een paar minuten zat ik een sigaret te roken. Ineens was alle stress weg. Ik dacht wel aan Jade, straks komt ze hier achter of misschien achter de moord die we hebben gepleegd. En dan? Zou ze dan nog van me houden? Ik zette de gedachten opzij en liep terug naar binnen. Ik pakte een paar shot glaasjes en gooide ze allemaal achterover.
Ik wou weten hoelaat het was, dus keek snel op Robbie z'n telefoon. De telefoon sprong op dat moment over naar 02:00. Ik zag een berichtje uit de groepsapp van ons + Rutger & Sem. Ik trok me er niks van aan en legde de telefoon weer weg.
TIMESKIP
POV MATTHY:
Ik werd wakker, tot mijn verbazing met niet een mega grote kater waar ik heel blij mee was! Ik pakte m'n telefoon en scrolde een beetje over het nieuws. Ineens zag ik iets staan waarvan ik eigenlijk hoopte dat het niet echt was. "MAANDAG 8 JUNI MEISJE VERMOORD IN HOTEL KAMER." "Kut zooi!" schreeuwde ik, voordat ik het wist stonden alle jongens voor m'n bed. "Wat is er aan de hand?" vroeg Raoul bezorgd. Ik liet ze de titel van het artikel zien, hun gezicht trok wit. Tot mijn verbazing liep Robbie weg. "Het kan ook zijn dat het ergens anders over gaat?" zei koen, "Dat zou heel bijzonder zijn, Matt kan je het artikel voorlezen?" vroeg Milo. Ik las het bericht voor, "Maandag avond 8 juni is er een meisje vermoord in een hotel in Rotterdam. Ze is neer geschoten en daarna is haar lichaam gevonden op straat. Hoogstwaarschijnlijk is ze vermoord op haar eigen hotelkamer. Die avond is er ook een gala gegeven. Ze gaan de camera beelden checken, dus we komen hier later op terug." Las ik voor. Ik zuchtte diep, "We moeten Sem appen." zei ik. "Uhm volgensmij heeft hij het al gezien." zei koen, terwijl hij allemaal boze appjes van Sem liet zien in onze groepsapp.
Met zenuwen opende we het bericht.
Sem
Hebben jullie het Artikel gelezen?Koen
Ja, ziet er niet goed uit.Sem
Inderdaad, daarom komen jullie nu naar het kantoor.We maakten ons allemaal zo snel mogelijk klaar. Ik deed snel een Nike T-shirt aan met m'n cargo broek. In de auto was het stil, we reden met de grote auto, zodat we met z'n alle konden. Niemand durfde iets te zeggen, en niemand wou iets zeggen. Bang voor wat er zou gebeuren.
Aangekomen stapte we allemaal zenuwachtig en nerveus de lift in, naar de 3e verdieping. Daar maakte we de deur open en zagen we Sem al zitten aan de tafel. "Ga zitten." zei hij al licht geïrriteerd.
We namen allemaal plaats aan de tafel, stuk voor stuk gestresst. Sem klonk niet boos, maar zo had ik hem nog nooit eerder gezien. Ik probeerde z'n gezicht een beetje af te lezen, maar ik snapte het niet echt."Oké, dit is een beetje fout gegaan. Volgensmij had ik jullie al verteld over een soort werk vakantie?" begin hij, we knikte allemaal. "Hier gaan jullie een maand blijven. Zo kunnen wij alles fixen, ervoor zorgen dat er niks ergers gebeurt. Op deze vakantie worden natuurlijk wel dingen gedaan, maar jullie moeten een tijdje uit nederland. Wanneer gaan jullie en waar?" vroeg hij, "Portugal, lissabon. We hebben een huisje gehuurd vanaf 4 augustus, dus over 2 weken." vertelde koen. "Dat is prima, ik stuur jullie morgen wel alle details door." we knikte en we liepen weer weg.
"Nou minder erg als dat ik dacht." zei Raoul. "Inderdaad." antwoordde Milo.——
Iets meer met de bankzitters deze x!
JE LEEST
VULNERABLE GAME.
FanfictionHet verhaal gaat over 2 meisjes, Jade & Jess. Ze worden in een korte tijd goeie vrienden met de Bankzitters. Na een tijdje komen ze onverwacht in gevaarlijke/ kwetsbare situaties terecht.