6. Mită și șantaj

245 47 6
                                    

Miles
Prezent

-Nu! A țipat Aris făcându-mi creierul să se contracte.
-Nici dacă te rog frumos? Am zâmbit clipind des.
-Nici dacă mă rogi în toate limbile pamântului!
-Nici dacă îți aduc o trupa de prostituate? Am propus în continuate țuguindu-mi buzele și mimând un sex oral.
Aris s-a strâmbat.
-Nici dacă le aduci pe Monica Belucci, Adriana Lima și Megan Fox la picioarele mele!
Avea un tipar, asta-i sigur!
-Nici dacă îți promit ca nu mă mai bag în treburile tale niciodată?
Aris și-a intrerupt marșul prin camera și s-a uitat chiorâș la mine.
-Crezi ca dacă am refuzat prostituatele, o să accept promisiunile tale deșarte?
Am ridicat din umeri.
-Te cunosc, Aris. Ești cea mai enervant de morala persoana de pe blestemata asta de planeta. N-ai fost pasionat de prostituate niciodată!
-Spre deosebire de tine!
-E o meserie nobila! Imaginează-ti numai ce-ar fi lumea fara ele? Știi câți bărbați s-ar sinucide sau ar intra în depresie? Pământul se invarte datorită prostituatelor, Aris, îți spun!
-Ridica un monument în cinstea lor, a sugerat ironic nevoie mare.
-Ce idee minunata și altruistă!
Fratele meu a mormait încruntat. Nu am înteles ce a spus, probabil m-a înjurat. Și-a reluat marșul neobosit imediat după.
-De ce ai făcut așa ceva? De ce naiba te-ai dat drept mine?
-Făceam asta tot timpul înainte, ipocritule! I-am amintit eu. Tii mine în liceu, când te-a prins directorul cu majoreta aia în baie? Ai spus ca ești eu și am fost suspendat trei zile din cauza ta!
-Aveam saispe' ani, Miles! Am intrat în panica și nu fusesem pedepsit niciodată în viața mea! Tu erai obișnuit.
Am făcut un semn cu mana, să treacă mai repede peste subiect.
-Faptul e consumat, dar imi ești dator.
-Cred ca am plătit câteva sute de datorii de-atunci!
-Spune-mi ce vrei ca să mă lasi să fiu tu din când în când.
Fratele meu s-a holbat la mine, ca o oglinda nenorocita care-mi amintea in mod permanent ce puteam deveni, dacă aș fi semănat mai mult cu el și mai puțin cu mine.
-Nu te las sa te dai drept mine și nu exista nici un motiv în lume pentru care să spun da!
Am mijit ochii spre el.
-Și daca totuși exista? Am insistat eu, moment în care fratele meu a clătinat cu hotarâre din cap. Dacă ești de acord cu planul meu, mă sacrific și fac munca de jos. O cuceresc pe tipa aia pentru tine.
Aris s-a blocat. Atinsesem oare o coarda sensibilă? Șocant!
-Ce tipa?
-De unde naiba să știu cum o cheamă? Știu doar ca e bruneta și are ochi de caprioara. Azi dimineața se fâstâcea și zâmbea întruna, crezând ca sunt tu.
Toată îndârjirea lui Aris a dispărut lasand loc precauției.
-Vorbești despre Amber Whisper?
-Dacă așa o cheamă, atunci da. Cred ca e prietena Victoriei Wade, am spus ridicând nepasator din umeri.
-Care-i treaba cu Victoria Wade? Ceru să stie, privindu-mă cu ochi critici. De unde o cunosti?
Am scrâșnit din dinti.
-Putem să revenim la Amber-cum-o-cheamă? Ești sau nu de acord cu propunerea mea?
-Ce te face să crezi ca vreau să o cucerești pentru mine? Și mai mult, de ce ai impresia ca nu pot face asta singur, daca vreau?
Am chicotit amuzat.
-Faptul ca te cunosc e suficient!
Poate ca semănam ca doua picături de apa, dar în realitate eram ciudat de ușor de recunoscut. Aris era moralist, un veritabil exemplu în societate, retras și politicos, deloc dornic să-și riște pielea nici în afaceri, nici în viața personala. Îsi calcula fiecare pas, număra de câte ori mesteca o inghititura de mâncare și niciodată, absolut niciodată nu bea mai mult de un pahar de bourbon. Toate astea, în teorie. În practica, Aris nu era cu mult mai bun decât mine. Principala diferență dintre mine și fratele meu era ca el chiar se străduia să păstreze niște aparente.
Eu nu.
-Nu, tot nu-i suficient, a spus ridicând din umeri. După ce ca vrei să-mi iei identitatea, mai vrei să te și dai la Amber în locul meu. E o afacere păguboasă, așa cum e orice când vine vorba despre tine.
          Mi-am dat ochii peste cap și m-am ridicat de pe fotoliu, mergând pana în fata lui. Cum stăteam așa, ochi în ochi, ca doua fațete ale aceleiași monede, i-am susținut privirea.
          -Nu am nici un interes în ce o privește pe Amber, i-am spus cu sinceritate. Nu plănuiesc să mă culc cu ea, nici macar n-o să o ating.
          -Atunci ce mama naibii plănuiești să faci, Miles? Nu-mi spui decât ca vrei să te dai drept mine și ai pretenția ca eu să fiu de acord fara nici o explicație. Ai impresia ca sunt idiot?
          -Vreau doar să ai încredere în mine!
          -Nu știu cum să-ti dau vestea asta, dar nu ești nici pe departe cea mai de încredere persoana din lume!
          Da, de parca nu știam. Mi-am dat ochii peste cap.
          -Bine, poate ca nu sunt, dar știi ca n-aș face niciodată ceva care să-ti puna libertatea, moralitatea sau conduita în pericol!
          Aris s-a uitat la mine cu ambele sprâncene ridicate și și-a încrucișat bratele peste piept.
          -Bine, fie! N-o să fac nimic care să te bage la închisoare. Ești mulțumit?
-Nu!
          -Ghinionul tau, pentru ca în zece minute începe Dansul Ielelor, iar eu trebuie să ajung acolo ca fiind tu.
          -Dansul Ielelor? A murmurat încruntat. De ce?
          -Acolo e ținta mea, am spus ridicând din umeri.
          -Te duci dupa Amber? Vru el să stie.
          -Da, sigur, am chicotit mergând spre ușa.

Soarele a răsărit și astăzi (Sensses) Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum