CHAP 8 - PETUA

326 9 7
                                    

Aliff menuju ke Tanjung Malim untuk bertemu dengan Amir.Dia ada membuat menghubungi Amir tadi sebelum bergerak ke sini.Ada juga Amir bertanyakan tujuannya ke sana atas urusan apa,Aliff hanya menjawab sekadar mahu melepak bersama kawan lama.

Setibanya Aliff di mamak tempoh hari, dia kemudiannya menghubungi Amir. Tidak lama kemudian kelibat seorang pemuda yang menaiki motosik Yamaha FZ berwarna hitam parkir berhampiran meja makannya.

"Aku ingat kau dah sambung study", tanya Amir apabila melabuhkan punggungnya di atas kerusi.

"Belum lagi bro,cuti panjang.Meh lah lepak Rembau", pelawa Aliff lagi.

"Susah la Lip,aku bekerja.Bukan study macam korang.Hari-hari kena kerja.Cuti pun Sabtu Ahad,tu pun kalau takde ot", jawab Amir lagi.

"Kau ada bgth sape-sape ke aku datang sini?", tanya Aliff sambil menghirup teh aisnya itu.

"Eh takde pun,aku ingat Wafi dengan Nizam tau kau datang sini", jawab Amir lagi.

"Tak,dorang tak tahu pun.Nizam kau fahamlah mesti berkepit dengan awek dia punya.Wafi pulak adik kesayangan dia baru balik sini tak silap aku.Kalau aku ajak kompem dorang tolak punya", terang Aliff kepada Amir.

"Hmm.. tu ah aku segan dengan Wafi tu..sampai adik dia pulak jadi mangsa,
aku tak tau lah dia betul-betul maafkan aku ke tak", luah Amir yang masih dibayangi rasa bersalah dengan kejadian lama.

"Wafi dah move on dah Mir.Tak payah la kau ingat lagi." Celah Aliff

"Kalau betul macam tu takpelah,mana tahu dia ada simpan dalam hati lagi ke." Jawab Amir lagi.

"Mir aku nak tanya sikit lah.Boleh je borak benda macam ni dalam handphone.Tapi takut kau salah faham.
Cloroform tu kat mana boleh dapat eh? Dengan ubat tidur? Sebab kau mesti tau kan mana nak dapat.", tanya Aliff kepada Amir.

"Kau nak buat apa dengan 2 benda tu? Sorry la Lip,aku tak boleh bagitahu. Lagipun aku dah tinggalkan dunia tu semua", jelas Amir sambil memandang wajah Aliff.

"Kau salah faham ni.Cloroform tu memang aku nak buat projek study aku.Ubat tidur tu sebab aku ada imsomnia,maybe sbb aku stress kot study.Tu mata aku jadi panda ni", jelas Aliff lagi.

"Aku boleh bagitahu,tapi kau jangan salah guna pulak", jawab Amir kepada Aliff.

"Aku pun dah tinggallah benda lama kita buat tu.Kalau aku layan lagi benda tu,bila-bila masa je aku dapat rasa Wafi dengan Nizam.Shazuan pun aku boleh rasa kalau aku nak sbb kadang aku lepak kat rumah dia." Terang Aliff lagi.

Aliff ketika ini berada di farmasi membeli ubat tidur yang boleh dilarutkan ke dalam air.Bukan mudah untuk dia menipu Amir.Semua itu hanyalah helah untuk dia meratah tubuh Shauki,kawan kepada Shazuan yang dia idamkan.Dia tidak mahu melakukan perkara itu kepada Shazuan kerana terhutang budi atas kebaikan dan bantuan yang telah diberikan kepadanya.

Hendak melampiaskan nafsunya pada Nizam,dia sudah berasa jemu.Lagipun Nizam jenis yang cepat pancut.Wafi pula susah untuk diajak,kecuali pada ketika dia betul-betul bernafsu.Tidak dinafikan layanan Wafi memang hebat dan terbaik,tetapi untuk mengajak Wafi melakukan perkara itu adalah sukar.

Cuma Aliff tidak membeli cloroform kerana Amir mengatakan benda itu sukar didapati.Aliff sememangnya seorang yang bijak,jelas dia tidak mahu bermain dengan risiko.Dia akan mengambil cara dan langkah yang selamat.Lagipun dengan pil tidur yang dibelinya ini akan menghadirkan kesan yang kuat dengan segera.

Wafi pernah memberitahunya yang Shauki merupakan kawan yang boleh dikatakan rapat dengan Shazuan.Sempena kepulangan Shazuan ke sini,Shauki pasti akan datang ke mari.Dan dia perlu menanti sahaja peluangnya tiba.Tetapi dia terlebih dahulu perlu menguji keberkesanan ubat ini,jika tidak pasti rancangannya ke atas Shauki gagal.

REMAJA 2012Where stories live. Discover now