𝟏𝟓 ~ ❥

33 3 0
                                    

POV ROBBIE:

Ik draaide me om naar Jess, "Sorry." kwam er alleen maar uit. Ze keek me aan met tranen die over haar wangen stroomde. "Ik leg alles uit als je er klaar voor bent." zei ik, ze knikte.
Toen ze was gestopt met huilen zei ze "Begin maar." Ik begon eigenlijk alles in detail vanaf het begin uit te leggen. Over dat we alle 5 door een ander verhaal bij de maffia terecht kwamen. Ze bleef heel aandachtig luisteren, dus dat was fijn. "Maar hoe ben jij bij de maffia gekomen?" vroeg ze. "M'n vader. Ik had het vroeger niet fijn thuis, waardoor ik ook verkeerde dingen ging doen. Ik kwam daardoor bij een groepje jongens die er al bij zaten. Hierdoor ben ik met ze mee gaan doen." zei ik. Ze knikte en ik vertelde verder. Ook over onze opdrachten, onze pistolen en over de baas. Ze was in shock, dat zag je, maar ze bleef luisteren. Het leek net of ze het gewoon snapte. "Rutger zit er ook bij, maar de laatste tijd heeft hij geen opdrachten meer met ons. Wij weten ook niet of hij iets tegen ons moet doen of iets tegen jullie. Ik denk geen van beide, maar je weet het natuurlijk nooit zeker." Zei ik, "Dus Jade heeft 1,5 jaar lang met Rut gehad terwijl die in de maffia zat?" ik knikte. "Hij is er sinds het uit is met Jade wel veel meer mee bezig, dat weet ik wel." Ze leek nog steeds in shock. "Maar wat was dat net dan?" vroeg ze, "We hebben ook mensen waar we tegen moeten werken. Dat persoon hoorde daar waarschijnlijk bij. Dit soort dingen hebben we nog niet echt vaker gehad." Ze knikte en ik legde nog een paar dingen uit. Ik probeerde alles zo goed mogelijk te vertellen. "Het liefst zou ik er nu weg gaan, maar zo makkelijk is dat niet. Raoul heeft het een aantal keer geprobeerd, maar de straffen zijn hoog." zei ik. "Maar hoe zit het nu met Jade dan? Als Matthy wel die opdracht wilt doen? Is Jade dan in gevaar? Moeten we iets doen?" Ze werd een beetje gestrest, dat merkte je ook. "Maak je nou geen zorgen, het komt wel goed." zei ik, alleen geloofde ze het niet echt. "Mag ik het aan Jade vertellen?" vroeg ze, ik twijfelde. "Hou het maar geheim voor iedereen. Als iemand er achter komt, kan het behoorlijk slecht aflopen."

Na een half uurtje bijkomen en even wat snacks gehaald te hebben, reden we terug. Jess wou dat ik binnendoor reed, zodat ze zeker wist dat niemand kwam. Ik vond het prima, want zij moest zich ook fijn voelen.

Toen we aankwamen waren stonden alleen Koen's en Matthy's auto er. Milo was al weg en Raoul was bij Lieke.  We liepen naar binnen en koen riep meteen "Hoe was het?" Jess keek mij aan en ik knikte. "Super leuk!" riep ze terug. Ik liep achter Jess aan de woonkamer in en pakte snel een glas water. Jess ging op de bank zitten.

POV JADE:

Er was file op de weg, dus ben nu pas thuis. Ik ben in plaats van een half uurtje anderhalf uur onderweg geweest. Er was namelijk een auto verongelukt met een klapband. Gelukkig heb ik heel de rit gewoon lekker muziek geluisterd.
Direct toen ik thuis kwam had ik Matthy geappt.

Jade 💘
Matt, ik ben thuis!🫶🏼

Matt🫶🏼
Nu pas?
Is dr wat gebeurt?

Jade💘
Nee, dr was een ongeluk gebeurd. Ik had file!

Matt🫶🏼
Gelukkig, slaap lekker alvast❤️

Jade💘
Slaaplekker Matt

Ik pakte m'n airpods en zette wat muziek op. Ik legde snel m'n telefoon aan de lader en begon een beetje de keuken op te ruimen. Ik had bij Matthy al avond gegeten, het was nu ook al 10 uur. Ik besloot gewoon ff snel te douchen en m'n haar te krullen.

Toen ik klaar was met douchen, pakte ik m'n krul spullen en ging ik aan m'n make-up tafel zitten. Gelukkig duurde het niet super lang, ik was een half uurtje bezig. Ik haalde m'n make up er af en deed m'n pyjama aan. Ik moest morgen werken, dus moest vroeg opstaan. Ik keek op m'n telefoon en zag dat het 11 uur was. Ik besloot naar m'n bed te gaan en lekker te gaan slapen.

