POV JADE:
Toen we thuis kwamen, liep ik met Matthy mee naar z'n kamer. "Ik ga zo, anders zit ik jullie ook in de weg." zei ik, "Is goed" zei hij terug. Toen ik al mijn spullen had gepakt, liep Matthy mee naar de deur. "Rij voorzichtig." zei hij lief, "Doe ik." zei ik terug. Hij gaf me een kus en ik liep weg.
Toen ik thuis kwam pakte ik eerst snel m'n spullen uit en daarna maakte ik ff snel wat eten. Tussen mij en Matthy ging het echt super goed, maar steeds als ik met hem ben komt die stem van Jess ineens in m'n hoofd "hij is toxic" "hij is niet goed voor je!" hoor ik dan alleen maar. Super irritant, want nadat koen paar keer heeft gezegd dat hij me leuk vond, begon ik hem zelf ook steeds leuker te vinden. Tuurlijk wil ik het allerliefste tegen Jess alles vertellen over Matthy, maar ze doet nogsteeds vaag dus ga ik echt niet met haar praten. Ik wil ook super blij zijn voor d'r dat ze met Robbie heeft! ik word steeds banger dat we nooit meer goed worden. Maar ik kan er niks aan veranderen zolang zij me negeert.
Ik was wat met Mila aan het snappen, we zijn de afgelopen weken heel close geworden! Ook al is het nu uit met Rutger, blijft z'n zusje 1 van m'n beste vriendinnen. Binnenkort is er weer een festival waar de jongens heen moeten. Rutger moet dan natuurlijk ook mee. Ik heb hem verder niet gezien sinds het uit ging. Hij was wel op het feestje, maar niet waar ik was. Stiekem miste ik Rut wel, ik ben natuurlijk 1,5 jaar bijna elke dag bij hem geweest.
Ik zette de gedachte opzij en liep naar m'n kamer. Het is misschien aan de ene kant beter zo, want ik kan tenminste praten met wie ik wil zonder een rare blik te krijgen. Gelukkig is Matthy niet zo! Ik vind het zo irritant dat ik alleen maar aan Matt kan denken, we hebben niet eens wat!In m'n slaapkamer haalde ik m'n make-up eraf en ging ik even snel douchen. Toen ik daarmee klaar was, deed ik m'n pyjama aan. Ik pakte van beneden ff wat chips en ging in m'n bed liggen. Ik keek een beetje op m'n telefoon en zag een nieuwsbericht voorbij komen, over dat een paar meisje vermist waren. Het ging over een soort maffiabaas. Ik keek een beetje raar, maar scrollde wat verder, tot ik een app je van Matthy kreeg.
Matt🫶🏼
Hoe is t daar?Jade💘
Goed hoor, alleen beetje stil. Daar?Matt🫶🏼
Snap ik, hier is het meer druk. Bellen?Ik glimlachte naar m'n scherm, tot m'n telefoon over ging. Matthy verscheen op m'n beeldscherm. "Hoi" zei die lief, je hoorde op de achtergrond wat mensen praten. "Hoi" zei ik terug. Matthy glimlachte, "Robbie en Jess gaan morgen samen op een date, kom je dan hier?" Ik knikte, "Hoelaat?" vroeg ik. "Rond 7 uur?" vroeg Matthy. "Ja is goed!" zei ik terug. We praatte nog een beetje verder tot Matthy werd geroepen. "Uhh ik moet gaan denk ik." zei hij, ik lachte, "is goed." hij glimlachte en hing op. Ik legde m'n telefoon aan de lader en deed een film aan.
POV JESS:
Het was druk in ons huis, het verbaasde me nog dat Matthy Jade niet had uitgenodigd. Er waren wat vrienden van de jongens gekomen. Ze zaten zich weer helemaal dood te zuipen. Ik had er niet echt zin in, dus zat ik naast Robbie. Matthy was al een tijdje op z'n kamer, dus besloot koen hem te halen. "MATT KOM!" riep hij TE hard. Ik lachte dr om, maar na een paar minuten kwam die wel naar beneden. "Heb je Jade niet uitgenodigd?" vroeg ik aan hem, hij zei niks en liep door. Ik keek raar, maar mengde me weer met het gesprek. Toen Matthy binnen liep kreeg hij meteen allemaal shotjes in z'n handen geduwd.
Later die avond waren er al een paar naar huis gegaan. Milo bleef slapen in de logeerkamer.Een paar uur later was echt iedereen weg, ik keek op m'n telefoon, 03:26. Ik zuchtte en deed een shirt van Rob aan. Ik lag in bed, een beetje te scrollen op m'n telefoon. Ik hoorde Robbie binnenkomen, dus schoof op. Toen hij naast mij kwam liggen draaide hij om. "Vergeet de date morgen niet." zei die lief, "Tuurlijk niet." ik gaf hem een kusje en draaide om. Hij kwam tegen m'n aan liggen en ik viel in slaap.
JE LEEST
VULNERABLE GAME.
ФанфикHet verhaal gaat over 2 meisjes, Jade & Jess. Ze worden in een korte tijd goeie vrienden met de Bankzitters. Na een tijdje komen ze onverwacht in gevaarlijke/ kwetsbare situaties terecht.