POV JESS:
Ik werd wakker met 2 armen om me heen, ik glimlachte. Ik kan me niet zoveel meer herinneren van vannacht, maar volgensmij heb ik het goed gemaakt met Robbie, want anders zou ik hier niet liggen. Ik draaide zachtjes om, dan zou ik hem niet wakker maken. Ineens zag ik geen bruine haren, maar blonde. Er gingen duizenden gedachtes door mijn hoofd, Waarom lig ik hier met Milo? Wat heb ik met hem gedaan? Waar ligt Robbie hier niet?
Ik probeerde uit bed te gaan zonder Milo wakker te maken, want misschien was hij het ook wel vergeten. Maar dat lukte niet, toen ik opstond werd hij meteen wakker. "Goeiemorgen Jess." zei hij, ik draaide rustig om "Goeiemorgen Milo." zei ik terug. "Misschien kunnen we dit vergeten, het was een fout, Sorry." zei ik, hij knikte. "Snap ik, je hoort bij Robbie. We waren dronken, kunnen we niks aan doen." zei hij, ik glimlachte.
Ik pakte m'n kleren van de grond en rende naar mn kamer. Ik deed mn pyjama aan, zodat het leek alsof ik gewoon in mn eigen kamer heb geslapen. Ik waste m'n gezicht en dacht na, was het een fout? of had ik het ff nodig? Ik schudde de gedachtes van me af en liep naar beneden.
"Goeiemorgen" zei ik, "Goeiemorgen" zei Jade terug "Volgensmij heb jij het goed gemaakt met Rob vannacht." lachte ze, Ik keek haar raar aan, "Wat bedoel je?" vroeg ik. "Ik heb jullie gehoord sukkel. Klonk gezellig." zei ze. Ik verstijfde, Robbie keek me ook aan. "Nou dat was dan iemand anders. Ik heb zeker niet geneukt met haar vannacht." zei Robbie geïrriteerd. "Nou Mila en Koen konden het niet zijn, want ik sliep met Mila en Yara en Rutger kan ik niet horen vanaf Mila dr kamer." zei Jade, Robbie keek vragend toen op. "Omg. Heb je met Milo geneukt?!" vroeg Jade ineens, ik knikte heel voorzichtig. Jade zat half te gillen en Robbie was naar boven gerend. "Tegen niemand zeggen." zei ik smekend, ze knikte.
POV JADE:
Tegen niemand zeggen? joehoe vriendin. Ik ben na 10 minuutjes naar Matthy gerend. "Matt je raad nooit wat ik heb gehoord!" zei ik, hij was blijkbaar nog niet eens wakker. Hij mompelde wat, ik liep naar hem toe. "Jess heeft met Milo geneukt." zei ik, in 1x zat hij rechtop, "wat!" zei hij. Ik knikte, ik hoorde iets vannacht en dacht dat het Jess en rob waren, maar blijkbaar waren het Jess en Milo!" zei ik nog steeds in shock. Matthy lachte, "Milo toch." ik grinnikte.
Ik heb nog een half uurtje bij Matthy gelegen. Daarna zijn we samen naar beneden gegaan, Matthy was meteen naar buiten gelopen. Ik wist precies waarom, maar als ik er wat van ging zeggen kregen we weer ruzie. Het ging steeds slechter met Matthy, maar er was niet zoveel dat ik er aan kon doen. Koen heeft me verteld over z'n lastige tijd, dat hij in het ziekenhuis is gekomen door z'n drugsverslaving en dat soort dingen. Ik vond het zielig voor Matt. Koen heeft ook verteld dat het een hele lange tijd beter ging, maar dat het er nu op lijkt dat het de slechte kant op gaat. Hij rookt weer veel en blijkbaar is hij weer met de drugs begonnen.
Toen Matt terug was had ik een broodje gemaakt, hij glimlachte dankbaar.
We hebben het de rest van de middag rustig aan gedaan, ik en Matthy gaan zo een rondje lopen. Ik had me al omgekleed en m'n haar gedaan. Matt kwam met het idee, omdat iedereen een kater had en hij ff naar buiten wou. We hebben nog niet super veel gedaan in Portugal, maar dat komt nog wel. Normaal doe je natuurlijk meteen de 2e en 3e dag wat, maar het enige wat de jongens willen in zuipen. Ik ben 1x met Mila de stad in geweest en 1 dagje naar het strand, maar dat was het ook wel.
Ik deed Mila haar campus aan, die perfect matchte bij m'n outfit. Toen Matt ook z'n schoenen aan had zeiden we doei tegen iedereen die beneden zat, en liepen we naar buiten. De zon scheen lekker fel, dus had een zonnebril opgedaan. Terwijl Matthy m'n hand pakte liepen we in een fijne stilte rond.
Na een half uurtje lopen kwamen we bij een dorpje iets naast Lissabon. "Matt kon in wat winkels kijken, alsjeblieft?" smeekte ik hem, hij zuchtte geïrriteerd. Hij heeft een hekel aan shoppen, de laatste keren dat ik hem mee vroeg zei die nee. "Prima dan." zei hij, "Yesss!" zei ik blij, toen kwam er wel een glimlach op z'n gezicht.
We liepen een beetje rond en hebben in een aantal winkeltjes gekeken. Ik heb 1 ketting van Matthy gekregen en heb een paar sieraden gekocht. "Denk je dat Jess bij Milo blijft of terug gaat naar Rob?" vroeg Matthy, "Ik weet het eigenlijk niet." ik keek hem aan "Ik denk dat ze terug gaat naar Robbie, maar ik weet niet of Rob dat wil." zei ik. Matthy knikte, hij sloeg een arm om me heen, ik glimlachte.
Rond 5 uur liepen we terug, we hebben echt een super leuke dag gehad! Zelfs Matthy heeft een paar T-shirts gekocht. Portugal is echt super mooi, ik ben heel blij dat ik ben mee gegaan! We liepen over een berg, waardoor je precies over de stad kon kijken. Ik ging stil staan en keek naar het uitzicht. Matthy kwam naast me staan, "Mooi hè" zei hij, "mhm" knikte ik.
We liepen snel door, want we wouden niet te laat zijn voor het avond eten. Gelukkig waren we om kwart voor 6 terug bij het huisje.
"Zo jullie hebben veel gehaald!" zei Mila die op ons af kwam rennen. Koen kwam er achter aan lopen. "Valt wel mee hoor, ik moest. Matthy wel overhalen om mee te gaan." lachte ik, Matthy rolde z'n ogen sarcastisch.
Tijdens het eten hadden Matthy en ik het woord over wat we allemaal hebben gezien. De rest was een beetje stil. Ze antwoordde wel op ons, maar niet echt dat hun wat zeiden.
Na het eten heb ik Raoul geholpen met opruimen. "Heel lief dat je wilt helpen Jade." "Geen probleem Roel, de rest doet niks en ik vind het zielig om jou het alleen te laten doen." zei ik terug. Hij glimlachte en sloeg een arm om me heen. Raoul is zo'n lief vader figuur, we schelen ook bijna 9 jaar.
We hebben nog met z'n alle een film gekeken en zijn daarna naar bed gegaan. Ik heb deze avond wel weer bij Matt geslapen. We poetste samen onze tanden en daarna sprong ik lekker het bed in.
Matthy kwam naast me liggen en sloeg z'n armen om me heen. Al snel viel ik in slaap.
——
JE LEEST
VULNERABLE GAME.
FanfictionHet verhaal gaat over 2 meisjes, Jade & Jess. Ze worden in een korte tijd goeie vrienden met de Bankzitters. Na een tijdje komen ze onverwacht in gevaarlijke/ kwetsbare situaties terecht.