POV JESS:

Het liefst had ik Jade nu opgebeld en haar alles verteld, maar zo makkelijk is het niet. Het liefst ga ik ook weer lekker bij dr samen wonen en hebben we geen gedoe meer. Ik heb tijdens het eten alles aan Robbie verteld, maar volgens mij wou hij het er niet echt over hebben.

TIMESKIP

POV JESS:

Het is nu een week geleden sinds alles gebeurde. Robbie doet ineens extra lief, niet dat ik het erg vind natuurlijk. Ik ben 1 keer terug geweest in m'n 'echte' huis. Ik heb met Robbie besloten dat ik over een paar weken terug ga. Het is beter voor iedereen nu. Volgensmij had Matthy tegen Jade verteld dat ik terugkwam, zo niet? Dan word het een verassing.

POV JADE:
Ik werd wakker en keek op m'n telefoon hoe laat het was, op m'n scherm stond 11:00 ik knipperde paar keer omdat ik hoopte dat ik het verkeerd zag, maar nee. Ik sprong meteen op uit m'n bed want Matthy zou over een uur langs komen, ik deed snel een leuke outfit aan! Het was een body met een spijkerbroek, basic maar alsnog vond ik het leuk staan. Ik stijlde m'n haar even snel en deed m'n make up voor ik het wist was het 12:00 en ging de bel. Ik deed open en zag Matthy staan "hoii!" zei die, "hee!" antwoorden ik, hij glimlachte lief naar me terwijl hij naar binnen liep. "uhh geen idee of je het weet maar Jess komt misschien weer terug hierheen, geen idee waarom maar sinds die date met robbie wil ze terug" zei die. Kut dacht ik, ik had er totaal geen zin in. "oh." antwoordde ik, "komt goed weet ik zeker!" zei Matthy, ik wist dat hij gelijk had maar alsnog wou ik het niet.

Matthy en ik praatte even over de jongens en dat soort dingen. Matthy besloot te blijven slapen, want anders moest hij nog heel laat terug. We hadden afgesproken om samen ergens te eten, gewoon gezellig.

Het was nu 5 uur, we hadden beide al een beetje honger, dus ik ging even wat anders aandoen. Ik had een blauwe flare broek, een zwarte lange mouw body + een blazer aan getrokken. Niet te chique, maar wel super leuk. Matthy had nog steeds een licht blauwe cargo broek met een simpel wit shirt aan. Ik trok snel een paar schoenen aan en we liepen richting het centrum. Ik er woon net 5 minuten vandaan, dus dat is echt super fijn! Amsterdam is natuurlijk heel druk, dus als je er heen kan lopen is natuurlijk geweldig!
Tijdens het lopen pakte Matthy ineens m'n hand vast, uit reflectie moest ik glimlachen. "Wat is er?" vroeg Matthy, "Oh, niks ergs" Matthy lachte en we liepen verder.

Na een half uurtje lopen kwamen we een leuk restaurant tegen. We liepen naar binnen en Matt praatte een beetje met degene die daar werkte. Toen hij alles geregeld had konden we gaan zitten. Er kwam meteen al iemand naar ons toe lopen om te vragen wat we wilden drinken. We hadden allebei gezegd wat we wouden en zaten een beetje te praten. Na een tijdje hadden we ook ons eten doorgegeven, dus moesten we alleen nog maar wachten.

Toen we het eten op hadden, ging Matthy betalen. Ik had nog gezegd dat ik het zou betalen, maar hij was me voor. "Matt het was echt super lekker, dankjewel." zei ik toen die terug liep. Hij glimlachte en we liepen het richting de uitgang. Bij de uitgang keek Matthy eerst heel verdacht om zich heen. Ik snapte het niet echt, want er was letterlijk niemand op straat. "Is er iets?" vroeg ik. "Nee hoor." zei hij een beetje droog. Ik trok me er niet zoveel van aan en ging naast hem lopen. Hij pakte m'n hand weer vast en we liepen richting huis.

Ineens stond Matthy stil, ik keek hem verbaasd aan. Hij slaakte een zucht en uit het niets zoende hij me, ik zoende wel terug, maar het was zo ineens. Toen hij zich terug trok keek ik hem verbaasd aan, "Wat is er?" vroeg hij. "Nee niks het was zo ineens." zei ik. Hij keek weg, maar al snel erna keek hij me recht aan. "Jade?" "Ja?" "Ik moet je wat vertellen."

-
Een iets langer deel! Hij is ook iets later, want hij was nog niet klaar...
We zijn allebei ook best druk met school. Ik (xmatthy ) heb volgende week een toetsweek, dus schrijf wat minder!
Het volgende deel komt snel!

VULNERABLE GAME.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu